Hae Anna.fi-sivustolta

Sauli Niinistön huoli antipatian luomisen kultuurista

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä vierailija, 15.10.2020.

  1. vierailija Vierailija

    Iltalehden artikkelin otsikko:

    "Presidentti Niinistön huoli: Suomen rakentaminen yhteisellä tahdolla on vaihtunut ”antipatian” kehittämiseen toinen toisiamme kohtaan"

    Hänen huomionsa on aivan totta, me keskustelemme vastakkainasettelun, antipatian, asioiden vääristelyn, yhteisymmärryksen torjunnnan, epäluottamuksen ja rakastamattomuuden ilmapiirissä. Sellaisesta ei seuraa mitään hyvää.

    Kohtapuoliin ihmisten on perustettava salaisia sivustoja - jonne pääsee vain kutsusta - kun he haluavat keskustella edes asiallisen normaalisti.
     
  2. vierailija Vierailija

    Voi noin olla tai sitten ei! Antipatia on inhoa tai vastenmielisyyttä toisia kohtaan ja sitä on aina ollut ihmisryhmien kesken. Rahaa kaikki rakastavat, mutta kaikki eivät saa sitä tarpeeksi elämisen tarpeisiin. Ei ihme, että osa väestöstä tuntee inhoa esimerkiksi sähkön siirtoyhtiöihin, joita nykyhallinto suosii, koska ne keräävät rahaa valtiolle ja yritykselleen. Ainoa häviäjä on asiakas.

    Maanpuolustus on aina ollut suomalaisille tärkeätä, muttei ihan kaikille, sillä moni tuntee jääneensä heikompaan asemaan kuin tulokkaat, eikä koe isänmaata puolustamisen arvoiseksi. Jos puolustuksellisia arvoja halutaan pitää arvossa, kannattaa antaa syntyperäisille hieman paremman edut kuin maahanmuuttajille.

    Vanhat viisaudet pitävät paikkansa, sillä metsä vastaa aina siten kuin sinne huudetaan. Yksilölle tulee sallia väärä käsitys, muttei valtiolle tai sen johtoryhmälle. Näin ollen vaaleissa valituilla on vastuu siitä, kuinka enemmistö ajattelee. Aiemmin suomalaisten maanpuolustukselliset rajat eivät yltäneet EU:n kaikille ulkorajoille, kuten nykyään. Oli ehkä helpompi mieltää pienen maan puolustustarpeet oikeiksi, koska ne koettiin tärkeiksi.
     
  3. vierailija Vierailija

    Miten oikein sanottu. Tuo kaikki on niin surullista siksikin, että siinä menetetään yksilötasolla niin paljon sellaista keskustelu-ja kohtaamiskulttuuria minkä hienoudesta ja hienoviritteisestä syvyydestä ei nykyisillä metodeilla eteenpäin menevät ihmiset tiedä mitään, eivätkä voi eivätkä enää osaisikaan välittää tuleville polville. Ketju on katkennut.

    Se tulee tosiaan muuttamaan yhteiskunnan suunnan samaan suuntaan kuin miten ihmiset sen sisällä kommunikoivat.
     
  4. vierailija Vierailija

    Hyvä keskustelukulttuuri, sitä kaipaan. Joskus kuuntelen radio dein teologisia keskusteluja, koska ne ovat oikeasti sitä hyvää ja oivaltaa keskustelua, vaikka en uskovainen olekaan.
     
  5. vierailija Vierailija

    Hyvän määritteleminen on vaikeata, sillä toisten mielestä liika hyvyys on ainoastaan pahuuden peittelemistä. On sitä yritetty, kun on asetettu viina pannaan ja muutkin nautintoaineet kielletyiksi. Lopputulos on karmea, kun ihmiset käyttävät huumeita enemmän kuin milloinkaan. Lapsia käytetään välittäjinä hyödyksi, koska heitä ei voida sulkea lukemaan tiilenpäitä samoin kuin aikuisia.

    Sen sijaan inhoa ruokkien voitaisiin saada väki tuntemaan vastenmielisyyttä nautintoaineita kohtaan, mutta nyt sillä tavoin yritetään saada kaikki itähallinnon vastustajiksi. Eikä syyttä, koska ihmisiä myrkytetään ja alistetaan naapureita. Tarpeeksi inhotut eristetään vankiloihin, mutta se ei ole mahdollista, jos johtajien tukijoina ovat aivopestyt tai aseelliset ryhmittymät.

    Maanpuolustus on hyvä asia kansallisesti, jollei yksilöä aleta tietoisesti syrjiä. On väärin, jos erinäköinen yksilö tarkistetaan monen miehen voimin, mutta muut pintapuolisesti. Sitäkin on vaikea ymmärtää, että jokin ryhmä jätetään harjoituksissa vihollisen saaliiksi lisäämällä painavia tavaroita kannettavaksi. Aina ei tosin onnistuta, mikä varmasti sapettaa "hyviä" sotilaita.
     
  6. Tietopankki Jäsen

    liittynyt:
    31.08.2020
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    SUOMESSA SUUNNITELTU HÄVITTÄJÄ, sekä Valtion Lentokonetehdas

    Haluaisin nostaa tämän SUOMI HÄVITTÄJÄ kansalaisaloitteen keskusteluun siksi, koska aihe on erittäin mielenkiintoinen. Suomi Hävittäjä on saasteeton, kun polttoaineena käytetään saasteeton polttoainetta.

    Sauli Niinistö voisi ajaa Suomeen kotimaista tuotantoa hävittäjissä sekä matkustajalentokoneissa!

    Yhden ulkomaalaisen Hävittäjän hinnalla pystytään valmistamaan Suomalainen Hävittäjä, kun yhden ulkomaalaisen Hävittäjän hinnaksi on laskettu 70 - 80 miljoonaa euroa riippuen mikä hävittäjä kyseessä on. Eli tällä summalla rahaa pystyy hävittäjän valmistamaan Suomessa, koska rakentaminen on siten suunniteltu, ettei siinä ole muita kuluja.

    Linkki kansalaisaloitteeseen:

    https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/6983

    Kansalaisaloitteen otsikko:

    Suomalaisen hävittäjän toteutus Hx-hanketta varten ym. Toisista laista poiketen poikkeuslaki, millä mahdollistetaan suomalaisen hävittäjän rakentaminen, että Valtion lentokonetehtaan rakentaminen nopeassa aikataulussa sekä tarvittavan kiitotien rakentaminen.

    Aloitteen päiväys:
    (jolloin alkanut kannatusäänten keräys.)
    10.8.2020

    Aloitteen sisältö:

    Vaatimus lainvalmistelun käynnistämisestä.
    Lakialoitteella mahdollistetaan aikoinaan Suomen Valtion omistaman "Valtion lentokonetehdas" toiminnan uudelleen aloittamista syystä, että tarvitsemme oman lentokonetehtaan!

    Tämä tehdas osallistuu hävittäjä Hx-hankkeeseen ja ryhtyy valmistamaan tilausten mukaan muitakin lentokoneita ym.

    HX-hanke Hävittäjä tarjouksessa on ollut mukana alusta lähtien myös Suomalainen Hävittäjä omalla tarjouksellaan, vaikka siitä ei ole uutisoitu, sekä Boeing F/A-18 Super Hornet, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon, Lockheed Martin F-35 ja Saab Gripen E.

    Kaikilla päivämäärään 31.1.2019 mennessä tarjouksen jättäneillä hävittäjillä on tasapuoliset oikeudet osallistua tarjouskilpailuun, mitään vaihtoehtoa sen enempää syrjimättä. Tähän asti on etumatkaa saaneet uutisoinnissa vain ulkomaiset vaihtoehdot.

    HX-hankkeen hävittäjä vaihtoehdot ovat parantaneet tarjoustaan 31.1.2020 päivään mennessä, missä Suomalainen hävittäjä on ollut mukana omalla tarjouksellaan.

    Suomalainen hävittäjä vaihtoehdon kohdalla Suomen armeija/ilmavoimat, Suomen Hallitus ja Suomen Valtio mahdollistavat Suomalaisen hävittäjä vaihtoehdon osallistumisen hävittäjä kilpailuun siten, että kerrotaan tarkemmin, millaista hävittäjää halutaan, sekä valmistus mahdollistetaan. Suomalaisella hävittäjällä on Suomessa käyttöä muissa tehtävissä, vaikka ei tulisikaan valituksi.

    Perustelut:

    Vaatimus lainvalmistelun käynnistämisestä on tärkeä saada tehdyksi pikaisesti eduskunnassa, koska tarvitsee ryhtyä lähivuosina tuottamaan tuotteita, joita voidaan myydä ulkomaille, Suomen Valtion velan pienentämiseksi ja parantaaksemme Suomen hyvinvointivaltion tasoa. Sekä luoda tulevaisuuden uskoa nuorille, tarjoamalla heille kiinnostavia työpaikkoja työttömyyden sijaan.

    Koska veronmaksajat maksavat hävittäjä hankinnan, ovat he oikeutettuja vaatimaan Valtion lentokonetehtaan toiminnan uudelleen aloittamista, missä Suomalainen hävittäjä vaihtoehto toteutetaan!

    Suomalaisen hävittäjän varaosavalmistus on lähellä ja sodan uhan kasvaessa on nopeaa valmistaa lisää hävittäjiä. Suomalaisia hävittäjiä voi valmistaa myös ulkomaille myytäväksi, sekä matkustuslentokoneita tilausten mukaan ym.

    Sodankäynnin tekniikan osalta voisimme tehdä yhteistyötä toisen Valtion lentokonetehtaan kanssa, myös muu yhteistyö olisi mahdollista.

    Ilmasodassa käytettävät erilaiset lentävät ilma-alukset ovat nopeasti kehittyviä ja kalliita ostaa ulkomailta. Edullisempaa on suunnitella eri tuotteita piirustuspöydällä/tietotekniikalla Suomessa ja toteuttaa parhaimmat vaihtoehdot kuin, että ostetaan kalliita ilma-aluksia ulkomailta, jolloin hankinta rahat menevät toiseen maahan. Näillä hankinta rahoilla voimme työllistää suomalaisia ja tehdä tuotteita, joita oikeasti tarvitsemme maamme puolustukseen.

    Erilaiset lentokoneet ovat arvokkaita tuotteita, joka puolelle maailmaa myytäessä, myös työllistävä vaikutus on hyvä. Valtion lentokonetehdas voi olla myös Finnairin tapainen yritys, jossa on lisäksi sijoittajia.

    Suomessa osataan kehittää vähän saastuttavaa tekniikkaa, jonka osaamisen voimme näyttää koko maailmalle Suomalaisvalmisteisissa lentokoneissa.

    Suomen lentokonetehtaan historia:

    Suomen ensimmäinen lentokonetehdas on perustettu vuonna 1921.

    Alkuvuosien tuotanto pohjautui lähes kokonaan I.V.L. A.22 Hansa lentokoneeseen.

    Ensimmäinen suomalaisten rakentama Hansa suoritti ensilentonsa 4. marraskuuta 1922.

    I.V.L. A.22 Hansa lentokoneita valmistettiin seuraavien neljän vuoden aikana Suomessa 120 lentokonetta. Kaksi Hansaa myytiin Latvialle.

    Kerro tästä kansalaisaloitteesta ystävillesi. Kopioi kansalaisaloitteen sivu linkki, kun et ole sisäänkirjautumistilassa kansalaisaloite.fi sivustolla, sekä jaa tämä linkki Facebook sivuillasi, myös voit sivulinkin jakaa Whatsapp, Twitter tai sähköpostissa.


    SUOMALAISEN HÄVITTÄJÄN MALLIKUVAT LÖYTYVÄT KANSALAISALOITTEESEEN LIITETYISTÄ LINKEISTÄ JA PALJON MUUTA TIETOA LINKEISSÄ.

    Annetaan ääniä näille kansalaisaloitteille:

    https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/6983

    https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/6869

    https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/6986

    ......
     
  7. vierailija Vierailija

    voi pyhä Sylvi ...

    Takaisin aiheeseen. Jos meillä on kaksi kylää, joista ensimmäisessä kaikki epäilevät toisiaan ja etsivät vain omaa etuaan, ja toisessa tehdään asiat uhdessä kaikkien parasta tavoitellen, niin kumpi kylä tuottaa asukkailleen paremman elämän ja myös vaurauden?
     
  8. annmatti Jäsen

    liittynyt:
    21.10.2018
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    3
    Maanpuolustus on aina ollut suomalaisille tärkeätä, muttei ihan kaikille, sillä moni tuntee jääneensä heikompaan asemaan kuin tulokkaat, eikä koe isänmaata puolustamisen arvoiseksi. Jos puolustuksellisia arvoja halutaan pitää arvossa, kannattaa antaa syntyperäisille hieman paremman edut kuin maahanmuuttajille.

    Maahanmuuttajien omia maita tulisi auttaa - ei ottaa tänne kaikenmaailman islamisteja.
     
  9. vierailija Vierailija

    Kyllä Sauli Niinistöä pitää huutaa apuun, ettei Suomi köyhdy ihan kehitysmaiden tasolle. Esimerkiksi Sauli Niinistö voisi alkaa puolustamaan lentokone tehtaan perustamista Suomeen.

    MATKUSTAJALENTOKONE bisnekseen päästään mukaan tekemällä saasteeton matkustajalenkone, joka käyttää polttoainetta mikä ei sitten kaikkien faktojen esittämisen jälkeen saastuta yhtään, eli yhden faktan esittämisen perusteella tulisi vähän päästöjä, mutta kaikkia faktoja tarkastellessa polttoainetta voisi pitää jopa täysin saasteettomana vaihtoehtona. Riippuu siis näkökulmasta onko vähän saastuttava vai saasteeton polttoaine.
    Itse en usko ajatukseen, että akkujen energia lähteillä aletaan lentämään matkustajalentokoneilla, ensinnäkin nykyiset akkuvaihtoehdot ovat painavia, sekä lataus aika liian pitkä matkustajalentokoneille, joiden pitäisi kokoajan lentää, että bisnes olisi kannattavaa.

    Lisenssisopimus on yksi vaihtoehdosta, jolla ostetaan luvat tehdä toiselta lentokone valmistajalta somoja lentokoneita, kyllä tällaisia sopimuksia on tehty historian aikana.

    Toinen vaihtoehto on KATSOA MALLIA TOISISTA ULKOMAAN MATKUSTAJALENTOKONEISTA, että miten esim. rakenteita on tehty ulkomaalaisessa matkustajalentokoneissa ja käyttää malli ratkaisuja omaan matkustajalentokone versioon.

    Tuotannosta on poistunut matkustajalentokone malleja, joten näiden mallien tuotanto sopimuksia voi yrittää ostaa.

    Lisäksi on lentokonetehtaita jotka ovat kokonaan lopettanut tuotantonsa, sekä koko yritys on lopetettu, mutta piirustuksia edelleen löytyy näistä matkustajalentokoneista ja museoista löytyy kyseisiä matkustalentokoneita, eli uudestaan aloitettu kyseisen matkustajalentokoneen tuotanto lupien oston jälkeen.
    Esimerkiksi Concorde valmistus oikeudet omistaa yksityinen henkilö, jolla oli rahaa ostaa luvat, että tämä vaan esimerkkinä siitä, että tuotanto lupia pystyy ostamaan.

    Mitä sitten tapahtuu, kun on matkustajalentokoneen tuotanto luvat ostettu Suomeen, sen jälkeen kyseinen matkustajalentokone malli tuodaan nykypäivään, eli suihkumoottori vaihdetaan siihen saasteettomaan suihkumoottoriin, jonka polttoaine on käytännössä saasteeton.

    Automaatti pilotti ohjain järjestelmä ostetaan vaikka Kiinalaisilta, jollei kukaan muu myy järjestelmää.

    Siipi profiili vaihdetaan uuteen. Ilman vastusta muutenkin vähennetään muotoja uudistamalla. Matkustamo mukavuus laitetaan maailman parhaaksi, kuten sisätilat muutenkin tehdään paremmiksi kuin muilla.

    Vaikka rakenteet pysyy samoina matkustamo rungon matkalta, niin etupää ja nokka muotoillaan siten, että ilmanvastus on pieni vanhaan alkuperäiseen malliin verrattuna. Myös takapään muotoilua voi joutua uudistamaan kokonaan. Korkeusperäsin uudistuu kokonaan, sekä sivuperäsin.
    Siivet uudistuu kokonaan, eivät näytä enää yhtään alkuperäisen mallin siiviltä.
    Koska vanhaan alkuperäiseen malliin on tehty muutoksia paljon, niin on se nykyisiin matkustajalentokoneisiin verrattuna vähemmän polttoainetta kuluttava silloin, kun suihkumoottori tekniikka myös UUTTA, sekä saasteetonta.

    Jos ilmanvastus on yhtä vähäistä, kuin Concorde lentokoneessa, niin polttoaineen kulutus on pientä noin 800 - 950 km/h nopeutta lennettäessä, millä nopeudella yleensä lennetään matkalentoja matkustajalentokoneilla.

    Ei tarvii aloittaa nollasta tekemään matkustajalentokoneita! Kuten ei tarvii aloittaa tekemään Suomi hävittäjää nollasta!

    Onko Suomella varaa tehdä matkustajalentokoneita, niin jos idea tarpeeksi hyvä, niin niitä aletaan tekemään vaikka velkarahalla. Onhan kuulemma hävittäjienkin hankinta järkevää tehdä velkarahalla, joten eiköhän matkustajalentokoneiden teko ole vielä järkevämpää velkarahalla, kun niitä voidaan sentään myydä ulkomaille, jolloin saadaan rahaa Suomeen päin.

    Finnairilla on tarkoitus hankkia ulkomailta matkustajalentokoneita, mutta nyt olisikin mahdollisuus hankkia matkustajalentokoneet Suomesta. Tosin nämä Finnairin aikeet ostaa matkustajalentokoneita ulkomailta, niin hankinnat taitaa olla jäissä tällä hetkellä?


    Perinteisiä Hävittäjiä tarvitaan siksi, kun ilmavoimat ja armeijan johto on sitä mieltä.

    Kyllä Suomi Hävittäjä on juurikin sellainen hävittäjää malli millä voidaan lentää ilman lentäjää/pilottia myöskin. Kyllä Drone tuotanto on myös tarkoitus aloittaa Suomessa, kuten armeijan lennokki tuotanto, jos Suomi Hävittäjä valitaan.
     
  10. vierailija Vierailija

    Maanpuolustuksen henkeä nostaa se että koko ikäluokka pyritään saamaan palvelukseen. Naisille intti sopii siinä missä miehillekin. Tulee samalla johtajakoulutusta jota tarvitaan.
     
  11. vierailija Vierailija

    Kansojen ja maiden keskinäisiä suhteita ajatellen isänmaallisuus näkyy ja ilmenee sekä avoimena, piilevänä että salattuna aggressiona muita kansoja ja maita kohtaan. Se tarkoittaa oman edun ajamista muiden kustannuksella, rusinoiden poimimista pullasta, terrorismin tukemista, kybersotaa, tiedustelutoimintaa, sabotaaseja, salamurhia, pakolaisten hyödyntämistä painostuskeinona, sotia kaikissa muodoissaan, muiden maiden vaaleihin ja kansalaismielipiteisiin vaikuttamista, ja mitä vielä..

    Komistuksen kruunaa se että me kutsumme tässä toiminnassa erityisesti kunnostautuneita ihmisiä isänmaan sankareiksi!
     
  12. vierailija Vierailija

    Isänmaan sankarit tulee äidinmaidossa samoin kuin punaiset ja valkoiset, duunarit ja eliitti, demokraatit ja republikaanit, katoliset ja protestantit,........ Se on niin ja tulee olemaan vielä kauan.
     
  13. vierailija Vierailija

    Talvisodan henki - sehän tapahtui kolme sukupolvea sitten - on meille käsittämätön juttu. Me emme sitä aikaa ole eläneet emmekä kokeneet. Turha nostaa esille, saati esimerkiksi jotain nykyväen kokemusmaailmaan kuulumatonta.

    Antipatian rakentaminen maan sisällä, suomalaisten välille, suomen kansalaisten välille, suomessa asuvien välille: Miten sellainen ylipäätään on mahdollista ja hyväksyttyä?

    Antipatiahan tarkoittaa että osapuolet ovat eriseuraisia, he kuuluvat mielestään eri porukoihin, so heidän vahvin samaistumisensa on johonkin muuuhun ryhmään suomalaisuuden sijasta.

    Koronaviruspandemia on yhteinen kokemus, uhka joka koskettaa kaikkia (rinnastus talvisotaan). Siinä on potentiaalia joka voi vahvistaa kansallista yhtenäisyytä, mutta potentiaalia on myöskin sen vähäisen olemassaolevan yhtenäisyyden nakertamiseen.
     
  14. vierailija Vierailija

    Tässä meillä on kuitenkin maa, jossa ei onnistu edes taloyhtiön talkoot. Mössö ei huolehdi edes maksamastaan omaisuudesta, miksi mistään muustakaan?
     
  15. vierailija Vierailija

    Antipatian rakentaminen ei tuo ratkaisuja niihin tilanteisiin jotka rakentajaa vaivaavat. Toisin sanoen kyseessä on silkka vihan kylvö, ei ratkaisujen etsiminen.

    Vihan kylväjät tuhoavat omaa mieltään, ajautuen yhä syvemmälle mustaan maailmaansa.
     

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti