Hae Anna.fi-sivustolta

Se on sitten voi voi

Viestiketju osiossa 'Vapaaehtoinen lapsettomuus' , käynnistäjänä SinZin, 21.08.2008.

1. Sasae - ??? Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ketäpä tässä osaisi kiittää - Neiti Ole Hyvää? Rouva Sivistystä?

2. vastaajaa Vierailija

Esitit kysymyksen ja sait siihen vastauksen.

Lasted edited by : 30.11.2011
  3. SinZin Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei minun tarvitse luoda itsestäni mitään kuvitelmaa, totuus näköjään on ihan riittävän mielenkiintoinen. Kerroin vain, miten lapset itse reagoivat minuun. En edelleenkään ole erityisen lapsirakas, mutta tietenkin kohtelen ystävieni lapsia arvostavasti ja otan heidät huomioon. En lässytä, hössötä enkä alennu lasten tasolle, vaan kerron juttujani selkokielellä ja tarvittaessa näytän vaikkapa kuvia, jos he itse minulta jotain kysyvät tai ihmettelevät. En koskaan tuputa itseäni oma-aloitteisesti lasten seuraan (koska haluan tavata ensisijaisesti heidän vanhempiaan), itse he tulevat juttelemaan ja utelemaan, etenkin jos ovat kuulleet vanhemmiltaan jotain tekemisistäni.

Outoa, että joku haluaa väen väkisin kuvitella velan rupsahtaneeksi ja kireäksi kukkahattutädiksi. Jos kerta mielikuviin mennään, niin itse pidän mieluummin itseäni vanhempana ja asiallisempana painoksena Lara Croftista :D

4. Jännä miten et "alennu" lasten tasolle.

5. SinZin Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aivan, en alennu. Lapset ovat luonnollisesti alemmalla kehitysasteella kuin aikuiset. En teeskentele olevani heidän kanssaan samalla tasolla, sillä se olisi huijaamista ja mielistelyä, pisteiden keruuta. Kunnioitan lapsia siten, että otan heidät tosissani, mutten oleta heidän olevan aikuisempia kuin ovatkaan. Reilu peli molemmin puolin, eikö. Onko liian vaikea ymmärtää?

6. en ymmärrä Vierailija

Jos kerran ikä määrää kehitystason, niin totta kai minä aikuisena ymmärrän sinua aikuista.

Miksi kysyt moista?

7. Petrru Vierailija

Onkohan sinulla kaikki inkkarit kanootissa? Vähän epäilyttää. Hohdokasta tulevaisuutta ylhäisessä yksinäisyydessäsi!

8. SinZin Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Palasinpa taas huvikseni ja hurmosmammojen suureksi iloksi melkein kymmenen vuoden takaisen kiihkeän aloituspuheenvuoroni ketjuun. Teki vähän tiukkaa muistaa salasana, mutta onneksi sen sai nollattua. Ai kun mä olenkin ollut hauska väittelijä ja niin teräväkielinen, että tekisi mieli vähän lempeästi moittia itseään: älä ole aina niin tulta ja tappuraa :) Tosin ikinä en muista saaneeni nöyrästi inisemällä ja sanomisiani siloittelemalla ääntäni kuuluviin.

Onpas tämä palsta kuihtunut ja hiljentynyt. Toivottavasti se on merkki siitä, että mammat ovat joukolla järkiintyneet sekä kasvaneet aikuisiksi ja velat saivat kohuvuosien aikana puhuttua suunsa puhtaaksi sekä saavat viimeinkin olla kaikessa rauhassa veloja.

Kenenkään ei toivottavasti tarvitse enää nykypäivänä kuunnella alentuvaa kommentointia, kyökkiterapointia tai suus kiinni -komentoja vain siksi, että sattuu olemaan vapaaehtoisesti lapseton. Toivottavasti velatkin saivat aikoinaan puhalleltua täällä pahimpia höyryjä pihalle, ettei ole niin paljoa tarvinnut kilahdella tökeröille ja imelänilkeille raskausutelijoille tosielämässä.

Eikös me velat nykyään mahdutakin mukavasti saman ilmakehän alle kuin lisääntymisintoisetkin? Vapaaehtoisesta lapsettomuudesta on tullut peräti muotia, jopa siinä määrin että poliitikkosedätkin alkavat olla huolissaan ja huhuilla made in Finland - kakaroiden perään. Presidentillekin tuli kiire ehtiä talkoisiin. Voin lohduttaa, että että emme taatusti ole kuolemassa sukupuuttoon. Väestöräjähdys voi edelleenkin hyvin ja paksusti ja meille taitaapi käydä sen takia ennen pitkää kalpaten ellei ilmastonmuutos ehdi ensin tai molemmat cräshää meitä karvattomia, edesvastuuttomia apinoita yhteistuumin.

Mutta hei, se tärkein, jota tuossa viimeksi 2011 kävin piruutani virnuilemassa. Mä ja mun mies, me ei olla erottu vieläkään eikä tietääkseni edes harkittu moista. Wuhuu, voi ihmettä! Täällä me vaan mahostellaan tyytyväisinä. Eikä ole mieskään kirjoittanut vielä Jolotyylisiä muistelmiaan julman velan panttivankina olostaan :)

Elämä on edelleen hyvää, tosin vanhemmiten hieman tasaisempaa ja rauhallisempaa. Ei ole edelleenkään jälkiasvua eikä ole koskaan kaduttanut hetkeäkään, kiitos kysymästä. Muiden lapsiperhe-elämä näyttäytyy sivustakatsojalle vieläkin aika kamalana härdellinä ja stressirääkkinä, joka näyttisi vaan pahenevan kikyloikkaamisen ja muun mukavan kilpailukyykyttämisen myötä. Poliitikot patistavat lisääntymään ja samalla kiristävät huolella lapsiperheiden peukaloruuvia.

Itse sentään yrittän olla vähän armollisempi lapsellisia kohtaan, kun siihen on kerta varaa.

Vitsi että olikin hyvät ennusteet silloin taannoisessa keskustelussa, kun en suostunut nöyrästi myöntämään että olen järkähtämättömän velauteni kanssa väärässä. "Eroatte taatusti, miehestäsi tulee onneton, vielä saat kuule katua jne." Jos olisin ollut herkempi, olisin ehkä pahoittanut mieleni. Koska olen sarkastikko, muistan uhkailut pitkään ja vittuilen sangen mieluusti takaisin: Oho, mä taisinkin voittaa toistaiseksi tämän vedon kuus-nolla. Ja sain paljon arvokasta tietoa kanssaihmisistä ja heidän reaktioistaan kohteliasuusnaamioiden takana.

Ehkäpä käyn moikkaamassa täällä kymmenen vuoden kuluttua, jos internet on vielä pystyssä ja ilmastonmuutos sekä väestönräjähdys eivät ole tuhonneet armasta palloamme.

Siispä cheers velat ja malja vapaudelle! Not gonna get us :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri