Satuttavat riidat

  • Viestiketjun aloittaja SsS
  • Ensimmäinen viesti
SsS
Tuossa oli kirjoitusta suutuspäissään sanotuista sanoista joita ei unohda koskaan.

Mun mielestäni riitojen aikana sanotut pahat sanat ja syytökset kumpuavat aina jostain mitä ei kehtaa/uskalla/pysty sanomaan arkielämässä.. että riitojen aikana kuuleekin totuuden!

Mulla meni yksi suhde romukoppaan, kun mies uhkaili riidan aikana erolla (toistuvasti). Riitojen välillä oli kyllä hyvin rakastuneen oloinen ja pahoitteli puheitansa, mutta en voinut uskoa.. söi luottamusta ja päädyin jättämään miehen.

Mitä mieltä ?
 
Wombie
Tuttu tunne.

Mieheni aina yhdessä vaiheessa suutuspäissään saattoi sanoa -emme kuulu yhteen, tulemme ihan toisista maailmoista, en usko tähän meidän juttuun.

Olin myös aina ihan hajalla tästä, mutta myöhemmin myös sanoi että suutuspäissään vaan niin laukoi. Itse olin kuitenkin varma että ne ovat niitä juttuja mitä ei suuttuessa vain karsi pois, eli se _ihan aito_ tunne. Nyt myöhemmin tiedän että hän silloin todella olikin epävarma tunteistaan. Ehkä vieläkin, mutta nyt olen jo minäkin, joten olemme siinämielessä ""tasoissa"", ja näin en koe tilannetta uhkaavana.

Saattaa tietysti olla ihmisiä, joille se on kontrollin väline. Esim jos miehesi kokee että sinä olet jo jollakin tapaa hänet ""hyljännyt"", esim kokee asemansa elämässäsi uhkatuksi käytöksesi/sanojesi perusteella ja haluaa näin heittää takaisin. Kerran esim mieheni jo jättikin minut koska erehdyin huitaisemaan häntä ollessani todella loukattu. Karjui heti takaisin että ohi on, enkä merkitse hänelle enää mitään. Tämä siis vaikka hän ei aidosti sitä edes halunnut.

Tai sitten niin että haluaa sinun todella pysähtyvän kuuntelemaan sinua, uhkaamalla että saattaa todella lähteä, vaikka tosiasiassa ei niin tekisikään. Eli sanoo efektin vuoksi.
 
K
Voi olla niin, että riidellessä sanoo totuuksia. Toinen juttu on, että silloin sanoo niitä asioita, joiden tietää kipeimmin toiseen sattuvan ... Vaikka siis itse olisi lainkaan sitä mieltä.

 
Jaana
Jo. Ex-mieheni, jonka kanssa olin naimisissa 10 vuotta+ 2 lasta uhkasi jättää minut pari kertaa vuodessa. Olin lehmä, vainoharhainen, luulotautinen, hullu, kyttääjä jne....

Lopulta minä jätin hänet, eikä hän ollut uskoakseen sitä.

Nykyinen aviomieheni sanoo että olen: hassu, ihana, mukava, aito jne...

On niillä eroa ja sanoilla merkitystä. Minä olen edelleen se sama minä.
 
TANJA-24.v
niin, kokemusta on. olin 18.v kun rakastuin palavasti ja todella sokeasti 34.- vuotiaaseen alkoholisti mieheen... suhteemme kesti neljä vuotta.

tuona yhdessä olo aikanamme oli todella riitaisaa ja sekavaa... olin niin sokea rakkaudesta että en edes ensimmäisenä yhteis vuotena huomannut, kuinka jouduin olemaan sylky kuppi ja tuki pilari,alkoholistille.
suunnittelin iloisesti kaikkea kivaa ja romanttista joka arki päivä,esim kynttilä illallista,ja siihen ihanaa rentouttavaa hierontaa... yms
mutta aina tuli mieheltä äksyilyä,haukkumista, moittimista.. niin paljon,että koin joka ilta olevani huono emäntä,huono vaimo...
kerran kävi niin, että jouduin lähtemään kesken päivän koulusta,kun ex-mies uhkaili minulle puhelimeen tappavansa kaikki sukulaiseni,yms... ja minä hölmö en tajunnut olla viisas! menin tietysti nöyränä kotiin, rakkaudesta sokea kun olin....
yhtenä kertana taas tein ruoan, kanaa uunissa... mutta mieheni ei syönyt sitä,vaan moitti ja äksyili laittaen sen roskiin, maistamatta sitä edes! sanoi vain että kun se ei ollut hänen tyylillään tehty,just hänen ohjeillaan tehtyä... ja koin silloin olevani epäonnistunut kaikessa,tunsin olevani "" -en mitään""..... vaikka kävin just kokki koulua, ja perheessäni olin ainoa nainen, jossa seitsemän vuotiaasta asti emannoin taloa.. perheeseeni kuului silloin kaksois veljeni ja kasvatti vanha mummoni... ... mutta palatakseni tähän ex mieheen,... rakastin häntä niin paljon,että tein itse jopa hääpuvun,vaikka en ole mikään käsityöihmisiä,mutta halusin hänelle osoittaa suunnatotnta rakkautta...hänen juoma putkien aikana,siivosin hänen jälkiään,paskaa ja kusta kun oli kaikkialla muualla kuin vessan pöntössä...kerran pilasi kaikki kenkäni kusemalla niiden pääle,,kait kuvitteli olevansa vessassa...hoivasin,koska rakastin häntä todella, ihmiset kyseli,että oletko tyhmä,yms... sanoin vain että en kun vain silmittömästi varma että rakastin häntä... mutta ex-mies ei arvostanut minua... ja onneksi tajusin sen nyt vuosi sitten...ja päätökseeni tuli piste iin päälle sekin,että hän kävi kurkkuun kiinni humalassa ja lääkkeitten vaikutuksen alaisena.

olin vuoden irtosuhteilla eläjä,.. nyt löysin miehen,joka arvostaa minua, ja antaa erillaisen kohtelun, sellaisen kuin mies vain voi naiselle antaa... kuitenkaan unohtamatta että hän on mies. mutta ottaa huomioon todella. ex.miehen kans en käyttänyt ehkäisyä, mutta en tullut raskaaksi....
nyt nykyisen kans ollessa ilman ehkäisyä, pamahdin aika lailla heti raskaaksi....
olen todella onnellinen... !!!! mutta mennee kyllä vielä aikaa, ennenkuin voin yleensä olla rento miehen seurassa,niin ettei tarvitse joka päivä ajatella saavansa sylkeä naamalle eikä kokea olevansa tallottu.

tanja
 

Yhteistyössä