Sattuu niin tulla jätetyksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rikki"

Vieras
Mieheni jätti minut muutama päivä sitten aika raisuin sanakääntein riidan päätteeksi. Hän sanoi seuraavanlaisia asioita. Minä en ole kuulema mitään hänelle ikinä antanut, olen ollut vain riesaksi, olen pukeutunut rumasti, hänen ei ole edes tehnyt mieli naida minua, ja muutenkin olen kaikinpuolin inhottava ihminen jota hän ei sanomansa mukaan halua nähdä enää ikinä. Hän soitti vielä kahdesti perään haukkuakseen lisää. Hyväksyn että hän haluaa erota. Meillä ei ole ollut aina helppoa talousongelmien ja minun masennukseni takia. Olen hyvin loukkaantunut. Hän sanoi asioita niin hirveä määrä vihaa ja katkeruutta äänessään. Miten minä osaan hoitaa hänen kanssaan lapsemme asioita?? Hän on uhannut, ettei tule välttämättä edes lastamme katsomaan. Yritän jotenkin ajatella, että ei ole minun vastuullani jos hän kieltäytyy tapaamasta lastamme. Haluan kuitenkin toimia mahdollisimman oikeaoppisesti, että tilanne saataisiin edes siedettäväksi väliemme suhteen. Miten osaan pitää omat tunteet kurissa? Olen niin surullinen. Lapseni isä on lämmin ja ihana ihminen, mutta samalla todella tempperementtinen ja paha suustaan. En jaksa enää hänen inhottavia kommenttejaan. Minä olen rakastanut häntä niin, ja nyt hän sanoo kaikki nämä asiat. Olen ihan riekaleina. Ja tiedän, että hänkin on rakastanut minua, ja varmaan jonkun ajan päästä haluaisi palata yhteen. Hän usein uhkailee erolla. En kuitenkaan halua, sillä pelkään että rikomme toisemme. Kuinka nyt suhtaudun? Auttakaa, kokeneet!

En tiedä mitä sanoa...ehkä ero on hyvä asia, jos tilanne on oikein paha. Jos puhuu noin loukkaavaan sävyyn niin ei oikein voi jatkaa jos sama tapa jatkuu, niin masennus voi jopa johtua hänestä. No, kyllä selviät kun päätät niin. Hän on vain yksi mies, lapsesi isä, täynnä katkeruutta ja kulahtaneita toiveita rakkaudesta, tuntee olonsa "petetyksi" suhteessa, kun et täyttänyt hänen elämäänsä kukilla ja ruusuilla, vaan joutunut sietämään tosielämää kanssasi. Masennus on kyllä rankkaa koko perheelle, se on asia joka voi painaa aika sietämättömästi. Se ilmeettömyys, voimattomuus, tunteettomuus tarttuu. Masennus on kamalaa, syö ihmistä! Mutta sinä olet ihminen, jonka kuuluu arvostaa itseäsi. Hän loukkasi sinua, ei varmasti kaikkea tarkoittanut mutta on turta. Anna olla, anna anteeksi. Hänelle, itsellesi... Katso eteenpäin, mieti mitä hyvää siellä on! Mikä on tärkeää!!! Keskity itseesi ja lapseesi ja tee jotain hyviä asioita teidän eteenne.

Yhteistyössä