Sattuuko koepalojen otto?

  • Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti
Kahdesti ollut
Itse pyysin puudutusta, mutta hyvin vaisusti suhtauduttiin. Tai en tainnut PYYTÄMÄLLÄ pyytää, mutta vihjasin, rauhoittavaa pyysin, mutta siinäkin sanottiin, että ei kauhean mielellään.

Tiedän, että joillekin kolposkopia on tehty nukutuksessa, samoin loop on tehty useinkin. Mutta nämä on kai aikasairaalakohtaisiakin asioita. Osassa saa helpommin vaikka puudutuksen kuin osassa.

Lisäksi jos eka kolposkopia menee täysin pieleen niin seuraavalla kerralla saa kai lähes automaattisesti jotain avuja siihen. Tiedän tapauksia, joissa kolposkopia on ollut todella vaikea tehdä potilaan jännittäessä niin kovasti, että edes skapulaa ei ole saatu kunnolla sisälle, tai jalat on tärissyt niin paljon, että ei ole voitu kunnolla tehdä.

 
Välinpitämättömyyttä
Itse pyysin puudutusta, mutta hyvin vaisusti suhtauduttiin. Tai en tainnut PYYTÄMÄLLÄ pyytää, mutta vihjasin, rauhoittavaa pyysin, mutta siinäkin sanottiin, että ei kauhean mielellään.

Tiedän, että joillekin kolposkopia on tehty nukutuksessa, samoin loop on tehty useinkin. Mutta nämä on kai aikasairaalakohtaisiakin asioita. Osassa saa helpommin vaikka puudutuksen kuin osassa.

Lisäksi jos eka kolposkopia menee täysin pieleen niin seuraavalla kerralla saa kai lähes automaattisesti jotain avuja siihen. Tiedän tapauksia, joissa kolposkopia on ollut todella vaikea tehdä potilaan jännittäessä niin kovasti, että edes skapulaa ei ole saatu kunnolla sisälle, tai jalat on tärissyt niin paljon, että ei ole voitu kunnolla tehdä.
Se on tuo lääkärien asenne niin pielessä kuin olla voi. Kuulema sitten kun itse joutuvat johonkin toimenpiteeseen ovat kauhusta jäykkinä ja vaativat itse itselleen kaikki mahdolliset puudutusaineet. Sen sijaan potilaista viis. Riittää kun rahaa tulee omaan pussiin mahdollisimman paljon.

Veljeni on lääkäri, joten en ihan perättömiä väitä puhuvani...
 
Viimeksi muokattu:
Polyyppinäyte
Minulta otettiin tänään polyyppinäyte ja se oli äärimmäisen tuskallista vaikka ei kestänytkään kauan, mutta tuntui ikuisuudelta. Vaatikaa puudutusta jota minulle ei ehdotettu, enkä edes tiennyt että siihen olisi voinut olla tarvetta. Huusin ja itkin ja pyysin heitä lopettamaan. Toimenpiteen jälkeen kipu oli kovaa mutta ei kuten toimenpide. Jälkikipu tuntui erittäin voimakkailta kuukautiskivuilta, mutta sekin oli parempi kuin toimenpide. Lääkäri sanoi että kipu on hyvin yksilöllistä, kaikki ei kärsi kuten minä. Kipu oli niin hirveetä että en tule sitä ikinä unohtamaan enkä kipua enää ikinä tehdä samaa toimenpidettä ilman nukutusta, puudutus ok jos vannovat että en tunne kipua. Toimenpiteen jälkeen sain 2 särkylääkettä ja kivut loppuivat n. 1h kuluttua toimenpiteestä.
 

Yhteistyössä