sanookas nyt oonko minä niuho vai mies aivan toivoton.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
En tiedä onko minussa jotaki pahasti vialla, kun minuaihmetyttää ja häiritsee TOSI paljon tietyt asiat miehessäni...tai siis hänen tavoissaan..

Meillä on vaatehuone, joka on kokonaan mieheni käytössä, kun en enää yksinkertaisesti jaksa pitää omia vaatteitani siellä. Syy siihen on mieheni sotkuisuus! Minä siivoan ja laitan sen kuntoon, niin se on samanpäivän aikana ihan samanlaisessa ellei pahemmassakin kunnossa...tavarat jätetään yleensä siihen paikkaan jos ne tippuu ym...

Varastokin on minun kontollani, pidän sitä kunnossa, koska jos mieheni esim. vie tavaroita sinne, niin hän jättää ne suoraan siihen oven eteen! Sitte sinne ei pääse enää!

Auto on pääosin miehen käytössä, ja se on aivan ryöttänen! paperia, roskia hujan hajan missä vain!

Mieheni antaa lapsille vettä lasiin, jossa juuri oli maitoa, huuhtomatta lasia!!

Saattaa jättää lapsen farkut auki (siis napin ja vetskarin) jos housut ei mee sujauksessa jalkaan...

Tämä on vain murto-osa mitä kaikkea ihana rakas mieheni tekee... En voi kun ihmetellä...onko tämä ihan normaalia? Vai oonko niuho!!

Voi taivaan vallat, kyllä purnaaminen helpottaa!! :D

Niin tuttua ja niin raivostuttavaa... :D Meillä siis mies samanlainen tältä osin ja hohhoijaa... Ja meillä mies kehtaa vielä väittää, että kaikki se sotku tulee ku meillä on niin paljon lasten leluja :O

-Auto on pääosin miehen käytössä, ja se on aivan ryöttänen! paperia, roskia hujan hajan missä vain!

-Mieheni antaa lapsille vettä lasiin, jossa juuri oli maitoa, huuhtomatta lasia!!

Itsekin syyllistyn ylläoleviin...tai en pidä niitä minään. Nuo muut asiat on raivostuttavia ja tuttua meidänkin perheessä.

NO aika tuttua on , vaatteet ei meilläkään edusta sitä mistä huolta pidetään. SEn verran järjestelen , etteivät kaapista tipu, muuten olkoon. Noi muut kohdat ei onneksi meillä ole noin.

Tietynlaista vetelyyttähän tuo on. Minä kysyisin joskus esim. noista vaatteista että kulkeeko hän itsekin niin mitä antaa lapsen mennä (siis aukinaiset vaatteet) ja jos vastaa ei, niin kysyisin jatkokysymyksen että miksi lapsen sitten pitää.

sanoo vaan, että hänen isänsäkin on samanlainen,ei voi mitään. Äitikin on sanonu isälle, eikä ole tähän päivään oppinu, niin ei kannata kuulemma ottaa lämpöä sen takia... :D

Kirsikka, tein sen! Siis olen kysynyt sitä, että kuljetko itse likaisissa vaatteissa tai jätätkö housut auki, jos et saa nappiaheti kiinni. Ja vastaushan oli että en. Niin en käsitä! Ukko on vielä suht tarkka ulkonäöstään, ja lapset sais kulkea miten vaan...

Mitään ei laiteta paikalleen. Roskat ja biojätteet pöydälle, ei mitenkään astiaan.
Vaatteet sinne missä tarve loppuu, selvitä sitten mikä pyykkiin ja mikä ei.
Minulla yksi vaatekaappi, kaikki loput miehellä (monta) joista puolet on täynnä vaatteita jotka ei ole mahtuneet vuosiin mutta ei saa heittää menemään.

Mä heitän kaikki lattialle jääneet tavarat "roskiin". Oikeesti teen niinkuin lapsille eli pakkaan jätesäkkiin ja vien piiloon. Lisäksi siivoan marttyyrinä niin kauan aina jälkiä, etten ehdi pesemään miehen pyykkejä tai tekemään ruokaa. En voi lähteä kauppaan, kun auto on niin likainen tms. sitten kun ruikuttaa, sanon, että ei voi mitään - turha opettaa kolmekymppistä enää =DD

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
Mitään ei laiteta paikalleen. Roskat ja biojätteet pöydälle, ei mitenkään astiaan.
Vaatteet sinne missä tarve loppuu, selvitä sitten mikä pyykkiin ja mikä ei.
Minulla yksi vaatekaappi, kaikki loput miehellä (monta) joista puolet on täynnä vaatteita jotka ei ole mahtuneet vuosiin mutta ei saa heittää menemään.

Tämä on niin tuttua :D

Meillä on kanssa ton vaatehuoneen kanssa ongelma. Punttiskamat, tenniskamat, kössikamat, sulkkiskamat ja futiskamat on kaikki omissa nyssäköissään jotka vaan viskataan siihen keskelle lattiaa treenien jälkeen. Ihanaa. Vaatehuone on vielä tosi pieni niin ei sieltä oikeen saa mitään ulos näiden kamojen takia. Ja niille on siellä siis ihan omat paikkansa mut kun vähän pitäis takin helmaa siirtää ja ehkä pari sekkaa asetella sitä nyssäkkää niin eihän sitä viitti. Sen sijaan muuten pitää huushollia siistinä, joten oon ajatellut että tää pitää vain kestää :D

Noi on aika tyypillistä miehille. Ja kun on kyse jo aikuisista miehistä, heitä ei enää saa muuttamaan itseään.

Jos haluatte elää sellaisen kanssa, joka jakaa teidän siisteyskäsityksenne ja toimii niiden mukaan, kannattaa valita nainen seuraavalla kerralla;)

Kaikki mitä miehen tavaroita löytyy lattialta niin laittaa takaisin vaatekaappiin tai vaatekaapin lattialle, siihen oven eteen:) Jos mies kysyy puhtaita sukkia niin sanot vaan että kyllä aikuisen ukon täytyy oppia löytämään sukkansa ja laittamaan likaiset sukat pyykkikoriin:)

Meillä tuo on välillä toisinpäin. Mieheni on siisti ja järjestyksen mies, keittiö pitää olla puunattu, vaatteet pinoissa kaapissa, autostaan tosi tarkka. Minä taas olen joskus varsinainen huit'hapeli, vaateläjiä siellä sun täällä ja keittiössäkin saa olla vähän murusia pöydille. Kuitenkin kerran viikkoon noin siivoon ja raivaan koko kodin.

Mun pitää toivoa, ettei miehen tarvitse missään käydä tämän takia vaahtoamassa minusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Elviira:
Meillä tuo on välillä toisinpäin. Mieheni on siisti ja järjestyksen mies, keittiö pitää olla puunattu, vaatteet pinoissa kaapissa, autostaan tosi tarkka. Minä taas olen joskus varsinainen huit'hapeli, vaateläjiä siellä sun täällä ja keittiössäkin saa olla vähän murusia pöydille. Kuitenkin kerran viikkoon noin siivoon ja raivaan koko kodin.

Mun pitää toivoa, ettei miehen tarvitse missään käydä tämän takia vaahtoamassa minusta...

Vähän sama täällä. Minä jätän vaatteitani sinne tänne, keittiön pöydälle makkarankuoria tms. Mies taas on siistimpi...

Olisi kauheata, jos hän nalkuttaisi ja raivoaisi minulle noista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
miten saisin tämän loppumaan...naputus ja jäkätys ei auta...tässä tarvis jotaki oveluutta...

Ei aikuisen miehen luonnetta pysty kääntämään ympäri. Sun on vaan päätettävä pystytkö sietämään asiaa vai et. Iittees voit muuttaa, miestä et, vaikka oisit kuinka ovela.

Jos et pysty oppimaan sietämään asiaa, vaihtoehtona on joko jäädä ja kärsiä tai sitten lähteä.

Voin kokemuksesta kertoa ettei mitään muutosta tule tapahtumaan. Jos otat eron puheeksi, tulee lupailua kaiken muuttumisesta ja yhtäkkiä vaikka matka Marsiin onnistuu jos vain jäät. Mitään ei kuitenkaan tapahdu.

Mun kuulkaa pitää "varastaa" mun ukolta rikkäisiä vaatteita , kun se ei niitä tajua heittää pois , laittaa joskus päällensäki vielä. Sitte voi mennä pitkä aika kun muistaa jonkun t-paidan ja marmatus alkaa ookko heittäny sen pois se oli ihan hyvä vielä. Ja uusia on kyllä kaapissa , avaamattomissa paketeissa.

minä kerään miehen jättämät astiat, vaatteet yms roskasäkkiin jonka vien kuistille. ilmoitan että 2 päivää ne on sielä ja sitten lentää roskiin koska niitä ei kukaan ilmeisesti kaipaa. joka kerta ne on sieltä kuistilta ilmestyneet takaisin oikeille paikoilleen. ja pikkuhiljaa on mies myös oppinut siivoamaan jälkensä.

Mutta hei! Onhan se parempi täällä valittaa, kun se heti osaksi helpottaa jo heti, kun saa täällä purkaa! Eihän tässä ole kyse kenenkään nolaamisesta, kun ei henkilöllisyyttäkään paljasteta!

Kyse ei olekkaan siitä, että kaiken pitäisi olla tiptop, asutaan kuiten neljän pienen lapsen kanssa. Eikä muruset pöydällä haittaa ym. Mutta tietyt asiat pistää sapettamaan kun rakas ukkoseni ei esim. saa lapsille kunnolla vaatteita päälle...eikä se ole liikaa pyydetty mielestäni.

Elviira! Sinä kuiten siivoat kerran viikkoon kodin...meillä ne kaikki teen minä! Minä siivoan varaston, kodin, pesen pyykit, syötän lapset, pistän nukkumaan, kolaan pihan, vien roskat ym. Kyllä siinä välillä huumori meinaa loppua!

Alkuperäinen kirjoittaja Elviira:

Mä kans valitin miehestäni...

Mulle ois kans sama jos jättäs tavaroitaan ympäriinsä jos se sit vaikka kerta viikkoon siivois ees ne omat romunsa paikoilleen. Mut ei koskaan! Saati että jotain muuta siivoaisi! Mä päädyinkin ottamaan siivoojan. Mulle on tarpeeksi tekemistä siinä että kuljetan sen (ja lasten) tavaroita päivät päästään paikoilleen, vien roskia, pidän päivittäistä järjestystä yllä... Se sit maksakoon siivoojan! Mun rahkeet ei enää siihen riitä!

Yhteistyössä