Se siitä tv-luvattomuudesta sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Faija oli käynyt ostamassa likalle kaapelitalouteen sopivan digiboxin ja likka tuo vanhan digiboxinsa tänne. Eli tv-lupaa pitää maksaa seuraavatkin 28 vuotta :/

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
miten se boxi vaikuttaa tv-lupaan?

No jos on ollu aikeena vaikka olla hankkimatta boksia ja näin ollenhan telkkari ei tuu näkymään elokuun lopun jälkeen jolloin ei myöskään lupaa tietenkään tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
miten se boxi vaikuttaa tv-lupaan?

No jos on ollu aikeena vaikka olla hankkimatta boksia ja näin ollenhan telkkari ei tuu näkymään elokuun lopun jälkeen jolloin ei myöskään lupaa tietenkään tarvita.

eihän sitä lupaa ole pakko hankkia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Faija oli käynyt ostamassa likalle kaapelitalouteen sopivan digiboxin ja likka tuo vanhan digiboxinsa tänne. Eli tv-lupaa pitää maksaa seuraavatkin 28 vuotta :/

Onneksi olkoon :D

Tosin voihan sen olla kytkemättä tai jos kytkeekin, niin onhan tuo digiboxi tv:ta helpompi peittää, jos lupatarkastaja tulee... =)

Ei toki...ei kaupassakaan ole pakko laittaa kaikkia ostoksiaan kassalle...osan voi pitää vaikka käsilaukussaan tai talvisin pipossa.

:laugh: Saanko mä lainata tuota kun seuraavan kerran joku kertoo mulle että tv-luvan maksaminen ei ole pakollista?

Ei toki...ei kaupassakaan ole pakko laittaa kaikkia ostoksiaan kassalle...osan voi pitää vaikka käsilaukussaan tai talvisin pipossa.

Niin tai jos ylimääräsiä kersoja ulkona näkyy niin ne voi viedä:) Mä olen muuten rehellinen mutta sitä lupaa en maksa..

tv-lupa laki sannoo, että televiisio pittää olla poissa asunnosta laatikkoon teipattuna ja varastossa :xmas: siis kunhan ei ole helposti esiin kaivettavissa, no mutta mist ne tietää, että boxi on just hänen himassa..? Niin joo, rehellisyys se maan perii, en sitten tiedä nykymaailmasta. Onhan se mukava, että makeisten verotus nousee, mutta että ruuankin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tv lupatarkastajaa ei oo pakko päästää sisälle vaikka tuliskin koputtelemaan
Hmmm...tuskinpa se tarkastaja edes haluaisi tulla, jos puudeli on ovella vastassa. Mutta joo...mulla kyse on periaatteesta. Jos käytän, maksan kuten kuuluukin. Maksan myös raitiovaunussa ja junassa, vaikka monet matkustavat pummilla.

Myy se tytön vanha boxi pois tai lahjoita edelleen jonnekin, niin ei tarvitse sitten katsella ja maksaa.
Muuten hyvä, mutta kun se ehti luvata sen boxin junnulle :D Mun telkkarini kyllä pimenee ensi viikolla, mutta junnu siis katselee telkkua edelleen. En kuitenkaan viitsi olla niin ikävä äiti, että laittaisin junnun itse maksamaan tv-luvat. Mulle olisi kyllä sopinut oivasti telkkaritta olo...tai telkkarittahan mä olen kuitenkin, mutta mua ei olisi pahemmin haitannut, vaikkei junnunkaan telkkari olisi toiminut :D

Myy se tytön vanha boxi pois tai lahjoita edelleen jonnekin, niin ei tarvitse sitten katsella ja maksaa.
Muuten hyvä, mutta kun se ehti luvata sen boxin junnulle :D Mun telkkarini kyllä pimenee ensi viikolla, mutta junnu siis katselee telkkua edelleen. En kuitenkaan viitsi olla niin ikävä äiti, että laittaisin junnun itse maksamaan tv-luvat. Mulle olisi kyllä sopinut oivasti telkkaritta olo...tai telkkarittahan mä olen kuitenkin, mutta mua ei olisi pahemmin haitannut, vaikkei junnunkaan telkkari olisi toiminut :D

Meinaat, että junnu asustelee vielä seuraavat 28 vuotta äidin ilona? Kunhan junnukin lentää omilleen, niin sitten voit luopua siitä luvasta.

Meinaat, että junnu asustelee vielä seuraavat 28 vuotta äidin ilona? Kunhan junnukin lentää omilleen, niin sitten voit luopua siitä luvasta.
Hyvä pointti, enhän mä tuota tullut ajatelleeksikaan
:D

jos on satelliitti niin tarviiko erikseen digiboksin?
tossa on kyllä joku kortinlukija laite tossa härvelissä(eli lautanen partsilla)ja tellun vieressä se joku videoitten näkönen vekotin).

digitv:n sivuilla yritän ottaa selvää mut ei oo selkeetä vastausta.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Niin tai jos ylimääräsiä kersoja ulkona näkyy niin ne voi viedä:) Mä olen muuten rehellinen mutta sitä lupaa en maksa..

En aio maksaa minäkään enkä myöskään päästä tv-lupatarkastajia sisälle, se on varma se.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
miks just seuraavat 28 vuotta? miksei 25 tai 34 vuoota???

:D
No kun 28 vuotta olen sitä jo maksanut..

ok. eli ton kaavan mukaan mulla ois maksettavaa seuraavat 13 vuotta.... mut kylää mä senki jälkeen aattelin telkkaria kattoo... no mä maksan niin kauan ku mokoma maksu poistetaan tai mä saan hankittua niin hyvän elämän etten telkkaria tarvi!

=)

[

ok. eli ton kaavan mukaan mulla ois maksettavaa seuraavat 13 vuotta.... mut kylää mä senki jälkeen aattelin telkkaria kattoo... no mä maksan niin kauan ku mokoma maksu poistetaan tai mä saan hankittua niin hyvän elämän etten telkkaria tarvi!

=)
Voi olla, että mä hankin tuohon omaan telkkariinikin digiboxin, kun en siitä tv-luvasta vielä päässytkään. Ja sitten kun mulla se boxi on, olen johonkin sarjaan koukussa enkä siitä luovu, vaikka junnu muuttaakin pois. Niin siinä kuitenkin käy.

[

=)
Voi olla, että mä hankin tuohon omaan telkkariinikin digiboxin, kun en siitä tv-luvasta vielä päässytkään. Ja sitten kun mulla se boxi on, olen johonkin sarjaan koukussa enkä siitä luovu, vaikka junnu muuttaakin pois. Niin siinä kuitenkin käy.

Niin käykin! =)

Yhteistyössä