Sanokaas nyt, että olen täysi nipottaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Kun on juhlat, joissa on kutsuttuina sukulaisia esim päiväkotiin/kouluun. Lapsilla on esityksiä ja leikkejä, joita ovat pitkään ja hartaasti harjoitelleet.

Sitten juhliin ilmestyy vanhempi hieman vilkkaamman pikkusisaruksen kanssa. Tuo pieni vetää sitten omaa showtaan koko juhlan ajan, terrorisoi esityksiä, häiritsee vieraita, kiikkuu ja juoksentelee pitkin juhlasalia vanhempi perässään. Huutaa ja kiukkuaa, jos joku hyssyttelee olemaan hiljempaa, koska hän haluaa olla keskipisteenä toisten lasten juhlissa.

Eräät vieraat hymähtelevät ja nauravatkin tempuille, josta hän saa lisäpontta. Pitäähän lapsen saada olla luova ja eloisa, kuulen erään sanovan.

No ei pidä, sanon minä.

Jos lapsi ei osaa käyttäytyä toisten juhlissa, kyllä hänen on sieltä jäätävä pois, vaikka oven ulkopuolelle sitten.

Olen varmaankin ainoa tätä mieltä oleva täällä. :xmas:

Jätkäseni, mä olen ihan samaa mieltä =).
Ja meillä mies siirtyisikin heti kuopuksen kanssa ulkopuolelle jos kuopusta alkaisi ketuttamaan isosiskon juhlissa. Mutta tähän asti kuopus on ollut mallikelpoinen =).

Mä vuodatin kerran samasta aiheesta (paitsi että olin kirkossa kuuntelemassa Kauneimpia joululauluja), ja sinne tuli kaksi alamittaista meluterroristia. Mulla paloi hihat totaalisesti ja vaihdoin lopulta paikkaa. Täällä kommentit oli laidasta laitaan, osa oli sitä mieltä että "kyllähän lapsen pitää saada leikkiä, lapset on lapsia" jne ja osa olisi toivonut että äiti ois vienyt lapset pois kun eivät uskoneet mitään.

Mutta, mä ainakin jaan sun mielipiteen!

Et ole. Eri asia, jos on jotku kotona olevat synttärikekkerit,. Mutta kyllä koulun/päiväkodin juhlissa pitäs niiden esiintyjien olla pääosassa! Kuitenkin innolla ovat lapset odottaneet, että pääsevät esiintymään vanhemmilleen ja sukulaisilleen.

Meillä on yksi tällainen apinoija ja aina kun mahdollista viemme hänet pois. Eriasia jos ei ole mahdollista eli esim minä olen yksin kaikkien lasten kanssa niin en voi ratketa kahteen paikkaan. Jos mies on mukana niin toinen häipyy pois ja toinen jää toisten lasten kanssa.

Viimeks esikoisen joulujuhlassa kirkossa kuopus ei millään keskittynny olennaiseen ja sitä touhua katottiin sen viis minsaa jolloin äijä otti kuopuksen ja lähti kotiin.Mä jäin loppuun asti.Eli oon samoilla linjoilla... :)

Jos molemmat vanhemmat haluavat nähdä esityksen, eikä ole hoitopaikkaa.. No näin meilläkin mutta sitten kun alkaa olla levottomuutta kaivetaan esim tikkari ym esiin... jolla taas hiljenee..

*oikein,lahjotaan*

Siis juu, periaatteessa samaa mieltä.

Meillä isäntä lähti aina välittömästi luovan, eloisan ja äänekkään tytyn kanssa pois tilaisuudesta, jos neitonen ei ymmärtänyt käyttäytyä. Joten osaatte varmaan päätellä mielipiteeni asiasta =)

Mun mielestä lapset saa kyllä jopa liikkua juhlan aikana, mutta ei pitää ääntä ja muuten vetää omaa showta. Ja liikkumisenkin määrä riippuu tietysti istumapaikasta, paljonko se häiritsee, mutta jos on paikassa, jossa liikkuminene ei häiritse, niin se lapsen liikkuminen on vähemmän häiritsevää kun kokoaikainen kamala edestakaisin ryntäily ja aikuisen hyssyttely ja muu toohotus. (Mä olen muuten enemmän kun kerran huomannu, että se on ne aikuiset, jotka aiheuttaa ne isot ohjelmanumerot lähtemällä juoksemaan pienen perässä, pieni kun ei montaa askelta uskalla edetä ilmnan öäänekästä perässä porhaltajaa!)

Samaa mieltä.

Ja tästä sit päästäänkin aiheeseen häät; mun mielestäni se, että hääpari kutsuu vain aikuiset juhlimaan hääpäiväänsä on täysin heidän asiansa eikä siitä saa kukaan loukkaantua! Ymmärrän aivan täysillä sen, jos joku ei halua viettää ehkä elämänsä tärkeintä päivää katelleen nico-petterin ja vilmaliinan riehumista ja kiljumista. Ja jos hääpari ei halua et hetki kun sanotaan tahdon peittyy pentujen kirkumiseen.

Avaan sateenvarjoa....

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Vähän niinkuin meidän koululaisten joulujuhlissa...

Ja kyseinen äiti vielä totesi naapureilleen kovaäänisesti että "tylsäähän täällä on", puolustellakseen jälkikasvunsa metelöintiä...

Tuolle kyseiselle äitille olisi pitänyt rohjeta sanoa et "niin, olisi sinun varmaan kannattanut jäädä lapsesi kanssa kotiin..." Mut eihän sitä ilkeä.

Ihanaa, en siis ole ajatuksineni yksin minäkään... Ja vielä lisäisin, että jo vanha afrikkalainen sananlasku sanoi: "Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä". Mukaellen, miksi kukaan muu ei enää tunnu komentavan naapurin huonosti käyttäytyviä lapsia. Meillä komennetaan, elleivät omatkaan saa tehdä. Myös pihalla.

Yhteistyössä