Sauvakävelijät, tarvitsen helppivä... <:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janica89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janica89

Vieras
Jihhuu! Eilinen sauvakävely lenkki autto huomattavasti mun oloon ja itsetuntoon. Eilen puntari näytti 80.0kiloa ja tänään 77.5kiloa ja enään eivät ole pohkeetkaan Torstain ratsastus tunnilta kipeät. Mutta kyllä minun tuosta 77.5kilosta pitäisi saada pois 65.0kiloon että oletteko mukana? Elikkäs jos voisitte vastailla näihin "muutamaan" kysymykseen koska nämä tulivat ekana mieleen...
----------------------------------------------------
Sauvakävelystä:

1. Miten monta kertaa päivässä pitäisi sauvakävellä?
2. Miten kauan?
3. Minkälainen lenkki olisi hyvä?
4. Miten reippaasti sauvakävelyssä pitää kävellä?
5. Miten kauan kestää että tulokset näkyvät?
Ruokailusta:

1. Mitä syödä aamupalaksi?
2. Mitä syödä ruaksi?
3. Mitä syödä iltapalaksi?
4. Mitkä ruat ja juomat pitäisi jättää pois?
Muuta laihduttamisesta:

1. Mitä liikuntaa harrastaa että saisin käsistä, jaloista, pepusta ja mahasta läskiä pois?
2. Mitkä ovat parhaimpia liikunta muotoja?
3. Mihin osiin sauvakävely vaikuttaa?
4. Milloin tulosten pitäisi näkyä?

Siis tällaista tällä kertaa ja toivottavasti vastaatte omien kokemuksienne ja tietämystenne mukaan. Ja PIAN!
Hyvää hiihtolomaa kaikille!
:heart: :heart:

Sauvakävelystä:

1. Miten monta kertaa päivässä pitäisi sauvakävellä? .. kerran pv.ssä riittää
2. Miten kauan? ... tuntinen, kuhan ensin alotat "omaan tahtiin" ..
3. Minkälainen lenkki olisi hyvä? ... sellanen mikä itsestäsi tuntuu hyvältä...
4. Miten reippaasti sauvakävelyssä pitää kävellä? ... silleen että tuntuu itseltäsi hyvältä ...
5. Miten kauan kestää että tulokset näkyvät? ... kylläpä kuukaudessa jo saa tuloksia aikaan, ku heittää herkuttelun pois ;)
Ruokailusta:

1. Mitä syödä aamupalaksi? .. puuroa tai jogurttia.. tai mikä nyt itselles maistuu
2. Mitä syödä ruaksi? ... ihan tavallista kotiruokaa, keittoja jne. :)
3. Mitä syödä iltapalaksi? .. kevyttä iltapalaa.. keksit kyllä :)
4. Mitkä ruat ja juomat pitäisi jättää pois? .. kaikkea voi syödä kohtuudella.. rasvaset leikkeleet voi vaihtaa kevyempiin.. kinkku- tai kalkkunaleikkeleisiin.. limut ja mehut light vaihtoehtoihin jne.
Muuta laihduttamisesta:

1. Mitä liikuntaa harrastaa että saisin käsistä, jaloista, pepusta ja mahasta läskiä pois? ... jumppaamalla, kävelyllä, hiihdolla, pyöräilyllä jne.
2. Mitkä ovat parhaimpia liikunta muotoja? ... sellaiset mitä jaksat itse "harrastaa".. uiminenki on tehokas liikuntamuota ;)
3. Mihin osiin sauvakävely vaikuttaa? .. joka paikkaan..
4. Milloin tulosten pitäisi näkyä? pikkuhiljaa.. malttia ;)

Voin sanoa ettei tosta kouluterveyden hoitajastamme ole mitään apua... se sanoo joka kerta kun menen sinne "Otetaanpa susta pituus ja paino." Sitten se kauhistelee mua että "Sulla on kyllä kauheesti paino noussut viime vuosien aikana!" Ja sitten kun kysyn että mitä liikuntaa mun pitäis harrastaa, arvon kouluterveyden hoitaja ehdottaa että "Kuules Janica. Sinun kannattaisi harrastaa liikuntaa." Ei auta vaikka kyselisin mitä liikunta muotoja pitäisi harrastaa, eheei... passittaa minut ulos. Ei ole vanha terkka mutta ei siitä apuakaan ole. Joten päätin tulla täältä kyselemään apua ja auttoihan se kesällä. Mutta olisiko muita ehdotuksia?
:D

Niinpä, sun kannattais puhua myös vanhempiesi kanssa ruuasta mitä teillä syödään? Normaali kotiruoka ei lihota, ylimääräistä rasvaa pitää vältää, valkosia jauhoja, sokeria kaikessa muodossa, suosia kuitupitoisia tuotteita, tummaleipä tumma riisi, tumma pasta, kala on tosi terveellistä. kasviksia ja hedelmiä pitää syödä paljon ne täyttävät vatsaa ja ovat kevyitä.

Itse käytän makean himoon hedelmäsalaattia, valion kalorittomia mehu/marjakeittoja.

Sitten on painovartijoilla on hyviä ohjeita netissä, Iältäsi olet kyllä liian nuori laiduttamaan, mutta vanhempien ja lääkärin /terveydenhuoltajan ohjeiden mukaan ja valvonnassa.

Liikuntaa pitää säännöllisesti harrastaa 3 kertaa viikossa silloin alkaa näkyä tuloksia ja kunto nousee, jos pidät uimisesta se on hyvää ja kiinteytävää ja siellä järjestetään myös vesijumppaa.

Suosittelen kuitenkin että puhut vanhemmillesi, opettajallesi, terkkarille uudemman kerran, jos olet oikeasti ylipainoinen on sinun hyvä saada nuorena apua, vanhenpana tulee kaiken maailman sairaudet kaupan päälle!
Toivottavasti tästä on jotain hyötyä!

No juu... olen toki jutellut äidilleni koska hällä on ollut samanmoinen ongelma kuin minulla. Ja tossa vuosi sitten minut vietiin lääkäriin selkärankaa katsomaan ja siellä sitten lääkäri määräsi mulle oikean laihdutus kuurin että sillaih minulla. Tämä oli kylläkin palsta johon voisi antaa hyviä neuvoja että vastailkaas kysymyksiin ja tsemppiä kaikille!
:P :D

Yhteistyössä