Seksi synnytyksen jälkeen ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusäippä

Vieras
Hei! Kyselisin onko suositeltavaa odottaa jälkitarkastus ennen seksin harrastamista? Itselläni ei paikat revenneet eikä välilihaa leikattu, tuntuu että voisi kohta kokeilla taas petipuuhia miehen kanssa. Mieheni täti vaan sanoi kun vitsailin että kohta päästään tekemään toista, ettei ennen jälkitarkastusta olis hyvä, tulehdusriski kuulemma, onkohan näin?

Toisena asiana kyselisin, voiko klitoris tulehtua, sairaalasta kotiinpääsyn jälkeen nyt kotona on alkanut tuntua ikävää painetta alapäässä ja olen paikallistanut sen klitorikseen, se punoittaa ja painaessa siihen tuntuu ikävästi. Vai onkohan vaan normaalia kipua, mutta sitä ei sairaalassa ollut. Vähän kuin olis sekstaillut rajummin..

Kiitokset vastanneille!

Lisääntynyt tulehdusvaara liittyy jälkivuotoon. Jos jälkivuoto on loppunut ja halutkin ovat palanneet eikä synnytyksessä ole ollut mitään erikoista kuten repeämiä, ja kipujakaa ei ole, voi minusta aivan hyvin sekstata. Näin meillä on tehty.

Klitoriskivusta täytyy sinun kysyä lääkäriltä. Ajattelisin kuitenkin, että kyse voisi ehkä olla häpyluuhun liittyvästä kivusta, joka liittyy synnytyksessä tapahtuneeseen luonnolliseen liitosten venymiseen. Jos synnytyksestä on vasta muutama viikko, häpyluut ja liitokset voivat olla vielä kivuliaita.

Klitoris liittyy selkeästi naisen seksuaaliseen nautintoon, ja vaikka ehkä mitään varsinaista vaaraa ei olisikaan, itse odottaisin ainakin niin kauan että häpyalueella ei tunnu enää mitään kosketuskipuja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 20:54 äippä27 kirjoitti:
meillä harrastettiin sexiä 4pv synnytyksestä.En revennyt ja jälkivuotoakeen ei pahemmin tullut.Hyvä hygienia on kyllä oltava..

Kyllä tuo neljä päivää synnytyksen jälkeen kuulostaa uskomattoman vähältä, siis jos tarkoitat seksin harrastamisella itse aktia. Minun "ennätykseni" on kaksi viikkoa ja silloinkin tuntui, että vähän turhan aikaisin. Jälkivuoto lisääntyi välittömästi ja muutenkin paikat tuntuivat kipeältä. :ashamed:

Jälkitarkastukseen asti ei tosin olla miehen kanssa aiemminkaan maltettu odottaa ja mitään tulehduksia ei ole koskaan tullut. Hyvä hygienia on tietysti kaiken aa ja oo ja käsitykseni mukaan monet parit odottavat jopa kuukausia ennen tosi asiaan menoa. Meidän haluilla se vain ei oikein ole koskaan onnistunut. =)

Minulle kerrottiin kahdessa eri sairaalassa pk-seudulla tyttärieni syntymävuosina -01 ja -02, että seksin voi aloittaa, kun siltä tuntuu. Sain jopa kirjallisena ohjeet, joissa luki suunnilleen, että "nykykäsityksen mukaan jälkivuoto ei ole este seksin harrastamiselle, tosin hyvää hygieniaa tulee noudattaa".

Itseäni ei jälkivuoto estänyt kyseiseen puuhaan ryhtymästä, vaan yksi pieni tikki ensisynnytyksen jälkeen. Vasta kun se oli sulanut, teki mieli kokeilla ko. puuhaa jälleen.

Kaipa paikat saattavat olla arat eri mittaisia aikoja ja poikkeksellisia tuntemuksia esiintynee lähes kaikilla ainakin päiviä- viikkoja synnytyksen jälkeen.
Minäkin kehottaisin kyllä puhumaan lääkärille, jos fiilikset alapäässä ovat muuttuneet synnytyksen jälkeen pysyvän oloisesti.

Btw seksin harrastamisenhan voi aloittaa ilman yhdyntää, jos on arka kookeilemaan penetraatiota ennen jälkitarkastusta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 20:54 äippä27 kirjoitti:
meillä harrastettiin sexiä 4pv synnytyksestä.En revennyt ja jälkivuotoakeen ei pahemmin tullut.Hyvä hygienia on kyllä oltava..

No huh huh.Melko kestävä toosa,ei tainnut synnytys tuntua missään,eikä paikat hellänä myöhemmin :o

Yhteistyössä