Seisomatyötä tekevät: kuinka teidän jalat jaksaa työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan hyvin jaksaa. 17 työtunnin jälkeen jo koskee aika kovasti, mutta normaalin 8 tunnin päivän jälkeen ei tunnu missään. Onko sinulla huonot kengät jalassa? Tai tosi paljon ylipainoa? Kyllä ne jalat siihen äkkiä tottuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Sulla on huonot työkengät. Vai oletko vasta aloittanut seisomatyössä?

Mulla on vuoden vanhat työkengät, hyvät jalkaan mutta en tiedä pitäiskö jo vaihtaa. Teen työtä pari kertaa per viikko, muuten opiskelen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan hyvin jaksaa. 17 työtunnin jälkeen jo koskee aika kovasti, mutta normaalin 8 tunnin päivän jälkeen ei tunnu missään. Onko sinulla huonot kengät jalassa? Tai tosi paljon ylipainoa? Kyllä ne jalat siihen äkkiä tottuu :)

Pikkasen on ylimääräistä ja mietin sitäkin voisiko se vaikuttaa näin paljon.

Mulla on sellai työ, että joudun seisomaan lähestulkoon paikallani. Mulla auttaa kun välillä hyppii ja seisoo varpaillaan, ja tietty tauoilla kun pääsee kävelemään. Vaikka siihen on jo tottunut, niin jo viikonkin loman jälkeen huomaa miten käy jalkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mulla on sellai työ, että joudun seisomaan lähestulkoon paikallani. Mulla auttaa kun välillä hyppii ja seisoo varpaillaan, ja tietty tauoilla kun pääsee kävelemään. Vaikka siihen on jo tottunut, niin jo viikonkin loman jälkeen huomaa miten käy jalkoihin.

Aivan.. jos se auttaa niin jäin miettimään voisikohan jalkapohjia/ jalkoja jotenkin treenata niin että ne kestäisi ennemmän..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aivan.. jos se auttaa niin jäin miettimään voisikohan jalkapohjia/ jalkoja jotenkin treenata niin että ne kestäisi ennemmän..

Musta jotenkin tuntuu, että tasapainolaudalla harjoittelu on treenannut niitä jalkojen ja nilkkojen pieniä lihaksia ja auttanut kipuihin. Suosittelen, ei tuosta haittaa ainakaan ole, laudan saa parillakympillä ja harjoitteluakin riittää joku 5-10min päivässä. Itse usein tasapainoilen laudalla samalla kun laitan ruokaa (siis jotain, mikä ei vaadi ihan jatkuvaan hämmentämistä, mutta hellan ääressä vahtimista kuitenkin) eli tuo ei ole mistään poiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Musta jotenkin tuntuu, että tasapainolaudalla harjoittelu on treenannut niitä jalkojen ja nilkkojen pieniä lihaksia ja auttanut kipuihin. Suosittelen, ei tuosta haittaa ainakaan ole, laudan saa parillakympillä ja harjoitteluakin riittää joku 5-10min päivässä. Itse usein tasapainoilen laudalla samalla kun laitan ruokaa (siis jotain, mikä ei vaadi ihan jatkuvaan hämmentämistä, mutta hellan ääressä vahtimista kuitenkin) eli tuo ei ole mistään poiskaan.

Niin, siinähän sitä treeniä tulisi..

Joo. Ei niitä jalkoja voi mitenkään vahvemmaksi treenata. Monet joutuu leikkaukseen ja pitkille saikuille kun jäävät kuitenkin työelämään vaikka niitä jalka/käsioireita on. Kannattaa miettiä, onko se työnteko sen arvosta että oma terveys kannattaa vaarantaa. Ja vaikka lääkärikin suosittelisi että voit hyvin vaarantaa terveytesi koska hän on työnantajan kätyri.

Yhteistyössä