sappikivikohtaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on ollut jo monta vuotta outoa mahakipua. Välillä se pysyy kauankin poissa ja välillä tulee jopa useesti päivässä. Nyt oon päättäny selvittää, että mitä tää on ja soitan heti ma lääkäriin. Ite oon miettiny sappikiviä.
voisko sappikivikohtaus olla tällänen?

Kaikki alkaa aina syömisestä. Syömisen jälkeen menee yleensä n. 15-40min ja sit vatsakipu alkaa. Kipu on ihan ku supistus eli sellanen nopeesti voimistuva ja just kun luulen et taju lähtee kivun takia niin se helpottaa. Tällänen jatkuu n 1-2 tunnin ajan ja kipu ei siis oo jatkuvaa vaan supistelua, kipujen välillä on aina aikaa "hengähtää" kunnes taas tulee. Ja kaikki päättyy siihen että koko mahan sisältö tulee ripulina ulos. Sen jälkeen aina helpottaa kivut. Kipu tuntuu siis mahassa ja myös alaselässä.

Sappikivikipu tuntuu ylävatsalla/rintalastan alla/yläselässä. Ja on edellisen kuvauksen mukaisesti jatkuvaa, kovaa kipua, voi aiheuttaa myös oksentelua. Sappikohtaus sekotetaan toisinaan sydänperäiseen kipuun ja toisinpäin.
Sinun kuvauksesi perusteella minä sanoisin oireidesi olevan suolistoperäistä.
En kylläkään ole lääkäri ;)

Sappikivikohtaus on parikin tuntia kestävä kova, aaltoileva kipu, verrattavissa synnytyskipuun.

Yhteistyössä