Seinien tasoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Remonttitaidoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Remonttitaidoton

Vieras
Mitä ihmettä pitäisi tehdä uuden kotimme toisen makuuhuoneen kiviseinille, jotka ovat kuin "pommin jäljiltä". Välittäjä sanoi edellisen asukkaan repineen tapetit huonosti alas, ja sen kyllä huomaa. Tosi paljon kaikenlaista klommoa ja arpea ja jälkeä, isoja ja pieniä. Ajateltiin että perus pakkelointi ja maalaus riittää mutta tajuttiin nopeasti että pakkelointi ei taida olla paras vaihtoehto kun seinissä on niin paljon korjattavaa. Mikä olisi paras tapa tasoittaa seinä? Tarkoitus olisi saada maalauskuntoinen pinta.

Lisäksi huomasimme että yksi seinä ei olekaan kiveä kuten muut, vaan jonkinlaista levyä. Vähän kuin lastulevyä muttei kuitenkaan. Mites sen kanssa tulee edetä?

juu koko seinän tasoitus on järkevin vaihtoehto, sillä gyprocseinän asennus, nauhoitus ja tasoitus sekä hionnat ovat vaativampia töitä. Ammattilainen hoitaa sen kyllä nopeasti. Eikä kunnon vehkeillä kerry edes paljoa hiontapölyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä paikkaisin tasotteella... mun mielest gyprocin sopii paremmin puutaloon/puuseiniin... mun mielest ei tuu siistii jos gyprocin maalaa....

Tulee todella siistiä ja tasaista jos on tehnyt pohjatyöt hyvin ja maalannut pohjamaalilla ja sitten vasta 2-3 kertaa seinämaalilla

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja seinä:
Tsekkaapa ettei se yksi seinä ole jo gyproccia, uusavuton voi sotkea sen lastulevyksi.

Gyproc on helppo, tai sitten kipsitasoitat kiviseinät.

Miten gyprocin voi sotkea lastulevyksi??

Kyllä gyprokin kartonkipinta voi jonkun mielestä muistuttaa etäisesti lastulevyn pintaa ja kun seinä "kumisee" vähän kuin lastulevy niin ehkä joku voi sotkea.

Mutta mun mielestä ap:n kuvailema seinä voi ihan hyvin olla lastulevyä tai muuta materiaalia, pitäisi olla tarkemmat koordinaatit selvittämiseen.

Perus tasoitus kiviseinille, ja siihen yhteen seinään on sitten kaikenlaista vaihtoehtoa riippuen materiaalista.

Alkuperäinen kirjoittaja remppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä paikkaisin tasotteella... mun mielest gyprocin sopii paremmin puutaloon/puuseiniin... mun mielest ei tuu siistii jos gyprocin maalaa....

Tulee todella siistiä ja tasaista jos on tehnyt pohjatyöt hyvin ja maalannut pohjamaalilla ja sitten vasta 2-3 kertaa seinämaalilla

Uusavuttomana alan jo kauhistella työn määrää. Voisiko joku selkokielellä kertoa, mitä pohjatöitä vaaditaan ja mitä tasoitetta pitää käyttää, miten se levitetään, onnistuuko uusavuttomalta vai ei. Mulla ja miehellä ei ole merkittävästi kokemusta remontoinnista.

Ja jos palkkaa ammattilaisen niin kuinka paljon kahden seinän korjaaminen maksaa.

No siin on hommaa kun rupeet laittamaan gyprocia kiviseiniin, eka ruuvaat ne kiinni ja sit viel hiot ja pakkeloit ne gyprocin saumat...että samalla lailla sekin pölyää. Mun mielest maalattu ja hiottu kiviseinä on tasan siistimpi ku maalattu gyprocci (mun mielest halvan näkönen). Ja se kiviseinä on hyvin tehtynä varmasti pidempi ikänen... Ja kiviseinä ei elä.

Yhteistyössä