Sauvakävelystä tuli mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kuinka moni täällä oleva harrastaa sauvakävelyä ja kauan on harrastanut? Entä kuinka moni ei kehtaisi aloittaa moista harrastusta? Miksi?

Itse olen alkanut harkitsemaan asiaa piiiitkän mietintäjakson jälkeen. Nykyään jo kehtaa huitoa sauvoilla pitkin lenkkipolkua ilman että leimataan dementikkohiihtäjäksi. ;) Mutta toisaalta-MITÄ VÄLIÄ! B)

Anopin kanssa muutaman vuoden ollaan kävelty. Ennen lapsia useammin, nyt muutaman kerran viikossa, jos jaksetaan.

Se eka kävely tuntui ihan uunolta koko matkan, mutta äkkiä siihen tottui. Enää en edes osais lähteä lenkille ilman sauvoja. Ja eipä tuota kukaan täällä ihmettele. Täällä korvessa ketään tuu edes vastaan, että sama vaikka sauvois alasti.

Mä harrastan... Se on paljon tehokkaampaa kävelyä, kuin pelkkä kävely ja siinä ei pakkaudu inhottavasti sormiin veri, niinkuin tavallisella kävelylenkillä. Hartiat saa liikuntaa ja "allit" pienenee! Talvella on hyvä tuki liukkaalla...

Ööö, kauankohan oon harrastanut... Varmaan n. 3-4v.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:43 Ippa kirjoitti:
Mä harrastan... Se on paljon tehokkaampaa kävelyä, kuin pelkkä kävely ja siinä ei pakkaudu inhottavasti sormiin veri, niinkuin tavallisella kävelylenkillä. Hartiat saa liikuntaa ja "allit" pienenee! Talvella on hyvä tuki liukkaalla...

Ööö, kauankohan oon harrastanut... Varmaan n. 3-4v.

Juuri nuo perustelut painaa puntarissa mullakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:42 Mrs Nobody kirjoitti:
Anopin kanssa muutaman vuoden ollaan kävelty. Ennen lapsia useammin, nyt muutaman kerran viikossa, jos jaksetaan.

Se eka kävely tuntui ihan uunolta koko matkan, mutta äkkiä siihen tottui. Enää en edes osais lähteä lenkille ilman sauvoja. Ja eipä tuota kukaan täällä ihmettele. Täällä korvessa ketään tuu edes vastaan, että sama vaikka sauvois alasti.

:D kesällähän sitten voit kokeilla alasti sauvomista! :whistle: :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:44 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:43 Ippa kirjoitti:

Ööö, kauankohan oon harrastanut... Varmaan n. 3-4v.

Juuri nuo perustelut painaa puntarissa mullakin.

Täällä meidän liikuntamaastoissa ja kevyenliikenteenväylillä tuo on jo niin tavallinen näky, sauvakävely siis, että ei kukaan katso enään pitkään... Silloin alkuun tunsin saavani hymyjä perään... Nykyään iltalenkeillä saattaa tulla myös raavaita miehiä pareittain tai yksin sauvojen kanssa huitoen vastaan! Että hanki ihmeessä vaan! Tehot lenkkeilyssä lisääntyy huimasti!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:42 Mrs Nobody kirjoitti:

:D kesällähän sitten voit kokeilla alasti sauvomista! :whistle: :D

Varmaan rupeis väkeä ilmestymään meidän lenkkipoluille, kun sana alkaa levitä. Anoppi kyllä taitais jäädä kotiin, enkä mäkään nyt ihan missään parhaassa kuosissa kyllä oo :ashamed: .

Yhteistyössä