Seksi synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pippa

Jäsen
03.07.2007
316
0
16
Kirjoittelen tässä esseetä yllämainitusta aiheesta. Mitä teille tulee ekana mieleen? Mikä muuttui radikaalisti? Vai muuttuiko mikään? Ideoita vaan haeskelen ja tietenkin ihan yleistä keskustelua, kun omaankin tilanteeseen liittyy..

Spontaanius seksin suhteen oli taaksejäänyttä elämää synnytyksen jälkeen, seksiä harrastettiin ja harrastetaan silloin kun lapsi nukkuu. Imetysaikana ei juurikaan hotsittanut johtuen limakalvojen kuivuudesta... Siinä ne radikaaleimmat muutokset mitä itselle tulee mieleen

Kovasti jännitti, pelkäsin että alapää on oikea tuulitunneli, mutta yllätys olikin sitten ihan positiivinen. Aikalailla samanlaista tuo seksi on nyt kuin ennen synnytystäkin, joskin mäkin väittäisin että tuntoa on ehkä jopa entistä enemmän. Limakalvot on kyllä vielä kuivat, johtunee imetyksestä. Vaavi on nyt 5 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Parani. Musta tuntuu, että mulla tunto parani...
Vaikka alapäähän tullut "elastista mukavuutta" :D

Peesi tälle. Joka sanalle.

Synnytyksen jälkeisestä seksielämästä on nykyään tehty The Juttu kuten monesta muustakin luonnollisesta asiasta. Todellisuus ainakin itsellä ja omassa kaveripiirissä on, että ainoastaan se on muuttunut että mitä isommaksi lapsi tulee, sen vähemmän aikaa vuorokaudesta se nukkuu (vastasyntyneethän lähes parikymmentä tuntia, puolivuotiaana parin tunnin välein, 1v pärjää parilla päiväunilla )joten "herkkien hetkien" ajoitus tarvitsee tarkemmin katsoa niin ettei ole pieniä silmäpareja tapittamassa.

Mutta teknisesti ottaen kyse on ihan samasta jutusta kuin ennenkin. Paitsi ehkä yhteinen lapsi ja sen myötä aiempaa tiukempi yhteenkuuluvuuden tunne parantaa suhteen emotionaalista puolta ja sitä kautta myös seksielämää.

Yhden tutkimuksen oon tässä lueskellut aiheesta ja ihmeissäni olen: aika monella seksi tuntuu parantuneen, vaikka oon luullut asian olevan juuri päinvastoin. Opinpahan tänään senkin, että kaikki miehet eivät pidä suuseksistä. Ja sen, että joissain Amerikan osavaltioissa on peniksen pitäminen suussa lailla kiellettyä.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Yhden tutkimuksen oon tässä lueskellut aiheesta ja ihmeissäni olen: aika monella seksi tuntuu parantuneen, vaikka oon luullut asian olevan juuri päinvastoin. Opinpahan tänään senkin, että kaikki miehet eivät pidä suuseksistä. Ja sen, että joissain Amerikan osavaltioissa on peniksen pitäminen suussa lailla kiellettyä.. :laugh:

Kai se riippuu tutkitaanko laatua vai määrää :D
Laatu parani, mutta kerrat harveni...

Yhteistyössä