Hae Anna.fi-sivustolta

satakunnan keskussairaala 2

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä terracotta, 02.08.2010.

1. terracotta Vierailija

tuo ensimmäinen satakunnan keskussairaala ketju oli jo kovin pitkö, ja useimmat siihen kirjoittaneet taisi saada jo lapsen, niin ajattelin laittaa uuden ketjun pystyyn, jos vaikka täällä vielä olisi muita, jotka käyvät hoidoissa sat.ks sairaalassa.. ihan ensin "tunnustan" olevani sekundaarisesti lapseton, minulla on 10v. lapsi aiemmasta suhteesta. nyt ollaan 5vuotta yritetty nykyisen kanssa lasta. syytä lapsettomuuteemme ei ole. elokuun lopussa menemme 3.icsi hoidon suunnittelukäyntiin. löytyisikö juttuseuraa tähän ketjuun?

2. Miina Vierailija

Tokivain! Itsekin eilen lueskelin SatKS ketjua ja harmittelin itsekseni, että se on tyrehtynyt... Meillä on huomenna ensimmäinen käynti polilla, lähete saatiin omasta tk:sta huhtikuussa ja aika tuli toukokuussa. Yritys on aloitettu 12/08 ja perustutkimukset tehty yksityisellä (turun VL:lla) tammikuussa 2010. Mä olen 30 ja mies 34 v.

Mitään varsinaista syytä meille ei löytynyt. Mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja simpat ok, muttei täysin priimaa. Sain clomifenit VL:lta neljäksi kierroksi, ne on nyt syöty. Kolmas kierros toi plussan toukokuussa, mutta meni kesken heti alkuunsa rv 5+6. Se oli kuitenkin positiivista, että voin ylipäätään tulla raskaaksi.

Huominen käynti vähän jännittää... Miten meidät otetaan vastaan? Miten päästään tästä eteenpäin? Miten pää kestää syksyn? Miten saadaan työt aikataulutettua hoitojen lomaan? Miksi meillä kävi näin...

Onko teille tehty jo jotain hoitokierroksia ennen icsiä? Oletko kauan joutunut jonottamaan? Mä jotenkin kuvittelin, että meidät on automaattisesti "tuomittu" ensin insseihin, vaikka toivoisin, että voitais siirtyä mahdollisimman pian tehokkaampiin hoitomuotoihin.

3. terracotta Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    " Hienoa" että ainakin yksi samis löytyi..
    meidän taipaleemme on tosiaaan alkanut 5/05, jolloin päätimme että nythän se lapsi saa tulla heti ku mahdollista...jepjep :) sillä tiellä ollan edelleen, heti saa tulla.. 11/06 puhuimme asiasta omalle terv.kskus lääkärille, joka laittoi lähetteen, joka sitten erinäisistä syistä viipyi sen verran että kutsu polille tuli elo-syyskuussa/07, siis silloin oli eka käynti.. siitä sitten insseillä aloitettiin, kaik kolme puhdasta negaa. 1.ivf ja siitä 1.pas(pakastealkion siirto), molemmat negaa. 1/09 tehtiin 1.icsi, joka oli plussa, mutta keskeytyi jo ennen ekaa ultraa. tämän jälkeen pidimme paristakin syystä taukoa ja nyt 2010 keväällä tehtiin 3.pasia, jotka kaikki negaa.että aika toivottomalta näyttää meen lapsen saanti.
    olin alkuvuodesta kolmisen viikkoa masennuksen vuoksi sairaslomalla, ja kävin kevään terapeutilla.sukulaiset sikiää vauhdilla, ja myönnän olevani kateellinen ja katkera, ja vältteleväni tapaamisia. juuri nyt en pysty riemuitsemaan muiden onnistumisista, ehkä joskus olen sinut tämän kanssa.
    minun ura toiveeni on ollut olla kotiäiti, joten tämä epäonninen kohtaloni vaikuttaa elämääni kaikin tavoin, sinnitellessäni työssä jossa en viihdy enkä halua olla..

keskussairaalan lääkärit on ihan jees.aiemmin siellä oli vuoden epäempaattisin lääkäri, mutta hän jäi eläkkeelle.ja hoitajat jotka olen kohdannut ovat myös mukavia, työntekijöiden vuoksi ei tarvitse jännittää, *tsemppiä*.

lääkkeistä en ole huomannut kovin hurjia sivuvaikutuksia, inssien joku lääke, en muista just nimee, aiheutti ihan kauheen väsymyksen, aamuisin kun lähti 6lta töihin, jälkikäteen ei muistanut ajaneensa jotain kohtaa matkasta.. :) toooosi turvallista.piikitykset hieman jännitti.meillä isäntä on saanut hoitaa ne paria työmatkan tms. takia poikkeusta lukuunottamatta.kerran piikitin keskustassa parkkipaikalla kun oli ollut lääkäri käynti sopivasti sillee että nyt tarttis samantein hakee lääkkeet ja piikittää..okei..eiku apteekkiin. pelkäsin että joku soittaa poliisit hakee narkkarin matkaansa :)

tsemppiä huomiselle!! toivottavasti et pelästynyt kurjan kuuloista sepustustani, ei kaikki ota tätä näin raskaasti.ja eiköhän tästä hengissä selvitä!!!

4. Miinu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No huhhuh Terracotta mikä matka teillä on takana... :eek: Ei mikään ihme jos pää hajoilee, kun mulla tuntuu jo tässä vaiheessa olleen jo monta kertaa vaakalaudalla, että miten jaksaa kerrasta toiseen, vaikka on vasta luomuiltu ja syöty clomit...

Se tosiaan pelottaa, että miten tässä käy kun panokset kovenee. Jokaiselle hoitokierrokselle tulee tietenkin vaan isommat toiveet kun ihan luomukierroissa ja sen vuoksi pettymyksetkin on vaikeampia kestää.

Voi kunpa kenenkään ei tarvitsisi kokea noin pitkää taivalta ja pettymysten määrää kuin mitä olette joutuneet käymään läpi! Kunpa teillä pian tärppäisi (vaikka tää kyllä kuulostaa lattealta). :/

Huomenna sitten tulee lisävalaistusta... Katsotaan miten päästään eteenpäin. Oliko teillä muuten insseissä tukena lääkitystä (pregnyl tms) vai tehtiinkö ne luonnolliseen kiertoon?

5. terracotta Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    joo toivon myös ettei teen tarvisi tätä h*lvettiä näin kauaa tarpoa.. tää alkava hoito ontasiaan viimenen julkisella saatava ja yksityiselle ei ole varaa mennä.enkä oikeen tiedä onko halujakaan, puhutaan kuiteski aika isoista summista, jotka meen tilanteessa menis luultavasti kankkulan kaivoon..
    jos oikein muistan mulla oli clomifen niminen lääke insseissä.. se väsytti ihan kauheesti tosiaan, tossa edellisessä viestissä kirjoitinkin kokemuksia :)
    sisko tosiaan ilmoitti lauantaina "pamahtaneensa paksuksi".. 7.hälle. ensimmäinen uuden miehensä kanssa.hiukan otta kyllä aivoon, mutta ihan odotettavissa ollut uutinen, silti se kirpaisi.itkin senkin illan. surprise.surprise..

me ollaan muutes 33 ja 34 vuotiaita isännän kanssa, että alkaa se ikäkin tulla (mulla) pikkuhiljaa vastaan. luin jostain lehdestä naisesta, joka oli käynyt miehensä kanssa hoitoja läpi, olivat adoptoineet lopulta, lapsi oli nyt 6v. ja nyt tää nainen oli 47v. luomuraskaana... mä ihan enää ton ikäsenä en sitte haluu olla tossa tilanteessa :)) että ehkäsy kehiin ku hoidot lopetetaan, ironiaa sekin :)

mites teillä meni polilla?helpottiko jännitys, saitko mietteisiisi vastauksia?

6. Miinu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moip taasen,

kiitos kysymästä, polilla meni ihan kivasti. Puregon-pistoksilla lähdetään kypsyttelemään munia seuraavasta kierrosta alkaen. Olisin voinut aloittaa jo tässä kierrossa (tänään kp 5), mutta joudutaan luomuilemaan vielä nyt, kun olen työmatkalla just, kun pitäis seurantaultria tehdä...

Sitä hieman ihmettelin, ettei puregonien yhteydessä tehdä vielä edes inssejä vaan pistellään nyt pari kiertoa ja sitten yhdistetään niitä inssiin. Lääkärin mielestä simppatulokset oli ihan riittävän ok, eli meidän ainoa ongelma on mun mitä-sattuu-ovulaatio.

Tuo piikittely vaikuttaa hitusen jännältä, mutta eiköhän se sitten luonnistu, kun tulee eteen.

Ystävien ja läheisten vauvauutiset on kyllä aina yhtä vaikeita... Ainoa joka mulle ei ollut vaikea oli, kun sain kuulla, että ystäväni raskautui neljän vuoden hoitorumban jälkeen vihdoin. Nyt pieni on jo syntynyt, eli kaikki meni hienosti loppuun asti kun kerran alkoi. Kaikki muut uutiset on olleet enemmän tai vähemmän vaikeita. "Onneksi" asutaan sen verran kaukana ystävistämme ja läheisistämme, että läheisten vauvamahoja tai lapsia ei tarvitse katsella jos ei jaksa.

7. OpTi Vierailija

Heippa Kaikille ja kiva kun täällä on tälläinen ketju!!!

Kurjia ja raskaita taakkoja on monella. Toivottavasti ketju auttaa jaksamaan.

Meillä on yksityisellä puolella onnistunut hoito takana. 1.ivf/icsi:n eka pas tuotti tuloksen ja meillä on ihana, pian kaksi vuotta täyttävä poika. Tiedän,että kirjoitus ärsyttää,kun ollaan lapsettomuus puolella.Mutta puolustukseni on,ettei ketään muu ymmärrä tilannetta ja näitä hoitoja kuin saman läpikäyvä ja siksi tänne puolelle on paljon helpompaa kirjoittaa. Olisi mukava päästä joukkoonne keskutelemaan ja purkamaan tilannetta.

Yksityisellä tehtiin tänä keväänä 3 passia ja kaikista tuli nega.Nyt on pakkanen tyhjä ja siirryttiin julkiselle puolelle. Laskettiin tuolloin 2007,että rahat riittävät yhteen hoitoon yksityisellä. Nyt odotellaan kutsua keskussairaalaan,menee varmaan loppu vuoteen.

8. terracotta Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    tervetuloa vaan OpTi, mukaan vaan jos hoitonne satksissa alkaa.odottavan aika on pitkä, kun sitä kutsua odottelee. hienoa että teillä on hoidot auttanut, ehkä se tuo meille muille toivoa, että joskus nää hoidot on jollekin oikeesti auttanut. oma usko on koetuksella.

Miinu, harmi ettette vielä tässä kierrossa päässeet "tositoimiin", muuta niiiin kovin moni on saanut luomuplussan odotellessaan hoitojen alkua, että siihenhän tekin tähtäätte!!! peukut pystyssä! onpa omituista, tässä kyselin isännältä miten meen inssit meni, oliko meillä jotain piikityksiä jo silloin, ja me ei muistettu varmax..olikohan meillä se xx tuntia ennen ku sperma sisään tuikattiin laitettiin joku piikki, mutta ku en muista lääkkeitten nimiäkään enää.. näin se muisti on valikoiva. piikittelyn on tosiaan meillä isäntä hoitanut 99%sti, vaikeaksi sen on tehnyt se että mua alkaa aina naurattaa ku isäntä ottaa mahanahasta kiinni ja mua alkaa kutittaa :))

9. OpTi Vierailija

Heippa !

Kylläpäs on ollut kuuma,välillä ihan ottaa päähän vaikka ihanaa tämä kesä kuitenkin on. Mulla on piikkikynä tuolla kaapissa odottamassa uudelleen käyttöönottoa.Se on ollut siellä kolme vuotta ihan hiljakseen. AIka menee niin sairaan nopeasti,mutta pysyvästi piikitys on mielessä vielä. Piikittelin silloin itse ja ajattelin,että varmaan nytkin yritän olla reipas;)

Ei ole vielä kuulunut mitään sairaalasta ja yritä rauhassa odottaa.Kyllä silti aina postilaatikolle menee fiiliksellä,että olisiko sieltä jo aika tullut.Tässä kyllä nyt järkeilen,että jos vielä tämän vuoden puolella pääsee käynnille,niin hoidot varmaan aloitetaan ensi vuoden puolella vasta,ihan lääkkeitä miettien.Jos tarviikin useamman enemmän lääkkeitä,niin ei tarvi aloittaa lääkekaton kerryttämistä vuoden alusta alusta.

meillä on töissä 2 työkaveria ilmoittanut,että ovat raskaana.Kateus nostaa päätään,varsinkin kun hyvin helposti olivat raskaaksi tulleet. Silti on onni,että näitä hoitoja on,että meille "haasteellisimmille"pareille on myös toivoa!

Ihanaa viikkoa kaikille

10. Miinu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos! Joo tässä nyt sitten odotellaan, jos vaikka ovis tulis ja menis. Lomalla ollaan oltu ja heti huomaa, että sitä saa ikäänkuin vahingossa vähän lomaa myös vauvantekohommista, ihan mukavaa vaihtelua. Jotenkin rennosti on voitu ottaa myös makkarin puolella, joten ainahan sitä sitten taas ryhtyy toivomaan...

Se irrotuspiikki taitaa olla pregnyl, joka ymmärtääkseni siis on ikäänkuin keinotekoinen lh-piikki ja kypsyttää ja irrottaa munasolun, joka sitten inssissä hedelmöitetään / yritetään hedelmöittää.

Tervetuloa OpTi! Toivotaan, että saat pian ajan, niin pääset tositoimiin! Mä sain lähetteen muistaakseni huhtikuun alussa, aika elokuun alkuun tuli kesäkuussa. Eli kokonaisuudessaan ensikäynnin odotusajaksi tuli 4 kk.

11. terracotta Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    jaahas, pitkästä aikaa linjoilla. tiistaina sitte olin vihdoin ja viimein suunnittelukäynnillä. sain onneksi yli-kestin (saako lääkärin nimen laittaa tänne??) lääkäriksi. jotenki se on antanut ittestään ammattitaitoisimman vaikutuksen, vaikka senkään hoidot ei oo tulosta tuonut.. irrotuspiikki olisi nyt sitten 11.9.ttä, ja 29.9.ttä aloitetaan munasolujen kasvatus. sain meno-pur reseptin. se on mulla uus lääke. lääkäri totes et vaikka olenki reagoinu edellisiin lääkeisiin hyvin ja munasolusaaliit on ollu hyviä, niin jotain on tehtävä toisin.jepjep.heti nousi toiveet, NYTHÄN me sitte onnistutaan. aika vaan tuntuu kuluvan niin pirun hitaasti.
    mä olen selvinnyt nyt veljen perheen vauvatapaamisesta ja ristiäisissäki olin, enkä saanu pahempaa itku kohtausta illallakaan. siihen saattoi vaikuttaa se että meille tuli n.vuoden vanha koira. (mulle on muuten turha sanoo et hankkikaa koi
    ra/kissa, ei ne oo auttanu tähänkään asti, sen verran näitä karvaisia kavereita vilistää jaloissa ;) ), ei ehtiny vajota itsesäälin syövereihin. vauva oli ihana. sen tosin tiesin jo etukäteen, siks en olis halunnu mennäkään kattoon. mulla tuntuu tällä hetkellä muutenkin menevän vähän paremmin, en oo koko aikaa masentunut ja mieti koko aikaa miks mä en saa vauvaa ( mietin enää ehkä vaan 77% ajasta tätä ;) )

mites miinulla on menny? entäs OpTi, joko on kutsu tullut?

12. OpTi Vierailija

Heippa kaikki ja mukavia uutisia sinulla terracotta!

Ei yhtään mitään ole vielä kuulunut.Olenkin ollut muka unohtavani koko kutsut odottelun,mutta kyllä koko ajan postia hakiessa pieni kipinä on,että joko joko!!! NO toivottotaan,että ensi kuussa tupsahtaisi kutsu luukusta jo.Muuten aika hiljasita.

13. Miinu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terracotta, sama lääkäri meilläkin, mukava oli. :) Se on kyllä niin taivahan tosi, että aika tuntuu tässä hommassa kuluvan ihan liiiiiiian hitaasti koko ajan... Koko ajan sitä odottaa jotain. Vuoroin kierron päättymistä ja ovulaatiota. Samaa kierrosta uudestaan ja uudestaan.

Hienoa, että teillä lähtee hommat rullaamaan ja on uudet aseet! Toivotaan, että kaiken taiston jälkeen vihdoin olisi ne oikeat tähdet kohdillaan ja oikeat keinot käytössä. Käyhän kertomassa fiiliksiä jossain vaiheessa!

Täällä mennään edelleen välikiertoa. Nyt on menossa jo kp 34 ja päättymistä uumoilen ens tiistaille, eli 7.9. Siitä sitten alkaa lauantaina 11.9. puregonin piikittelyt. Se on kyllä tosi huono ajoitus sen vuoksi, että ollaan just pakollisissa "mökkibileissä" sillon lauantaina ja se ensimmäinen pistos, jota niin jännittää joka tapauksessa, pitää pistää siellä mökillä jossain nurkan takana... Ainakin sikäli kun ne puregonit pitää sitten pistää about samaan aikaan joka päivä, niin en (kai) voi pistää ekaa la-aamuna ja siitä seuraavia sitten joskus klo 16-18 välillä. Puuh. Täytyy sitten kun soittelen niitä ultraseuranta-aikoja, niin kysyä, että kuinka tarkkaa sen aikataulun kanssa on...

Toivotaan, että OpTin aika tulee pian!!

Voimia kaikille syksyn taisteloihin.

14. OpTi Vierailija

No niin, se on kesä takana päin ja joulua aletaan jo odottamaan:) Hommat etenee kaikilla,niin myös meilläkin. Eli kutsu tuli ja 27.10 saatiin aika polille...Oon ihan innoissani

15. terracotta Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hienoa OpTi että saitte kutsun ja näin lyhyellä varoitusajalla, et ehdi kasvattaa jännitystä liiaksi!!
    meillä ei sit niin kovin hyvää kuulu.. :( punktio meni 11.10ttä ihan jees, vaikka lääkäri tökkäsikin valtimosuoneen reiän "siellä niin" touhutessaan, jouduin tunnin verran makailemaan ku odotettiin että se vuoto tyrehtys.kuulostaa pahemmalta kun oli :) 13.päivä oli siirto, muttamutta... kaks siirrettiin ja vaan yks jäi pakkaseen!jos määrä oli paska, tais laatu olla samaa tasoo, ei mitään top alkioita tällä kertaa. ja nyt ke 27.pv olis testipäivä, mutta vuoto alkoi jo sunnuntai iltana, että se siitä. en jaksa uskoa että se yks onneton selvii sulatuksesta. en tiä iten pääsen tästä kaikesta yli ja pystyn jatkamaan elämääni. mulla ei oo mitään ... mitä odottaa elämässä. ok, mulla on 10v laps, sen takii jatkettava arkea, mutta mitä elämää se on että tulen paskasta työstä kotiin, käytän koirat lenkillä... ja istun loppuillan koneella, katkerana kohtalolleni.musta piti tulla kotiäiti, 4lasta,mies... ei taida olla kauaa miestä, en usko että meen suhde, joka on jo ennenkin natissut liitoksissaan, kestää.

OpTille ja miimulle tsemppiä!! toivottavasti teen polkunne päässä on onnellisempi loppu!!

16. Huh! Vierailija

Sulla ei oo mitään?? Onhan sulla paljon, mies, lapsi, koirat, työ. Miksi haluat lisää lapsia, jos jo olemassa oleva ei ole mitään? Ryhdistäydy nainen ja lopeta itsesäälissä vellominen. Jos elämä tuntuu paskalta ja työ samoin, niin muuta sitä. Hae muuta duunia ja tee elämästä elämisen arvoista. Usko tai älä niin se on mahdollista ;)

17. no älä Vierailija

muuta sano!! mikset oo onnellinen siitä yhdestä lapsesta!!?? mä antaisin mitä vaan että saisin ees sen yhden lapsen!!! ja työ on aina vaihdettavissa.
    kyllä on aikamoista itsesäälissä rypemistä!

18. Miinu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    OpTi, miten meni polilla? Saitteko suunnitelman? Minkä mukaan lähdette etenemään?

Terracotta voi ei... Pahoittelut pieleen menneestä hoidosta. Älä kuitenkaan vaivu synkkyyteen, kyllä elämässäsi on paljon hyvääkin, vaikka tiedän, ettei se todellakaan aina tunnu siltä. Älä välitä ilkeistä kommenteista.

Voimia sinulle jaksamiseen! Toivotaan, että mieli on jo parempi!

Meille on tässä välillä tehty 2* OI Puregonilla ja pregnylillä. Vaste on ollut hyvä ja annoskin vain 50 IU päivässä, pistäminen on sujunut vaikkei se kivaa olekaan.

Viimeisimmässä kierrossa OI:eek:on yhdistettiin inssi ja sen kierron piinapäiviä mennään juuri. Huomenna tai ylihuomenna pitäisi ratketa meidän kohtalo. Simppoja oli hyvä määrä ja kohdunsuun limakin kuulemma oikein mallikas. Oireistokin on ollut aika mojovaa ja sen vuoksi toiveet ovat nyt korkeammalla kuin aikoihin... Saa nähdä kuinka syvälle tästä vielä sukelletaan muutaman päivän sisällä.

Tsemppiä kaikille SatKS:ssä hoidoissa oleville (ja miksei muillekin, jotka tuntevat tsemppiä tarvitsevansa)! Ihanaa joulunodotusta, koitetaan hetkeksi unohtaa nämä vauvahaaveet!

(paitsi vaikeaahan se tulee ainakin itsellä varmasti olemaan, kun kaksi vuotta tuloksetonta yritystä täyttyy juurikin jouluna)

19. OpTi Vierailija

Heippa pitkästä aikaa!!!

Täällä edetään sellaista vauhtia,että. Eli olen nyt piikitellyt itseeni puregonia 11 ehtoota ja nyt viel ä kaksi iltaa pitäisi pistää. Tiistaina itsenäisyyspäivän jälkeen ultra ja toivottavasti päästään punktioon torstaina tai perjantaina. että pikavauhtia eteenpäin niin,että itseäkin huimaa:)

20. Annu.. Vierailija

Onko vielä SatKS:ssa kävijöitä? Meillä on reilu vuosikas poika, joka syntyi 1 IVF:n tuoresiirrosta kolmen vuoden yrityksen jälkeen. Nyt ajatuksissa ja toiveissa olisi toinen vauva, koska meillä on pakkasessa vielä monta alkiota. Ensi viikolla on poliaika ja jännittää pääsisikö suoraan tästä kierrosta jo siirtoon omaan luonnolliseen kiertoon, kun käynti sattuu osumaan kp 11. Onkos muita jännäilijöitä?

21. Salaisuus Vierailija

Hei,
    Olen Satks:n lapsettomuuspolin asiakas. Meillä tosin tilanne se, että ensikäynti oli nyt keväällä ja eivät aloitelleet mitään tutkimuksia tai hoitoja kesätauon vuoksi. Siirryttiin yksityiselle ja siellä ollaan vielä tälläkin hetkellä. Kaikki tutkimukset tehty ja clomikiertoja muutama takana. Nyt siirrytään insseihin. Päätimme, että me "teetetään" inssit yksityisellä ja ensi vuoden alkupuolella siirrytään sitten takaisin Satks:n hoiviin ja ivf-jonoon.

Ikää 30 +. Esikoisen yritystä takana jonkin verran yli vuosi ja lapsettomuuden syy selittämätön.

Tsemppiä sinulle Annu polikäynnille!

22. Annu.. Vierailija

Meitä on siis muitakin, en sano onneksi, koska tämä ei todellakaan ole mikään onneksi-asia! Meillä kans syy selittämätön ja olen 30+ eli samat taustat. Meillä tehtiin Satks:ssa muistaakseni 2-3 inssiä ja sitten siirryttiin ivf-jonoon. Olimme onnekkaita, että ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta tulin raskaaksi ja saimme pojan. Pakkaseen jäi yli 10 solua, joten olen toiveikas, että niistä jostain saisimme vielä yhden lapsen. Mutta silti pelottaa epäonnistuminen ja pettymykset. Ehkäisyä ei olla nyt lainkaan käytetty lapsen syntymän jälkeen. Käyttekö yksityisellä Tampereella vai Turussa? Kävimme aukiolotutkimuksessa Turun Väestöliitolla, mutta töiden kannalta Satks on ollut paras, ultrakäynnit sujuu helposti ja nopeasti. Toivotaan, että teillä inssit tehoaisi.

23. Salaisuus Vierailija

Joo, ei tämä ole onneksi asia. Eipä yritysvaiheen alussa tullut mieleenkään, että tässä näin kauan kestäisi.. Mutta meitä lapsettomuudesta kärsiviä on yllättävän paljon, nyt kun on aiheeseen valitettavasti joutunut lähemmin tutustumaan.

Olemmen Turun väestöliiton asiakkaita. Toki toivon, että meillä inssit auttais, mutta nuo onnistumisprosentit ovat kyllä karun matalat..

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri