Savulohipiirakka uunissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Tein tuossa äsken savulohipiirakan ja nyt on parhaillaan uunissa paistumassa ja kypsymässä, saadaan n. 20 min päästä maistaa sitä kun saan sen uunista ja jäähdytettyä sitä vähän. Se on namia, sen voin vannoa koska olen tehnyt sitä aiemminkin. :p

Mä otin sen just uunista ja mies sanoi heti että on hyvän näkönen ja mä sanoin että myös hyvänmakunen.
Mä voin laittaa sen ohjeen tähän, oottakaas:

SAVULOHIPIIRAKKA

valmis piirakkataikina (Sunnuntai tai muukin käy)

täyte:

150-200 g savustettua lohta
1 sipuli (ite laitoin nyt sipulijauhetta)
1 pkt pakastettua pinaattia (voi jättää poiskin jos ei tykkää)
tilliä
3 dl juustoraastetta
3 munaa
2,5 dl ruokakermaa
0,5 tl suolaa

Sulata taikina ja levitä se voideltuun vuokaan. Levitä vuoan pohjalle savukala. Kuullota sipuli ja levitä se kalan päälle. Sulata pinaatti ja puserra neste siitä pois ja levitä se kalan päälle vuokaan. Levitä tilliä ja juustoraastetta. Vatkaa munat ja ruokakerma ja suola ja kaada seos kalan yms päälle. Paista uunin keskitasossa 225 astetta n. 30-40 min.
Voin taata että hyvää on.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä otin sen just uunista ja mies sanoi heti että on hyvän näkönen ja mä sanoin että myös hyvänmakunen.
Mä voin laittaa sen ohjeen tähän, oottakaas:

SAVULOHIPIIRAKKA

valmis piirakkataikina (Sunnuntai tai muukin käy)

täyte:

150-200 g savustettua lohta
1 sipuli (ite laitoin nyt sipulijauhetta)
1 pkt pakastettua pinaattia (voi jättää poiskin jos ei tykkää)
tilliä
3 dl juustoraastetta
3 munaa
2,5 dl ruokakermaa
0,5 tl suolaa

Sulata taikina ja levitä se voideltuun vuokaan. Levitä vuoan pohjalle savukala. Kuullota sipuli ja levitä se kalan päälle. Sulata pinaatti ja puserra neste siitä pois ja levitä se kalan päälle vuokaan. Levitä tilliä ja juustoraastetta. Vatkaa munat ja ruokakerma ja suola ja kaada seos kalan yms päälle. Paista uunin keskitasossa 225 astetta n. 30-40 min.
Voin taata että hyvää on.

Yhteistyössä