sanokaa onko teistä väärin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina85

Vieras
että tyttö 6 vuotta on terrorisoinu kaikin tavoin meidän perhettä jo pari vuotta.viime vuonna alkoi varastelu(TIETÄÄ ETTÄ SE ON VÄÄRIN;MYÖNSI SEN JA JATKOI SILTI),joka päivä kaikin tavoin tietää miten tehdä kiusaa kaikille,laskelmoi siis asioita ja tekee just niiinkun on kielletty(ei välitä rangaistuksista,siis aresti tai lelut pis tms.)kesällä aloitti pahoinpitelemään(hyökkää yhäkkä kimppuun ja lyö,potkii...) mua,sitten alkoi jäädä kiinni että pahoinpitelee myöskin pikkuveljeään(1 v.)ja nyt paripäivää sitten vimeksi meinasi käydä tosi pahasti kun meinasi lyödä pikkuveljeään keittiön jakkaralla päähän.tyttö on saanut huomiota ja rakkautta meiltä(uudelta mieheltäni ja miulta) ja koko suvulta yllin kyllin,(oikea isänsä on nii paska et sitä ei kiinnosta) joten tuntuu että siinäkään ei oo vika et ois huomionkipee.mä oon niin rikki,väsyny,hajalla..kaikinpuolin paskana..eilen kun tyttö koulun jälkeen karkasi niin otin sitä olkapäistä kiinni ja ravistin(en kovaa,vaan että se huomaa että olen tosissani) ja huusin että miksi teet näin..ym. koska multa loppui ne "aikuiset keinot" eli olla rauhassa ja tasapainoinen lapsen edessä.mä en voi olla enää tasapainoinen koska tuo tyttö imee musta mun viimeisetki ilon rippeet.joten teinkö kovasti väärin teidän mielestä ??,muutoin täällä ei koskaa tehä mitään tollaista. mulla oli jo aamulla nii huonooma tunto ja olin menossa pyytämään anteeksi ja sitten muistinkin että mitä se taas teki ja tajusin että jos nyt menen niin se tekee sen taas tänään.auttakaa mua.oon jo miettinyt tukiperhettäkin meille että sais" lapsi ystävällistä" apua meidän peheeseen..onko kellään samanlaista "kullanmurua" kotona ja ois kokemuksia jaettavana?

Vaatisi sinulta ehkä liikoja selvittää tytön käytöksen syyt joten itse hakisin sinun tilanteessa ulkopuolista apua neuvolan kautta. Oikeasti, ne on sitä varten olemassa, että tällaisissa tilanteissa saa apua. Toisinaan lapsilla on hankalia kehitysvaiheita ja aina ei omien vanhempien keinot riitä. Tsemppiä!

no olen ottanu yhteytt kouluun ja neuvolaan mutta ei niistä apua ole kuin siinä että tarkkaillaan yhdessä ettei koulu mene hunningolle.perheneuvolassa(terapiakeskus)puolen vuoden jono ettäjee ...

Onhan hänen käytöksensä väärää.
Tuli tuosta tekstistä kuitenkin semmoinen tutina, että johtuisikohan sittenkin pikkuveljestä tuo käytös. Eli olisi mustasukkainen ja isosti?
Sopisi kuvaan jos käytös on muuttunut parisen vuotta sitten, eli suurinpiirtein uuden raskauden alussa..

Missä vaiheessa isäpuoli on tullut tytön elämään?

Johtuisiko tosiaan kaikki erosta työtön isän kanssa, uusi isäpuoli ja pikkuveli? Mitä jos hän pelkää sitä että hänetkin jätetään?

Mutta, munkin mielestä (perhe)neuvola olisi nyt se oikea paikka mistä haette tilanteeseen apua.

uuden mieheni kans ollaa olt yhdessä 3 vuotta,tytön isästä erosin ku tytsy oli alle vuoden eli ei kovin uus juttu tytölle.äkänen se on ollut pienen ikänsä ja koko ajan pahenee.aiemmin sen pystyi laittamaa uhman piikkii mutta nyt menee jo käytöshäiriöiseksi ....miten tuota mustasukkaisuutta vois lievittää ku ilmeisesti mikään huomio ja yhdessä tekeminen ei riitä??

Onhan hänen käytöksensä väärää.
Tuli tuosta tekstistä kuitenkin semmoinen tutina, että johtuisikohan sittenkin pikkuveljestä tuo käytös. Eli olisi mustasukkainen ja isosti?
Sopisi kuvaan jos käytös on muuttunut parisen vuotta sitten, eli suurinpiirtein uuden raskauden alussa..

Missä vaiheessa isäpuoli on tullut tytön elämään?

Johtuisiko tosiaan kaikki erosta työtön isän kanssa, uusi isäpuoli ja pikkuveli? Mitä jos hän pelkää sitä että hänetkin jätetään?

Mutta, munkin mielestä (perhe)neuvola olisi nyt se oikea paikka mistä haette tilanteeseen apua.

Veit sanat suustani! =)

Lapset reagoi mitä odottamattomimmilla tavoilla ahdistukseensa ja mitä kummallisimmista syistä saattavat ahdistua. Vaikka päällisin puolin näyttäisi, että on sinut isäpuolen ja pikkuveljen kanssa (vaikka nythän ei niin edes näytä) niin saattaa sisällä miettiä itsekseen, että pitääkö hänen nyt lähteä, kun veli tuli tai että veljellä on "oikea" isä elämässään, mutta hänellä ei. Missä on minun isäni, onko tämä veljen isä myös minun isä... tällaisia kysymyksiä.

tuohon mitä "ROUVA" kirjoitti vastaan että tytön isällä on itsellänsä pahoja pahoja rippuvuus ongelmia ja tapaa tyttöä epäsäännöllisen säännöllisesti mummolassa aina kun vointi sallii.itse olisin toinut että koko äijä häviäis tytön elämästä kun se on monasti murskannu tytön unelmat... hänelläkin lapsia toiseeen perheeseen syntynyt ja tyttö ehti tottua tähän perheeseen kunnes he sitten erosivat.onneksi mulla ja exän exällä on hyvät välit ja tavataan usein jotta lapset ei vieraantuisi toisistaan.

ja tuohon mitä "ncm" kirjoitti,vastaan että itse olen kulkenut jo vuoden terapiassa koska puhkesi kaikenlaiset paniikkihäiriöt ym. kuntuo tyttö viime syksyny veti muta aivan loppuun.. mutta kun perheneukkulaa on puolen vuoden jono niin se ei tyttöä auta just nyt...

Kyllä näin maalaisjärjellä ajateltuna vois syitä tytön käytökseen alkaa kaiveleen rikkinäisestä isäsuhteesta.

Jonottakaa vaan sitkeästi sinne perheneuvolaan. Ja älä yhtään kaunistele asiaa, kun varaat asiaa. Onhan tuo aika vaarallinen tilanne, jos lapsi haluaa satuttaa pikkuveljeään kuvaamallasi tavalla... Voisitko harkita yksityistä lastenpsykologia? Tai jos juttelisit oman lääkärinne kanssa, jos hän voisi jotenkin vauhdittaa terapiaan pääsyä?

omalle terapeutille olen esittänyt pyynnön että jos tyttö voisi sillä käydä jutteee mutta sekin on nyt lomalla joten ei siitäkään apua tähän hätään.lupasi kyllä ottaa joku kerta vastaan mutta kun ei ole lasten terapetti niin mun pitäs olla mukana ja sittehän tuo tyttö ei kyllä puhu... kattoo nyt sitte... kyllä mä aion loppukuusta laittaa tytön sen jakkaraan istumaan sanoo se mitä sanoo.

kyllä minäkin suosittelen että jostain kautta sitä apua on tytölle saatava. Ei tuo enää ihan normaliltakaan kuulosta. Herkästi tulee pian noidankehä kun itse uuvut jatkuvaan taisteluun ja tyttö vaistoaa sen ja tytön käytöshäiriöt senkun pahenevat.

Ei lapsi varmasti ole paha, hänellä on vain paha olla. Eikä hänellä ole työkaluja katkaista tuota huonon käytöksen kierrettä. Theraplay voisi auttaa, löytyykö omalta paikkakunnaltasi Theraplay-terapeuttia? Jos ei, etsi tietoa netistä ja yritä itse soveltaa näitä keinoja?

Yhteistyössä