sappileikkaus ja sopivat vaatteet...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
eli mitä kannattas ottaa niissä vaatteissa huomioon?? samalla tyylillä kuin synnärille mennessä eli väljää jne??

mitä muuta kannattaa ottaa mukaan kun joudun oleen siellä koko päivän ja yön seuraavaan puoleen päivään!!???

muuta kuin lukemista ajankuluksi??

juu kiitoksia......
ja se kirja juttu oliskin lähinnä kun aamulla joudun meneen seiskalta vuodeosastolle ja leikkaus vasta puolilta päivin niin siihen aamuun kun en tod tiä kuin kipee oon sen jälkeen....

Mulla oli kans aamupäivä pelkkää odottelua ja leikkauksen jälkeen ei kyllä todellakaan tullut mieleen kunnolla edes silmiä avata. Tähystys oli mullakin. Illalla pakottivat jalkeille, mutta kipiää teki. Seuraavana päivänä kotiin ja jos olisin voinu ite päättää (osasto yli täynnä) niin olisin ollut kauemmin. Kotona odotti silloin kolme pientä lasta ja ukosta ei mitään apua, niin olisin mieluummin parannellut osastolla. Ei ainakaan kannata sellaisia housuja ottaa, jota yhtään mahaa painaa. Sellaiset resorivyötäröiset jumppahousut olis parhaat ja väljät sellaiet. Aika turvoksissa maha kuitenkin sen jälkeen. Varsinkin, kun autoon istuu, niin kaikki kiristävä tai edes vähänkään tiukka tuntuu siinä vaiheessa erityisen pahalta. Mulla oli verkkarit ja se kuminauha teki tosi kipiää. Pari viikkoa operaatiosta oli jo niin hyvä olo, kuin mitään ei olis ikinä edes tehty. Nyt on pian jo kymmenen vuotta siitä kulunut. Haavat pieniä ja tuskin nähtävissä edes enää ollut moneen vuoteen. Tsemppiä leikkuriin, hyvin se menee :wave:

:wave: kato kohtalotoveri. Mulla huomenna keskustelutapaaminen kirurgin kanssa ja päätetään leikkuupäivä. Kauan kärsit ennenkuin sait apua? Mikä sun tilanne on? Miten voit jne? Mä pelkään ettei ehitä leikkaan ennen sairaanhoitajien lakkoa/irtisanomisia. Hemmetti :'( aina joutuu pelkään ja jännään. Olis paree päästä pian.

ompas täällä kohtalotovereita :) mulla keskustelupäivä ens perjantaina ja siitä sit leikkausjonoon joka on kuulemma muutaman kuukauden mittainen :( Meillä ukko lupas ja on jo pyytänytkin töistä vapaata ja on sitten tuon 1,5 v villiviikarin kanssa =) Nyt pisti jännittään.... :|

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
:wave: kato kohtalotoveri. Mulla huomenna keskustelutapaaminen kirurgin kanssa ja päätetään leikkuupäivä. Kauan kärsit ennenkuin sait apua? Mikä sun tilanne on? Miten voit jne? Mä pelkään ettei ehitä leikkaan ennen sairaanhoitajien lakkoa/irtisanomisia. Hemmetti :'( aina joutuu pelkään ja jännään. Olis paree päästä pian.

sori en ollu koneella aiemmin vastailemassa ja nytkin tuo meiän vauva on kovasti tässä sylissä auttamassa : D

mulla ei siis kohtauksia kerenny paljoa oleen..kolmannesta menin ensiapuun ja sen jälkeen ollu kaksi kertaa...mutta nyt kun taaksepäin aattelee niin muutaman kerran raskausaikana tais olla sappi eikä närästys kyseessä kun oli niin kovat kivut!!

nyt ei kohtauksia ole ollu kohta varmaan kuukauteen tai puoleentoista...en muista..
ensi viikon torstaina siis menen leikkuriin...

niin ja tosta imetyksestä vielä minkä laitot tohon seuraavaan viestiiin...
aamulla ennen esilääkitystä saa imettää mutta leikkauksen jälkeen kuulemma pitää kerta tai kaksi pumpata viemäriin ennen syöttöä koska sinä voi olla jotain lääkkeitä...ja jos joutuu ottaan jotain kipu tms lääkettä sen jälkeen niin sekin vaikuttaa siihen saako imettää...

ite aattelin että joko mies tuo aamusta vauvan syömään ja leikkurin jälkeen sen illan varmaan sa pulloo ja yöllä kun olen poissa niin pulloo..täällä siis pitävät seuraavaan päivään ennen kuin päästää pois!! itekkin luulin että pääsen samana päivänä mutta ei!!

eli opeta lapsesi pulloon jos ei vielä osaa... meillä ei oo kans pulloo syöny kuin joskus pienenä ja kokeiltiin niin eka katto että mitä helkuttia sää mun suuhun tunget ja sit imas ja kun tuli maitoo niiin huokas syvään ; O

tsemppiä vaan sille toisellekkin joka odottelee pääsyä leikkuiiin..toivotaan ettei olla kauheen kipeitä!!

mulla mies on viikon lomalla joten saan edes hiukan hengähtää kotona mut sitte se arki koittaa ton 3veen ja 5kk vauvelin kanssa : D

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

sori en ollu koneella aiemmin vastailemassa ja nytkin tuo meiän vauva on kovasti tässä sylissä auttamassa : D

mulla ei siis kohtauksia kerenny paljoa oleen..kolmannesta menin ensiapuun ja sen jälkeen ollu kaksi kertaa...mutta nyt kun taaksepäin aattelee niin muutaman kerran raskausaikana tais olla sappi eikä närästys kyseessä kun oli niin kovat kivut!!

nyt ei kohtauksia ole ollu kohta varmaan kuukauteen tai puoleentoista...en muista..
ensi viikon torstaina siis menen leikkuriin...

niin ja tosta imetyksestä vielä minkä laitot tohon seuraavaan viestiiin...
aamulla ennen esilääkitystä saa imettää mutta leikkauksen jälkeen kuulemma pitää kerta tai kaksi pumpata viemäriin ennen syöttöä koska sinä voi olla jotain lääkkeitä...ja jos joutuu ottaan jotain kipu tms lääkettä sen jälkeen niin sekin vaikuttaa siihen saako imettää...

ite aattelin että joko mies tuo aamusta vauvan syömään ja leikkurin jälkeen sen illan varmaan sa pulloo ja yöllä kun olen poissa niin pulloo..täällä siis pitävät seuraavaan päivään ennen kuin päästää pois!! itekkin luulin että pääsen samana päivänä mutta ei!!

eli opeta lapsesi pulloon jos ei vielä osaa... meillä ei oo kans pulloo syöny kuin joskus pienenä ja kokeiltiin niin eka katto että mitä helkuttia sää mun suuhun tunget ja sit imas ja kun tuli maitoo niiin huokas syvään ; O

tsemppiä vaan sille toisellekkin joka odottelee pääsyä leikkuiiin..toivotaan ettei olla kauheen kipeitä!!

mulla mies on viikon lomalla joten saan edes hiukan hengähtää kotona mut sitte se arki koittaa ton 3veen ja 5kk vauvelin kanssa : D

Ompas hyvä et oot päässy noinkin äkkiä hoitoon! Mulla eka kohtaus tuli n. 8 vuotta sitten ja vasta tänä vuonna selvis et mikä vaivaa.... Ja vasta ultran jälkeen otettiin oikeesti tosissaan. Olen kuulemma liian nuori ja normaalipainoinen... eka kohtaus siis tuli kun olin 17v... Kolme kertaa oon käynyt päivystyksessä tässä vähän ajan sisällä ja siellä vastaanotto aina aah niin aurinkoinen :snotty:

Kannattaa valjastaa tukijoukot valmiiksi ennen leikkausta, koska kyllä sen sisuskalujen ronkkimisen jälkeen on tosi kipeä olo. Kannella ei kaiketi pahemmin saisi eli aika vaikeaa teillä, jos ei saa pikkuisia kannella. Itsellä 3 yötä sairaalassa leikkauksen jälkeen ja päälle 2vko sairauslomaa. Tsemppiä leikkauksiin - loppuivat kohtaukset samantien. :wave:

Mulle tehtiin tähystyksenä se vapun aikaan v.- 05.Tarkotus oli päästä samana päivänä kotiin mutta..Jäin kipujen takia yöks.Nukuin yöni istualtaan.Hartiat oli aivan kipeät= ihan jumissa koko kroppa.Mitään muisti kuvia tuosta viikonlopusta ei oo,et kannattaa varata todella lapsille amma.En halua pelotella eihän kaikille tuu mitään mutta varautua kannattaa.Löysät ja väljät vaatteet mukaan. Onnea leikkaukseen!!! =)

Jännittää niin vietävästi kun oon kanssa menossa sappileikkaukseen ja viikon päästä ois leikkaavan kirurgin kanssa tapaaminen.
Mulla alkoi ja kunnolla oireilee sappi just mun tuurilla viikko ennen joulua ja toisella lääkäri käynnillä ottivat ultran ja löyyti oikein hienoa ja karkeampaa soraa kivien kera.

Pitääkös nukutustam pelätä ja niin edelleen.

Ei tarvi pelätä. Mulla leikattiin 08 aamupäivästä ja iltapäivästä lähdin kotiin eikä kyllä ollut kipuja. Arka vähän, muttei mitenkään kipeä ja kyllä mä kotona hommailin jonkun verran.

Juu ei tosiaan kannata pelätä :) Mut leikattiin illalla kuuden aikaan ja nukuin sairaalassa yön ja kotiuduin ysin pintaan aamulla. Hartiakivut olivat ainoat mitkä vaivas ja jotenki voimattomat hartiat. Vauvaa en uskaltanu pariin päivän paljon nostella, mies laittoi sen syömään aina. Muuten ei mitään kipuja =)

Yhteistyössä