Sattuu ihan s***anasti, apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä

Vieras
Mulla on jo pitemmän aikaa ollut niska ja hartiat ihan jumissa, nyt tässä tän päivän aikana on mennyt koko vasen puoli ihan jumiin:niska, hartia, selkä ylhäältä ristiselkään asti ja käsi kyynärpäähän asti. Mitä helvettiä mä voin tehdä helpottaakseni tätä? Olen koittanut pöyritellä ja venytellä, mies hieroi vähän ja otin panadolia... Ei mitään apua. Mä en pysty olemaan!!!
Olen raskaana (rv 9 menossa)
Auttakaa!

Ei täältä kongreettista apua saa, soita lääkäriin, sieltä sitä apua saa paremmin kuin palsta mammoilta. Pienenä vinkkinä, koneella istuminen ei auta asiaan...

lämmintä kaurapussia ja tai lämpimään suihkuun ja siellä hierontaa jännityksen laukaisemiseksi.En tiedä mitä noista särkylääke geeleistä sais käyttä raskaana mutta jostain vois olla apua, mutta mistä pitäs jonkus viisaamman sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Ei täältä kongreettista apua saa, soita lääkäriin, sieltä sitä apua saa paremmin kuin palsta mammoilta. Pienenä vinkkinä, koneella istuminen ei auta asiaan...

Työterveydestä ajattelin huomenna aikaa varata, mutta ei tää nyt ihan päivystysluonteinen asia kuitenkaan taida olla että nyt alkaisin soitella lääkärille.

no niin mulla oli sama mutten ollu raskaana. Kävin fysiatrilla, apu löytyi. Lykki puudutuspiikkejä 11kpl selkään niskaan ja harteille. Sain kunnon mällin lääkkeitä 2viikoksi ja sano et tuut takas jos ei helpota. No menin, tuikki vielä 5 piikkiä ja sano et joka toisella piikillisellä tuntuu et lihas on pehmentynyt eli parantunut.

Hierominen pahentaa tilannetta kun sitä tulehtunutta ei sais hieroo. Tietokoneella väärässä asennossa istuminen pahentaa tilannetta.

Se mitä voit tehdä fysiatrin ohjeiden mukaan on se, et menet seisomaan selkä seinää vasten ja teet liikettä, jossa teet kaksoisleukaliikettä eli venytät niskaa taivuttamalla leuan rintaan ja palautat takaisin.
Toinen liike on se et kiepautat urheilukuminauhan vaik sängyntolpan ympärille ja teet liikettä joka muistuttaa jousiammuntaliikettä -> vedät kuminauhaa kädellä kyynärpää edellä taaksepäin katsekyynärpäätä seuraten.
Käski vaihtaa tyynyn untuvatyynyyn (ei höyhen) jonka saa pönkättyä niskan alle. Uuden tyynyn ansiosta pystyn jo nukkumaan :)

Kun niska on tulehtunut ja lihakset jumissa niin veri ei pääse kunnolla aivoihin ja viemään mukanaan happea ja sit alkaa pääkivut.

Älä mene fysioterapeutille vaan vastaavalle lääkäriversiolle:fysiatrille!

Mulla oli sama ongelma,lääkkeet ei auttanu ja hieronta ja venyttely vaan pahensi. Pari päivää ihan kumarassa kävelin kun oli niin kipeä.Mutta... Sain avun kylmägeelistä!!!Tai itse asiassa kylmärollonista,kolmena päivänä käytin ja nyt on paikat kuin uudet!!! Kipukohtiin vain sitä rullailin pari-kolme krt pv:ssä ja se autto.

Yhteistyössä