Seinäjoen sairaalassa synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma maalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma maalta

Vieras
Millainen paikka on?
Millaiset kätilöt ?
Ja millainen ilmapiiri synnytys ja vuode osastolla?
Kiinostaisi kovasti tietää mielipiteitänne kun jännitää uuteen paikkaan synnyttämään meno :)

Moi. Olen ollut synnyttämässä tuolla Seinäjoen sairaalassa. Ihan kiva paikka. Olin ekaks prenan puolella vuorokauden ennen synnytystä ja siellä oli ihan mukava henkilökunta. Tottakai siellä väliin näkyi kätilöiden väsymyskin ja väliin tuli vähän tylympää tekstiä mutta ei nyt mitään hirveän pahaa. Itse käytin ihanan delfiinialtaan hyväksi tuossa kivunlievityksessä jota suosittelen kyllä kovasti jos vaan on vapaana. Synnyttäneiden puolella vietin sitten 4vrk. Ensimmäisen yön vauva vietti lastenhoitajien hoivissa jotta sain nukkua 2 vuorokauden valvomisen jälkeen. Vauva tuotiin ainoastaan rinnalle. Mitään pahaa sanaa sairaalasta en nyt osaa sanoa. Itse olen kans menossa tammikuussa toistamiseen synnyttämään sinne ja ihan hyvin mielin menen. =)

Meikäläinen vietti siellä juuri 26-31 väliset päivät. Synnärin puolella on aivan ihanaa henkilökuntaa, on toki muutama leipiintynyt mutta niitä nyt varmana on joka paikassa, puolensa kun pitää, niin pärjää :D Osastollakin on mahtava henkilökunta, tosin siellä pitää osata avata itse suunsa, muuten voit jäädä "vähälle huomiolle". Ja lisämaitoa ehkä tyrkytetään liiaksikin :/ Vielä vastasyntyneiden tehostakin voin sanoa, että siellä on tosi lämmin ilmapiiri ja ihanan huomioon ottavaa henkilökuntaa, täydet pisteet kyllä sinne :flower:

Mukava kuulla hyvää tulevasta synnytys paikasta :) tammikuussa minäkin luultavammin lähden sinne jos vain pysyy loppuun asti :)
Ens viikolla pääsen tutustumaan sairaalaan ja täytyy kysellä siitä altaasta jyväskylässä sellaista ei ollut joten uusi tuttavuus minulle kiva olisi jos pääsisi kokeilee :)
toivottavasti eivät seinäjoella ole niin kovia juottaa lisämaitoo vauvalle kuin jkl:ssä siellä vauvani joutui heti tuttipullolle ja eikä koskaan oppinut imemään kunnolla :(
toinen mikä jäi sieltä vaivaa oli se kun olin itse valvonut useamman yön enen synnytystä ja siksi synnytyksen jälkeen todella väsynyt niin esitin siellä että saisin edes yhden yön nukkua kunnolla niin sekin jäi haaveeksi vähän väliä kävivät herättelee minut vauvan imetykseen ja ei se imetys siinä tympinyt vaan se että olivat ensi juottanut sille pullosta maito ja toivat sen sitten kylläisenä tissille :(
Mutta toivon hartaasti että saan seinäjoelta paremmat muistot :)

minä myös synnytin sielä,pian vuos sitten ja näillä näkymin synnytän uudestaan keväällä :D
ihan hyvät muistot jäi! kätilö oli ihana ja muutenkin synnärin henkilökunta oli tosi ihanaa porukkaa. tottakai joukkoon mahhtui muutama nyrppiskin,mutta onneks kohdalleni sattui pääasiassa ihania ihmisiä.
vierihoito-osastolla sitten oli vähän tylsää ja sormi suussa kun kyse oli ensimmäisestä lapsesta enkä kokenut mitenkään hirveen hyvää opastusta! en tiedä johtuiko itsestäni et näytin osaavani liikaa olla omatoiminen,mutta ehkä olisin tarvinut apua enemmän. muuten ihan ookoo muistot ja mukava henkilökunta!! :D ja hyvää ruokaa :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 18:55 mamma maalta kirjoitti:
toivottavasti eivät seinäjoella ole niin kovia juottaa lisämaitoo vauvalle kuin jkl:ssä siellä vauvani joutui heti tuttipullolle ja eikä koskaan oppinut imemään kunnolla :(
toinen mikä jäi sieltä vaivaa oli se kun olin itse valvonut useamman yön enen synnytystä ja siksi synnytyksen jälkeen todella väsynyt niin esitin siellä että saisin edes yhden yön nukkua kunnolla niin sekin jäi haaveeksi vähän väliä kävivät herättelee minut vauvan imetykseen ja ei se imetys siinä tympinyt vaan se että olivat ensi juottanut sille pullosta maito ja toivat sen sitten kylläisenä tissille :(
Mutta toivon hartaasti että saan seinäjoelta paremmat muistot :)

No mulla on ainaki se ikävä kokemus että siellä sitä lisämaitoa kyllä tyrkytetään enemmän kun laki sallii :/ Tuntui että ihan kun tärkein asia olis että äiti sais levätä, ei sillä, onhan sekin tärkeää, mutta eiköhän sen vauvan tarpeiden pitäisi mennä kuitenkin ohi :o Ja vierihoitoon vauvan kyllä saa, tuntuu että ne sinnekin oikein tyrkyttää että kai tuot vauvan :kieh: Mutta puolensa kannattaa pitää, sinä oot kuitenkin se joka ensisijaisesti päättää mitä vauvalle tehdään ja mitä ei :wave:

Yhteistyössä