Seksi synnytyksen jälkeen - milloin kipu ei ole enää normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä___
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä___

Vieras
Synnytin tasan 3 kk sitten. Tänään sitten harrastettiin ekaa kertaa seksiä sen jälkeen. Oli liukastetta, laukesin jo esileikissä. Penetraatio sitten sattui, mies työntyi lopulta vain puoliksi asti sisään ja sitten lopetettiin. Tuntui tiukalta... Mulla oli yksi kahden asteen repeämä ja sitten pienempiä repeämiä.

Onko tämä milestänne normaalia? Auttaako aika ja useammat yhdyntäkerrat? Mietin, että parsittiinkohan mut jotenkin huonosti/väärin kasaan synnytyksen jälkeen...

Voi penetraatio sentään... Kuullostat kyllä niin mieheltä noine juttuines.. No mut.
Mulla ainakin paikat sulkeutuu orgasmin jälkeen. Ja voisin kuvitella, että synnytyksen jälkeen, paikat olis vielä aremmat, nii kipu lukitsis ne aivan kiinni sen jälkeen.
Ja omat limakalvot oli kuivuudesta (imetyksestä johtuneesta estrogeenin puutteesta) niin ärtyneet, ettei siinä liukkarit olis paljoo auttanu.

Olen siis aloittaja... enkä ole mies. Olen asunut ulkomailla viimeiset 12 vuotta, joten siksi ehkä kirjoitin oudosti?! Vai se penetraatio-sanako nyt vei huomion koko jutussa.

No mutta asiaan, ei siis ole koskaan aiemmin sattunut seksi vaikka olisin lauennut jo esileikissä. Enkä imetä (terveydellisistä syistä), joten se ei voi vaikuttaa. Mutta mielestäsi siis normaalia. Tuli vaan luettua kauhujuttuja väärinparsituista naisista, jotka ovat joutuneet leikkauksiin jälkikäteen. Ja jostain luin että kivut on normaaleja 2 kk synnytyksen jälkeen mutta ei sen pitempään. Liekö urbaani legenda sitten.

Otan mielenkiinnolla vastaan kaikkia mielipiteitä ja omia kokemuksia aiheesta. Kiitän!

Arvet aristavat kyllä kauan, kauemmin kuin sen 2 kk! Ja itse jouduin käyttämään monta kuukautta estrogeenivoidetta, että edes pystyin työntämään sormen sinne. Jälkitarkastustakin lykättiin, koska sisätutkimusta ei olisi voinut tehdä. Kun hormoonitoiminta palautuu normaaliksi, pitäisi limakalvojenkin alkaa toipua. Ne hormoonit vaan voi heittää häränpyllyä raskauden jälkeen ja menee aikaa ennenkuin palautuu. Niin ja imetin vain muutaman viikon.

No jos tuntuu oikein kamalalta kannattaa puhua lääkärin kanssa.

En muista että kipua olisi ollut kuin muutaman ekan kerran. Ja me otettiin koeajo aika nopeasti..
Eka kerta oli kyllä kamala, meni varmasti koko liukkarituubi, kun niin pelotti.

Mutta en revennyt, vauvat tulivat rauhassa. Paikat ehtivät mukaan.

Mulla oli kolmannen asteen repeämä + pienempiä + eppari. Tikkien sulamiseen meni yli kaksi kuukautta. Seksi aloitettiin joskus 2,5 kk synnytyksen jälkeen ja aluksi se sattui ihan helvetisti. Luulisin kuitenkin että suurempi syy oli superkuivat limakalvot. Kannattaa ostaa apteekista jotakin estrogeenivoidetta ja käyttää sitä ihan reilusti nyt alkuun.

Mulla synnytyksestä on kulunut nyt hiukan vajaa 4 kk ja vasta nyt tuntuu, että limakalvojen kosteus alkaa palautumaan. Seksi sattuu edelleen, mutta nyt on selkeän tunne siitä, että olen toipumassa ja kaikki on kuin onkin kunnossa.

Yhteistyössä