Sara

  • Viestiketjun aloittaja Kuinka kauan?
  • Ensimmäinen viesti
Kuinka kauan?
Kuinka kauan kestää pahoinvointi ja väsymys? Entä vatsakivut? Vihlaisut ja kouristukset? Olen raskausviikolla 6+4 ja olo aika huono. Oksettaa aamusta iltaan eikä oikein tiedä mitä syödä. Lisäksi olen niin väsynyt ettei jaksaisi tehdä mitään. vielä töissä pitäisi käydä.. olo ihan voimaton. Koska tämä helpottaa!? Vai onko pahin vasta edessä.
 
riia
Kyllä pahoinvointi pitäisi helpottaa viimeistään rv16. Väsymys niihin samoihin aikoihin. Syö mitä pystyt esim. jäätelöä ja jotain kylmiä juttuja kannattaa suosia. Verensokeria kannattaa yrittää pitää kokoajan tasapainossa, siitä johtuu usein heikko ja pahaolo kun verensokeri on liian alhaalla. (pieniä annoksia jotain ja riittävän tiheästi)
 
tahmatassun
Pahoinvoinnin kestoon ei ole mitään määrää, itse voin ekassa odotuksessa todella pahoin 6kk, toisessa 4kk, kolmannessa 2kk ja tässä neljännessä vain vähän aikaa, silloin tällöin.
Väsymys on yleensä ensimmäisen ja viimeisen kolmanneksen ""kiusa"". Keskiraskaudessa yleensä voidaan hyvin. Pidä huolta, että hemoglobiinisi pysyy hyvänä, ettei suotta lisää väsymystä! Onnea odotukseen!
 
mä vaan
Eikös tuo pahoinvointi ole aika yksilöllistä. Ysvälläni ainakin se jatkui ensimmäisessä raskaudessa seitsämännelle kuulle asti. Eli en ihan usko tuohon 16 viikon sääntöön.
 
***
Itselläni kesti noin 3 kk.Tosi ikävää aikaa...
Mutta sitten keksin,että yöpöydälle aina 1-2 suolakeksiä,jotka söin ennenkuin nousin aamulla ylös sängystä.Jo alkoi paha olo helpottaa.Alussa kyllä tuntui että nekään eivät hirveästi auta,mutta kyllä ne sitten alkoivat auttamaan.Neuvolassa kyllä heti sanoivat,että ei olisi hyvä syödä niitä suolaisia keksejä,kun ne keräävät nestettä kehoon.Mutta minä ainakin otin ja ei tullut mitään turvotuksia.Eihän kuitenkaan ollut tarkoitus,että niitä ruvetaan syömään pakettitolkulla.Siksi minäkin laitoin illalla niitä yöpöydälle vain sen 1-2 kpl.Kokeile!!!RV 34+5.
 
Peppi78
Mä oon kanssa kuudennella viikolla ja mulla ei ole yhtään huono olo. Mä tässä taas ihmettelen, että millon se alkaa. Jotenkin tuntuisi, että jos ois huono olo niin tää raskaus ois jotenkin konkreettisempaa. Tietäis että sintti olisi elossa... Väsymystä mulla kyllä on ja rintoja aristaa. Onko kokemusta tällaisesta vai tuleeko pahaolo kuitenkin myöhemmin? Milloin se yleensäkin pitäisi alkaa?
 
Minde
Mulla alko raskausoireet samalla tavalla kun sulla Peppi78. Alkuun oli vain väsymystä ja rintojen aristusta. Pahoinvointia odottelin, juuri sen takia et raskaus olis konkreettisempaa.. No, se alko sit viikkoina 8-9 ja jatkui aina 16viikkoon saakka. Nyt menossa 18+6. Ja Luojalle kiitos että pahoinvointi on loppunut! Olkaa onnellisia te joilla sitä ei ole/tule!
Nyt odotellaan liikkeitä! :)
 
riia
Eli yleensä (HUOM. yleensä sana) loppuu viimeistään 16 viikkoon mennessä (eli poikkeustapauksia riittää) ja toisaalta jos se jatkuu pitemmälle siitä kannattaa keskustella terveydenhoitajan kanssa, koska (HUOM.) yleensä pahoinvoinnin aiheuttaa istukkahormoni, johon naisen elimistö ei ole vielä tottunut siis näihin raskaudelle luonnollisiin fysiologisiin seikkoihin.
 
aurinko
Minä oksentelin tuonne rv 20 saakka, sitten helpotti.......Pahimmat oli viikot 7-17, töihin menin viikolla 18, kun en pystynyt alussa olemaan rajun pahoinvoinnin, oksentamisen, ripulin ja väsymyksen vuoksi käymään.
 
Jaana
peppi78, älä suotta odota pahaa oloa vaan ole iloinen jos se ei yllätä :) Itse odotin sitä kauhulla ja nyt on rv13 eikä ole vieläkään tullut pienintäkään kuvotusta! Toivon että ei tulekaan, väsymystä on kyllä muille jakaa. On paljon odottajia joilla ei ole pahaa oloa ollenkaan.
 

Yhteistyössä