Seinäkiipeily

  • Viestiketjun aloittaja Malin
  • Ensimmäinen viesti
Malin
Mitä mieltä olette sopiiko kiipeily raskaana olevalle? Rv 16 nyt menossa. Olen aikaisemmin ilmoittautunut seinäkiipeilyyn ja nyt se lähestyy. En ole ennen ollut ja nyt mietityttää mitenkä ne valjaat painaa mahaa...
Onko kellään tietoa tällaisesta?

 
----
Voisitko soittaa sinne seinäkiipeilypaikkaan ja kysyä heiltä, voiko kiipeilyä harrastaa ensikertalainen raskaana ollessaan. Uskon, että heiltä löytyisi tietoa...

Kerran olen ennen raskauttani käynyt kiipeilemässä, sen puolest voin sanoa, että kannattaa kokeilla, mutta en muista tuliko juuri mahan päälle valjaita.... Ihan mahan alta tais mennä ne jalkavaljaat, mut ne muut...? Entäs sitten se pudotus, tai se kun putoaa, niin sit vähän töksähtäen vauhti pysähtyy, kun varmistaja ottaa varmistusvaljailla vastaan. Haittaakohan se mitenkään...? Ei varmaan, eikai pieni kaatuminenkaan haittaa... Noh, katso jos joku asiantuntevampi vastaisi tai soittele sinne paikkaan, mihin olet menos!

 
en suosittele
Itse kiipeilen epäsäännöllisesti ja jätin kiipeilyn kyllä suosiolla, kun tiesin olevani raskaana. Valjaat tulevat myös mahan päälle ja näin ollen voivat painaa kohtua etenkin pudotessa. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka kiipeilevät myös raskaana ollessa, mutta heillä on silloin kokovartalovaljaat.
 
jotain järkeä
ihmiset nyt tekevät kaikkea raskaana ollessaan ja vaikka mahd. normaalia elämää kuuluukin raskaan ollessa elää, niin joku raja saisi meillä tämä päivän odottajillakin olevan. Sori vaan mutta ihmettelen miksi pitää vaarantaa mahan asukas liikuntamuodon takia minkä voi ihan hyvin siirtää myöhemmäksi. Kyllä silti pitää muistaa että ei tämä odotusaika ihan niin normaali tila ole kun mahassa kasvava pitää ottaa nyt huomioon.

Neuvolassa ainakin suosittelevat välttämään tämän tyylisiä liikutamuotoja mutta normaali liikunta on hyväksi esim. kävely, jumppa missä ei ole hyppelyä yms. uinti, punttisali, hiihto jne.
 
hjl
Mitä mieltä olette sopiiko kiipeily raskaana olevalle? Rv 16 nyt menossa. Olen aikaisemmin ilmoittautunut seinäkiipeilyyn ja nyt se lähestyy. En ole ennen ollut ja nyt mietityttää mitenkä ne valjaat painaa mahaa...
Onko kellään tietoa tällaisesta?
Älä mene vain kevyt liikunta suositeltavaa. kävely kuntosalilla kevyemmät painot 4kg.Airobick kevyt. keskenmeno vaara.
 
Viimeksi muokattu:
Liikkuja
Tervehdys :) toivottavasti menit! Halleilta löytyy kokovaljaat raskaana oleville (ei paina vatsaa). Kiipeily yläköydessä estää tippumisen (vain muutaman sentin jousto). Valjaita myös myydään kiipeilevien äitien kesken. Ainakin omat ystäväni ovat kiivenneet melnein laskettuun aikaan ja itse kiipeän jäätä ja sisäseinää ylävaöjaissa rv16 memossa.
Iloa ja tsemppiä ja oman kropan kassa kuuntelua ♡
 

Yhteistyössä