se kuuluisa limatulppa...sori ällö kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mahtoikohan se nyt olla sitten tuo... äsken vessassa tunsin miten tuli jotain "paksumpaa" ja kun pyyhin oli papru täynnä limaa ja rusehtavaa verta.

Olisko se voinut olla limatulppa vai eilisen ronkkimisen (lekurin toimesta) tulosta?

Kyllä se varmaankin sitä oli. :)
Mä muistan kuinka tunsin rusahduksen ja kun vessaan säntäsin niin pönttöön tipahti limatulppa, koko komeudessaan.. :D Kellertävä, limainen ja pikkuisen verinen möykky.

Huhhei :o . Paitsi että enpä suostu hihkumaan, uskon vasta sitten kun oikeesti tulee lähtö :D . Viime yönäkin tuli kovia supistuksia kymmenen minuutin välein ja silti vaan heräsin omasta sängystäni yhtenä kappaleena.

Mies käy tulisilla hiilillä, mä kestän kyllä vaikka sinne ens keskiviikkoon =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mulla oli kans noin, mutta se johtui ihan lääkärin kovakouraisesta ronkkimisesta... limatulppa irtos sit myöhemmin...

juu tuota mäkin mietin että hyvin voi olla. Mä en muista koko limatulppaa esikoisesta, ei siis minkäännäköistä käsitystä milloin irtosi...

Mulla tuli venyviä limaklönttejä jo viikkoja ennen kuin synnytys käynnistyi. Välillä oli taukoa ja sitten tuli taas. Ei ollut mitään sisätutkimuksiakaan, jotka olisi aiheuttanut limavuodon. Synnytys käynnistyi aikanaan supistuksilla ja edistyi aika hitaasti, joten ei se kohdunsuu varmaan ollut yhtään avautunut ennen h-hetken koittoa.

oijoijoi.. :) Multa on menny ihan ohi.. Onko sulla keskiviikkona sitte käynnistys, jos ei mitää nyt tapahru? vai että :D mä oon täällä aina kytänny näkyykö sua.. ja jos ei heti oo näkyny pääni puhki oon pohtinu että ootko jo synnyttääs :D Kyl se sieltä vielä tulee.. ei kauaa enää.. :) :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Mulla tuli venyviä limaklönttejä jo viikkoja ennen kuin synnytys käynnistyi. Välillä oli taukoa ja sitten tuli taas. Ei ollut mitään sisätutkimuksiakaan, jotka olisi aiheuttanut limavuodon. Synnytys käynnistyi aikanaan supistuksilla ja edistyi aika hitaasti, joten ei se kohdunsuu varmaan ollut yhtään avautunut ennen h-hetken koittoa.

Mulle sanottiin eilen että mulla on paikat auki kahdelle väljälle sormelle ja kanava hävinnyt kokonaan. Voisin siis kuvitella että sitten kun alkaa tapahtumaan, niin tapahtuu nopeasti...

Alkuperäinen kirjoittaja Höbänä:
oijoijoi.. :) Multa on menny ihan ohi.. Onko sulla keskiviikkona sitte käynnistys, jos ei mitää nyt tapahru? vai että :D mä oon täällä aina kytänny näkyykö sua.. ja jos ei heti oo näkyny pääni puhki oon pohtinu että ootko jo synnyttääs :D Kyl se sieltä vielä tulee.. ei kauaa enää.. :) :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :heart:

Juu on :D . Lääkäri ei meinannut sellaista aikaa edes antaa kun vauva kuulemma syntyy koska tahansa, mutta mä pyytämällä pyysin ajan. Vetosin siihen että mulla on rauhallisempi mieli jos on tiedossa joku takaraja.

Eli jos Jorma-Kalevi ei ennen ymmärrä syntyä, niin ens keskiviikkona klo. 8 on aika käynnistykseen :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:

Mulle sanottiin eilen että mulla on paikat auki kahdelle väljälle sormelle ja kanava hävinnyt kokonaan. Voisin siis kuvitella että sitten kun alkaa tapahtumaan, niin tapahtuu nopeasti...

No nyt, kun muistutit, niin kävin synnytystapa-arviossa rv 39+3 ja kohdunsuu oli sormelle auki. Lääkäri ja kandi tutkivat molemmat ja vitsailivat, että kyllä se tällä ronkkimisella pian syntyy. Illalla tuntui muutama kipeä supistus, muttei enempää. Aamuyöllä alkoivat säännölliset supistukset ja sitten illan suussa 14 tuntia myöhemmin tyttö syntyi.
Veikkaampa, että sulla alkaa pian tapahtua (työni puolesta voisin näin arvioida).

Onneva koitokseen, se tulee perjantaina =)
Ja mulla on 5 lasta ja tän viimesen odotusaikana vasta löysin pöksyistä limatulpan. Siitä ei menny montaa tuntia ku lapsi oli sylissä...

Yhteistyössä