SE paras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmen Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmen Äippä

Vieras
...Kummilahja ?

Mikä olisi juuri sinun lapsellesi se paras lahja?
Mitä itse toivoisit lapsellesi kummilahjaksi?

Minusta on vihdoin tulossa pienen tytön kummi,
Mutta en millään keksi niiden ""tavallisten"" perinteisten lahjojen sijaan jotakin kestävää, kivaa,kaunista, mutta henkilökohtaista lahjaa omalta kummitädiltä.

Jokatapauksessa vien lusikan, mutta mitä muuta?
Kyseessä on kirkkoon kuulumattomat kastejuhlat, eli nimiäiset.
Omillani on ollut myös nimiäiset, mutta ihan niitä perinteisiä lahjoja ovat saaneet.
Haluaisin kuitenkin antaa jotakin, joka olisi poikkeuksellinen lahja.

Ideoita?

En nyt parhaasta tiedä, mutta meidän poika sai kummilahjaksi kastesormuksen (äiti voi pitää esim. kaulaketjussa, kunnes lapsi on tarpeeksi iso omaan kaulaketjuun) sekä suojelusenkeliriipuksen, jota voi sitten isompana pitää. Riipuksessa on nyt ketju hopeaa ja laatta valkokultaa, sitten kun poika kasvaa, niin kummitäti on ilmoittanut vaihtavansa ketjun valkokultaiseksi. Musta nuo korulahjat on ihania, kun niitä voi lapsi sitten käyttää oikeasti isompana.

Meidän tyttö sai todella kauniin kristallisen valokuvakehyksen kummisedältään. Ulkomailta ostettu eikä varmasti halpa, mutta mielettömän kaunis. Se jää varmasti sukuperinnöksi vielä tytön jälkeläisille. Nyt siinä on kastekuva, myöhemmin varmaan rippikuva, yo-kuva jne.

Meidän poika sai kastelahjaksi kummilta vauvakirjan, joka on AIVAN IHANA! Sen nimi on ""kulta pieni, vauvan oma kirja"".

Siinä on tilaa kuville ja korteille, lippusille ja lappusille, sekä siihen voi kirjoittaa yksityiskohtaisesti jo odotusajan mietteistä.Se on tosi paksu kirja, ei mielestäni perinteinen vauvakirja , johon painot ja pituudet mekaanisesti merkitään.

Suosittelen.

meidän poju sai kummisedältään vauvakirjan, josta en kovinkaan paljon pidä. se on juuri aivan perinteinen, eikä mitään ´hauskuuksia... Kuinka saisin ostettua toisen, mistä itse pidän ilman että kummisetä suuttuu jos joskus sen näkee ... Vinkkejä?
toinen lahja minkä sai mummisedältään oli valuraudasta valmistettu volkkari. aivan ihana.kaiverrus pohjassa.

Kummitädiltään poika sai puisen soittorasian joka pyöri, ja joka reunalla oli valuraudasta tms ihanat kehykset mihin sai kuvan , eli 4 kuvaa :) kaiverrus päällä, aivan ihana. Toinen lahja kummitädiltä oli valuraudasta tms valmistettu ensihammasrasia, jonka kannessa istui nalle, kaiverrus pohjassa ja samettia sisältä.. AIVAN IHANA ;)

Mä olen vienyt molemmille kummilapsilleni (ja myös pyysin pojalleni lahjaksi kummisedältä) pankin. Siis sellaisen mihin voi kaivertaa nimen ja muut tiedot. Siihen on sitten aina kiva tiputtaa vaikka yhdessä rahaa kun käy kylässä. Ja toivon että samalla lapsi oppii myös säästämisen jalon taidon =) Mukava muisto ja hyödyllinenkin samalla. Tosin ei välttämättä se omaperäisin lahja.

Tytölle voisi ostaa myös korun. Sellaisen jonka arvo säilyy ja mitä hän voisi pitää myös aikuisena.

Meilläkin poika sai tuon saman valokuvakehys/soittorasiajutun. On mielestäni taas ihan hirveä, samoin kun kaikki sellaiset samankaltaiset jutut (kaksi säästölipasta on myös saatu samantapaisia, rumia ja kömpelöitä). En itse kyllä ostaisi tuollaista. No, eihän ne mulle ole vaan vauvalle. Varmaan se tykkää niistä kun alkaa tajuta jotain. Ensihammasrasia olisi ollut kyllä todella ällöttävä lahja (siis säästää nyt verisiä hampaita!yök!)

Vauvakirja olisi ollut meillekin oikein hyvä kummilahja, nyt jouduttiin ostamaan itse.

Meidän vauva sai kummeilta sellasen metallisen ns. kastetodistus putken jalustalla. Sinne sisälle laitetaan kastetodistus ja päälle kaiverretaan nimi, kastepv. Sellaista en ollut ennen nähnyt. Toinen kummilahja oli seinään laitettava valokuvakehys/soittokello. Omasta mielestä paras lahja on kun avaa vauvalle säästötilin ja aina synttäreilla ja nimppareilla tallettaa jonkun summan rahaa, miksei muutenkin, vaikka ajokorttia tai opiskelua varten.

Meidän poika sai kummisedältään rahasto-osuuden (sinne voi tallettaa rahaa lisääkin ja tuotto on normaalitiliä parempi). Upea lahja esim. tulevaisuudessa ajokorttia ajatellenPoika sai myös tinaisen soittorasia-karuselli-härdellin...no, jokaisella on makunsa, mutta ite en näe sitä kovin järkevänä (saatikka hienona) lahjana, siis sellaisena, josta ois pojalle itelleen iloa.

Minä en ainakaan toivoisi rahaa. Kummi on kuitenkin pääasiassa lapsen tukihenkilö, rahaa saa sitten isovanhemmilta ja omilta vanhemmilta. Meidän poika sai lahjaksi aivan ihanan vauva kirjan (ihana vauva) josta pidimme paljon ja saihan Sampo vielä kasan Sammon osakkeitakin mikä oli aika hauska lahja mutta turhankin kallis. Nuo lahjat eivät kyllä olleet kummeilta...

No johan on teille sattunut ÄLLÖTTÄVIÄ lahjoja kummilahjaksi.Aika ikävältä tuntuu lukea moisia kommentteja, mikään mitä on lahjaksi annettu ei ole kelvannut.Mikä olisi kelvannut?Taitaa olla aika vaativa tehtävä olla kummina teidän lapsellenne.

Ja täytyy vielä sanoa, että yritän viimeiseen asti välttää täällä yleisenä linjana olevaa sätintää ja mustamaalaamista vaan kommenttisi ""Meillä taas"" oli niin negatiivinen ja tyttymätön että oli pakko siihen puuttua.Jos vielä saatte lapsia niin ""vahingosta viisastuneena"" varmaan seuraavan lapsen kohdalla sanotte kummeille jo etukäteen, mitä lahjaksi haluatte etteivät osta noin ""mauttomia"" lahjoja.

Minä kuulin kun eräs kummitäti oli kirjaillut tai ommellut ihanan peiton jonka kulmaan sitten kirjaillaan tulevan lapsosen nimi,paino,pituus jne. mitä nyt halutaan.

Varmasti uniikki, persoonallinen ja sydämellä tehty. Siinä on ainakin ajatusta sekä se säilyy vaikka suvussa eteenpäin!!!

Joten jos vaan käsityöt onnistuu niin luulenpa tässä olevan hyvä lahja.

Saatiin miehen kaverilta adidaksen nappulat ristiäislahjaksi. On aivan ihanat vaikkei nyt kummilahja olekaan. :) Joululahjaksi tuli kummilta jalkapallo ja poika vasta 4 kk. ;) Että tuleva harrastus jo tiedossa. :)

Tyllerö sai ihanan kastetaulun. Siis sellaisen ristipistotyönä tehdyn joka on kehystetty. Siinä on nimi, kaste(nimiäis) päivä, syntymäpäivä ja strategiset mitat. Ei kylläkään tullut kummilta vaan isoisoäidiltä =)

ensinnäkin soittorasia oli puinen,tinasta tms kehykset. edelleen aivan ihana:)
en minäkään rahaa kummeilta tahtoisi. meillä mummut kerää rahaa muttei kannata säästötiliä ottaa lapsen nimiin:menee lahjavero.

toivottavasti kestätte ällöttävien lahjojenne kanssa ;) sitä vartenhan kummit ovat;lahjoja ostamassa...

Kiitokset vielä kerran kaikista neuvotasi mitä olen aikojen saatossa sinulta saanut.

Itse en ole kummi mutta halusin antaa oman vinkkini takaisinpäin, jos auttaa

Eli meidän typy sai aivan ihanan Kalevalakorun ristiäislahjaksi. Eli Kalevala sarjassa on myös juuri vauvoille tehty ristiäis/nimiäis riipus.

Toki riippuu siitä, pitääkö ylipäätään Kalevala koruista mutta itse pidin tuosta.

No, sanoin kyllä kummeille ettei vauvalle tarvitse ostaa mitään. Nimenomaan sanoin heille, että meidän mielestä kummit eivät ole lahjojen ostamista varten vaan ihan muusta syystä kummeiksi pyydetty.. ehkä sun mielestä sitten kummit ovat sitä varten?

ja sanoin kyllä myös, että eihän ne lahjat mulle olleet vaan vauvalle. Kunhan totesin oman mielipiteeni, että en todellakaan ostaisi itse mitään sellaista.

Niin ja ÄLLÖTTÄVÄÄ on mun mielestä hampaan säilöminen, ei lahjat..:P

Muuten toisilta kummeilta vauva sai muumi-ruokailuvälineet, nämä ovat varmaan tosi kivat kun vauva kasvaa ja oppii niitä käyttämään.

Hei, "" Jeps ""...Minuako kiitit? Ole hyvä vaan ; O) !

Sinun neuvosi oli kyllä kivoin.Kiitos sinulle siitä !
Yritän etsiä, josko täältä ""maalta"" löytyisi sellaisia lasten kalevala- koruja...itse en niistä niin välitä, mutta tytön äiti on hulluna niihin, joten varmasti myös hänen puolestaan olisi todella mieluinen lahja.

Ajattelin ensin itse tehdä Tiffany-enkelin, mutta jääköön se vaikka 1-vuotislahjaksi, kun itsellä sattuu olemaan näiden touhutenavien kanssa riittämiin puuhaa....

Aijuu;
Joku ihana, suloinen runonpätkä korttiin olisi myös tervetullut vinkki,
jos vaan joku sellaisen tietää....

Yhteistyössä