Hae Anna.fi-sivustolta

SATAKUNNAN KESKUSSAIRAALA

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä betty..., 02.04.2007.

1. tamperelainen Vierailija

Kummallakaan kerralla en ole saanut tietää tilanteesta ennenkun siirtokäynnillä.

2. Rinsu Vierailija

3. tintti Vierailija

Moikka! Onko teillä kellään kokemusta laparoskopiasta SatKs:ssa? Kuka lääkäri leikkasi? Miten leikkaus meni? Ketkä lääkärit ylipäätään Porissa tekee laparoskopioita?
    Mä olen endon takia menossa lapaan ja mua pelottaa, että leikkauksen jälkeen herättyäni mulla ei enää ole esim. munasarjoja tms :O Pientä liioittelua...tiedän, mut kun olen kuullut "kauhu"tarinoita suoliavanteista yms. niin en voi sille mitään, et pelottaa ihan sairaasti :/ Raskaustoiveita ollut jo monta vuotta ja siks en tietenkään halua luopua lisääntymiselimistäni.
    Kiitos jos viitsitte kertoa kokemuksistanne!

4. Hennie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihanaa Epeli että onnistuitte ja kaks vielä!!! Ja Ronjalle hirmusesti onnittelut myös!!!
    AnneSusannallekin tietysti kääröstä onnittelut !
    Ja tervetuloa uudet tulokkaat ja onnea taipaleelle.

En ookkaa aikoihin käynyt täällä kattelemassa mitä tänne kuuluu mut nyt tulin :)

Meillä nyt oli siellä treella ne 3 pakkasukkoa ja kaikki sulatettiin maanantaina kaks selvis ja molemmat siirrettiin. Toinen laadultaan tosi hyvä ja toisessa jotain pieniä muttoksia mut ei huonokaan. Ellei nyt tärppää niin hoito siirtyykin sitten Turkuun kun täällä nyt sit asutaan.

Plussanneet hei, millasia tuntemuksia teillä oli siirron jälkeen????? kun mulla nyt jo tuntuu välilä kohdun seutuvila nipistelyä mut sit vasemman muniksen kohalla välillä sellasta menkkamaista kipiua... Olin jo varma et menkat alkaa sillon siirtopäivänä mut ei näkyny, mut tosin lugeilla, estradotilla ja zumeilla mennään et eihän se vuoto varmaan alkaskaan ennen lopetusta.. Niin ja plussanneet nyt jälkiviisaina, tiesittekö että plussa tulee?? tai siis kun on niit negoja tullu ni tuntuko erilaiselta kun negan kanssa???

Toivot ei silti ole kauheen ylhäällä ole kun kova stressi ja työkiire koko ajan. Tää mun fysinen työ ei oo varmaan myöskään parasta tähän kohtaan...

Kuinka monennesta olette plussanneet??

5. Ronja81 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aina välillä tulee poikettua ja kurkattua uusimmat uutiset - täällähän on taas uutta jännitettävää!

tintti: Mulle tehtiin laparoskopia v. 2008 maaliskuussa. Leikkaava lääkäri oli Haikonen ja ihan oletettuun malliin meni. Mitään ihmeellisiä löydöksiäkään ei ollut, hieman endoa kohdun lähettyvillä, jota ei kuitenkaan lähdetty poistamaan. Siisti pieni (1-2cm) viiltohaava navasta lähtien alaspäin (menee osittain piiloon navan sisälle) ja pistohaava pikkuhousurajassa jäivät muistoksi - ei siis pahat arvet. Toipuminen kesti noin viikon, hartiapistos oli ikävin vaiva.

Hennie: Negoja tosiaan ehti tulla 3.vuoden ajan ja jollain tasolla tiesin plussahoidosta, että nyt on tärpännyt. Mulla lähinnä oireena oli se, ettei menkkamaisia jomotuksia alkanut ja jo pp7 aavistelin plussan tulleen. Olo oli "jotenkin hömelö" ;). Testissäkin selvä plussa jo pp9. Takana oli siis clomeja omalla yrityksellä, inseminaatioita 3 ja IVF/ICSI-siirto, PAS-siirto, ICSI-siirto ja sitten onnistunut PAS-siirto, ns. neljäs "kovan luokan hoitokerta".

Tsemppiä ja onnea kaikille kärvisteleville!

Ronja rv 16+2

6. Hennie. Vierailija

Onkos teillä sit ollu mitään kiinnittymisvuotoja ja ihan tarkalleen ottaen millaistahan se on?? (Tää on näitä asioita taas et haluu koko maailman tietävän :)

Niin siis kun mun pp4 alko sellanen niukka vuoto ja on vähentynyt siis tähän päivään pp5, mutta ei loppu. Se ei varsinaisesti oo ees menkkamaista vuotoa... Mitään menkka oireita ei oo ollu kun kahtena päivänä siirrosta ja nyt ei mitään muuta kun satunnaisia vihlasuja ennemmin kohdun seutuvilla kuin munasarjoissa.. ja normaalisti kun menkat alkaa niin oon niin kipee et mä en pääse kävelemään ja lääkkeet ei auta. Mut voisko ne silti olla vaan tiputtelua ennen menkkoja??? vai kiinnittymisvuotoa??

Vähän pelonsekaisin tuntein eteenpäin.

Toivottavasti joku on viisaampi tässä asiassa kuin itse.

7. tintti Vierailija

Kiitos Ronja! Sä toivuitkin aika nopeesti. Tai yksilöllistähän se toki onkin. Itse mietin, että olenkohan 3 viikkoa leikkauksen jälkeen jo kunnossa, kun olisi tarkoitus lähteä laskettelemaan?! No, sitähän ei voi etukäteen tietää...

8. late-lammas Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moikkelis pitkästä aikaa!!!

En oo pitkään aikaan kurkannu tänne, ONNEA kaikille joilla hoidot onnistunu ja ONNEA kaikille jotka odottaa hoitoon pääsyä!

Meille syntyi pikkuinen poika 1.2.2010 joten täällä opetellaan vauva-arkea.

Kaikki hyvin, Tampereelle lähtee kirje hoidon onnistumisesta. (toivovat että sinnekin ilmoitetaan miten raskaus sujui ja millainen lopputulos).

Aurinkoisin pakkasterkuin Late

9. AnneSusanna Vierailija

Onnea Late-lampaalle!!! Meidän neiti sai nimen viikko sitten; Mimmi Maaria. Kirje on myös lähtenyt Tampereelle. Onneksi en lähettänyt heti kun 2,5vk synnytyksestä jouduin vielä kaavintaan.

10. NessuN Vierailija

Täällä onkin hiljaista. Omaa napaa eli meillä päästiin nyt ensimmäiseen PAS:iin viime viikolla. Vajaan parin viikon päästä siis testaus. Kaksi ekaa siirtokiertoa meni mönkään huonon limakalvon ja aikatauluongelmien (sekä klinikan että omien) vuoksi.

11. ps77 Vierailija

me käytiin tänään taysissa saamassa kaksi pitempään viljeltyä pakkasukkoa tai -akkaa kyytiin. peukut pystyssä ja jalat ristissä seyraavat kax viikkoa ja siitä etiäpäin...voi että, kuinka paljon ihminen voi vieläkin, viiden vuoden pettymyksien jälkeen, uskoa että nyt, tällä kertaa se tapahtuu...9kk päästä meillä on vauva..tai kax..ja sitten tulee epäusko, ja tekee mieli nauraa ittelleen että eikö sitä ikinä opi..höh!!!

12. tiinuli81 Vierailija

En ole tässä ketjussa käynyt kurkimassa aikoihin! Tosi ihana lukea että moni vanhoista palstakavereista on saanut plussan ja odottaa pikkunyyttiänsä!!!

Meidän tyttö syntyi rv 40+2 käynnistyksellä 16.12. Mitat olivat 48cm ja 2965grammaa. Aivan ihana prinsissa onkinja nyt ikää 3kk

Tsemppiä muille hoidoissa kävijöille, kyllä se plussa jossain vaiheessa tulee... meillä kesti hoitoja 2vuotta ja ekasta onnistuneesta IVF:stä tuli plussa

13. AnneSusanna Vierailija

Ihanaa kuulla sinusta Tiinuli. En myöskään käy täällä enään juurikaan. Olen miettinyt, mitä sulle kuuluu ja onko kaikki mennyt hyvin kun liberoonkaan et enään kirjoitellut. Sydämelliset onnittelut tytöstä! Meille myös tuli tyttö:)

14. epeli Vierailija

heips.
    no, en itsekään juurikaan täällä käy - hyvä niin. olis kamalaa palata aktiiviseksi käyttäjäksi. en haluu edes ajatella asiaa.
    ONNITTELUT TIINULI TYLLERÖSTÄ!
    Täällä olis sit tulossa pari poikaa vastapainoksi. :D :D
    yli puolenvälin jo olen, ja eilen oli viimeinen työpäivä. sanoin vaan töissä, ku oon sijaisena että ei tartte mulle sit enää antaa listaa - ei mun työstä tuu oikien mitään enää, kun vatsa painaa ja selkää sattuu välillä kovastikin; jalat menee jopa alta. nyt sit vaan kasvattelen poikia rauhallisesti kotosalla.
    terv. epeli + poikaset rv23

15. no jaa Vierailija

Olipa kivasti sanottu niille jotka täällä kamaluudessa edelleen on...

16. epeli78(ei kirj.) Vierailija

no, en tietenkään toivo sitä kenellekään. vetäkää nyt herneitä nenään vaan. :O
    mutta ihan oikeesti en haluais siihen rumbaan palata; kyllä varmaan moni muukin niin aattelee - ne jotka on hoidoissa tällä hetkellä sekä ne jotka ovat jo niistä päässeet.
    kun ajattelenkin sitä punktioo ja sitä vatsakipua ja kaikkee jännittämistä ja odotelua - huh huh!
    haluan vaan toivottaa paljon onnea kaikille, että pääsette pois näistä ketjuista.

17. NessuN Vierailija

No worries, meikäläinen ei ainakaan vetänyt tippaakaan hernettä nenään. Sehän on ihan pyllystä olla tässä ketjussa, fakta mikä fakta. Ja epelille ajatus tänne palaamisesta on varmasti moninverroin kamalampi.

No mutta täällä ollaan edelleen ja toista pas-kiertoa mennään. Ultraus vasta ensi viikon lopulla.

18. tiinuli Vierailija

Oon kyllä käynyt välissä lukemassa sun kuulumisia ja onnea tytöstä! En oo tosiaan liberoon kirjoitellut, en kyllä oikein muuallekkaan. Täs on tullut vähän mutkia matkalle ja elämä on aika rankkaa tällä hetkellä. En viitsi palstoille siitä kirjoitella mutta olisi kiva vaihtaa kuulumisia vaikka yksityisesti? Tuliko mein tytöille nyt sitten 5päivää ikäeroa?

19. tiinuli Vierailija

Voi, ihanaa 2 poikaa tulossa :) Onnea kovasti loppuraskauteen ja nautihan täysillä odotus ajasta ja muista levätä paljon!

20. AnneSusanna Vierailija

Tiinuli! Hyvä että kävin vielä kurkkasemassa:) Joo, 5 päivää ikäeroa. Voisin laittaa liberoon sähköpostiosoitteeni jos haluat sitä kautta kirjoitella. Ja facebookissakin olen.

21. tiinuli Vierailija

Jeps, laitoin talteen sun sähköpostiosoitteen. Kirjoittelen viestiä kun tulee sopiva hetki

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri