Sanokaas mitä suolaista tekisin tarjolle illaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tshi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tshi

Vieras
Pari perhettä lapsineen tulee vielä lapsen synttäreille mutta yks suolainen on hakusessa. Coctailpiirakat munavoilla on yks, mut tekis mieli vääntää vielä jotain suolaista lisäksi. Mutta mitä? Mikä ois suht helppo, nopee ja maukas? :)

Juustosarvet parilla erilaisella täytteellä tulee helposti.

Jos itse en keksi mitä suolaista teen, niin teen yleensä perunarieskasia, pussillinen muusijauhetta muusiksi, sekaan (ohra)jauhoja, pari munaa ja pieniksi rieskoiksi pellille. 225 asteessa 15-20 minuuttia. Lapset tykkäävät yleensä tosi paljon.

Aivan mahtavia ja helppoja.

Aloita täytteestä. Savukinkkukuutioita (tai tonnikalaa tai muuta kinkkua) pussillinen, murskaat ne tehosekoittimella (tai vähän puukolla silppuat). Lisää mukaan paketillinen tuorejuustoa, kurkkusalaattia pari ruokalusikallista, vähän sinappia (tai sinappikurkkusalaattia), pippuria, suolaa.. ja jos tulee mieleen jotain muuta mikä voisi sopia. sekoita.

Ota paketillinen hapankorppuja. Kasta korppu maitoon, huljuttele hieman, ravista ylimääräiset pois (pikku heilautus riittää) ja laita korppu laakealle levylle. Tee näin kaikille korpuille.

Levitä täyte korpuille. Lisää päälle (jos on) persiljasilppua. Peitä kelmulla ja laita jääkaappiin. Anna rullien (tai tässä vaiheessa vielä rullaamattomien korppujen) olla jääkaapissa min. 20 minuuttia, olen itse antanut olla yleensä noin puoli tuntia.

Ota korput pois jääkaapista, ja rullaa. Jos teit leveistä korpuista, voit sahateräisellä puukolla leikata korput vinosti kahteen kappaleeseen.

MAAILMAN PARHAITA :D

Yhteistyössä