Seksi synnytyksen jälkeen jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 1979
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 1979

Vieras
Oon vko sitten synnyttänyt äiti. Ei repeymiä, ei tikkejä. Kaikki tosi ookoo. Paikat ei oo kipeenä ja vuoto tosi vähäistä.
Nyt kun tunnen itteni todella kuntoutuneeksi, jos oon koskaan oikeen kipee ollukkaan ;) että millon te ootte harrastanu seksiä tälläisen jälkeen??? Ja saako jälkivuodon aikaan käyttää tamppooneja kun siteet ahdistaa kuumalla ilmalla?
Ne vain tuntuis jotenki kivemmalle.
Ja sitten sellanen et kun lihoin raskauden aikaan 4kg ja nyt on pai no tippunut 15kg niin se taitaa olla normaalia että maidon tulo on tosi vähäistä vaikka syön ja juon?
Tunnen vaan itteni huonoks kun ei mamma riitä......... :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 16:28 Äiti 1979 kirjoitti:
Oon vko sitten synnyttänyt äiti. Ei repeymiä, ei tikkejä. Kaikki tosi ookoo. Paikat ei oo kipeenä ja vuoto tosi vähäistä.
Nyt kun tunnen itteni todella kuntoutuneeksi, jos oon koskaan oikeen kipee ollukkaan ;) että millon te ootte harrastanu seksiä tälläisen jälkeen??? Ja saako jälkivuodon aikaan käyttää tamppooneja kun siteet ahdistaa kuumalla ilmalla?
Ne vain tuntuis jotenki kivemmalle.
Ja sitten sellanen et kun lihoin raskauden aikaan 4kg ja nyt on pai no tippunut 15kg niin se taitaa olla normaalia että maidon tulo on tosi vähäistä vaikka syön ja juon?
Tunnen vaan itteni huonoks kun ei mamma riitä......... :'(
Jos haluat tulehdusriskin, käytä tamppooneja, nehän on kielletty jälkivuodossa :whistle:

en tossa vaiheessa käyttäis vielä tamponeja.. Seksi-asiasta en osaa kommentoida, koska itselläni leikattiin väliliha ja repesin lisäksi jonkun verran. Kuukauden päästä alkoi istuminenkin vasta sujumaan :D Meillä meni 6 vkoa ennen ekaa yhdyntää.

No jos seksi maistuu, niin mikäs siinä, kondomiahan suositellaan käytettäväksi aina jälkitarkastukseen tai ainakin vuodon loppumisseen asti.
Tamppooneja en kyllä käyttäs, todellakaan. Paitsi, että ajatus jo sinänsä olis oman synnytyksen jälkeen tuntunut mahdottomalta, ei muutenkaan suositella tulehdusriskin takia.

en käyttäs tamppooneja ennen jälkitarkastusta.Mulla ei paikat revenny ollenkaan synnytyksessä kun poika synty niin paljo etuajassa eli oli melko pieni 2070g.Sexiä kyllä harrastettiin eka varovasti 4pv synnytyksestä.Vähän ihmeellisen tuntusta oli(paikat hieman löysät) .Seuraavana päivänä paikat oli kun ei olis ollu edes synnyttäny.
Hyvä hygieniä ja pikkupesut useita keroja päivässä, ei tulehduksia ainakaan mulla.Jälkivuotoa kesti n.1vk verran.Pari ekaa päivää vuoto oli melko suurta ja sitten sellasta pientä tiputtelua..

Ap:lle ja kaikille muillekin suosittelen lämpimästi kestositeitä jälkivuotoon! Viime synnytyksen jälkeen olin ihan tavara nihkeenä alwayslinjalla, nyt kun on kestot kehissä niin ei hiosta yhtään!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 16:58 sori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 16:49 Äiti 1979 kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta :headwall:
Ole hyvä :headwall: :headwall:
Mitä olisi pitänyt sanoa, että käytä huoletta tamppooneja?

ap kysyi onko ok käyttää tamponeja, ei tiennyt että ne on kiellettyjä. Vastasit aivan kuin ap olisi tiennyt niiden olevan kiellettyjä.

Kestositeet olis ollut ihan jees juttu itselleenkin! Etenkin alwaysia käyttäessä ja koko ajan kova hiki ja kuumat aallot päällä, paikat aristuu kun tuntuu siltä että side liimautuu sinne kiinni. Libresset on onneks parempia :)

Seksiähän voi tosiaan harrastaa sitten kun siltä tuntuu, että paikat on kunnossa. Mä suihkuttelen jokaisella vessareissulla koska se aiheuttaa kirvelyä ja ah lämmin suihku helpottaa B) Pieni nirhauma kuulemma tuli ja neljä tikkiä, saa nähdä millon sitä taas kykenee tositoimiin ;)

Yhteistyössä