Hae Anna.fi-sivustolta

seinien pesu

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä maru, 19.04.2006.

1. huikeeeta Vierailija

Onpa hyvä, ettet kuulu tuttavapiiriini, koska en voisi vierailla kodissasi koskaan. En nimittäin omista matalia juhlakenkiä lainkaan. Ei minulla kyllä mitään stilettikorkojakaan ole, joten ei koroistani jää jälkiä lattiaan. Mutta ongelmaahan ei ole, koska kaikkien ystävieni koteihin saa mennä korkokengilläkin.

2. Liisa O Vierailija

Jos kotona on juhlat (tarkoitan nyt Suomea) on kohteliasta pitää juhlakengät jalassa sisälläkin eikä tepsutella sukkasilleen. Saksassa todella pidetään kengät jalassa sisällä. Käyn siellä muutaman kerran vuodessa, joten on turha väittää muuta. Katsokaapa myös amerikkalaisia sarjoja siellä pidetään kengät myös jalassa sisätiloissa jopa sängyssäkin joskus. Englannissa pidetään myös kylmyyden vuoksi kengät jalassa, koska siellä on huonosti rakennetut talot ja lämmitykset on onnettomat.

3. Dara Vierailija

Minun tuttavapiiriini ei sitten näköjään sivistyneitä ihmisiä kuulukaan. Meillä on kyllä tapana riisua ulkokengät sekä kotona että vieraisilla aina jalasta. Hienommassa juhlatilaisuudessa käytetään monesti sisäkenkinä juhlakenkiä, esim. avokkaita ja arkivierailuilla tassutellaan ihan sukkasillaan. Minulle ei tulisi pieneen mieleenkään lampsia sen enempää kotona kuin kylässäkään niillä samoilla kengillä joilla olen ulkona ravassa, pölyssä ja tomussa lampsinut. Jos tämä on osoitus sivistymättömyydestä, olen jatkossakin ilomielin sivistymätön.

4. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Monet englantilaiset ajattelevat, etta kenkien poisottaminen on epakohteliasta eli vieras on hieman liikaakin "kuin kotonaan". Tosin kenkien poisottaminen on yleistynyt valtavasti viimeisen 10 vuoden aikana. Kylmyyden takia ei mielestani missaan tarvita kenkia. Meilla on ehka hieman kylmemmat lattiat (tiililattia) kuin suomalaiskodeissa, mutta sukkasillani tai avojaloin tarkenen hyvin tepsutella. Enpa tieda kuinka huonosti talot on rakennettu. 1/5 asunnoista on yli 100 vuotta vanhoja, kun taas monet suomalaistalot ovat purkukunnossa alle 50-vuotiaina.

5. suivaantunut Vierailija

Miten vitun ihmeessä tämä englnannin kenkäkultturi kuuluu suomalaisten seinien pesuun=?! Anglo, jx, liisa ja kumppanit, PYSYKÄÄ AIHEESSA tai olkaa hiljaa jossette aiheesta keksi sanottavaa! Kuka jaksaa teidän ainaista kinastelua, perkele!

6. Aino-Reino Vierailija

Ainot ja reinot jalkaan, niin ei jää jälkiä, vaikka oma väki ja vieraat tasajalkaa seinille hyppisi. Olemme vieneet ainoja ja reinoja englantilaisille ystäville tuliaisiksi, ja he ovat olleet aivan ihmeissään, kun eivät itse ole keksineet sisäjalkineita. Sama ihmetys on ollut astiankuivauskaapin kanssa. Veimme heille pari metriä ritilöitä, jotka on asennettu ohjeittemme mukaan. Seuraavaksi on vuorossa mämmin valmistuksen opettelu.

On niin paljon asioita, joista englantilaiset voivat ottaa oppia meistä suomalaisista.

7. vierailija Vierailija

Tarvitsetko apua seinien pesuun tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä useita siivousyrityksiä. Vertaile hinnat ja pesumenetelmät helposti.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri