Seksi synnytyksen jälkeen...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskari-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jouskari-80

Jäsen
05.11.2005
917
0
16
Milloinkas ootte harrastaneet "pupuilua" ekan kerran synnytyksen jälkeen..??
Ja onko ollu tikkejä tmv. vielä siinä vaiheessa..???

Mulla ois jälkivuoto nyt loppunut ihan kokonaan ja jälkitarkastus reilu vkon päästä.

Epparia ei tässä synnytyksessä tehty mut pari tikkiä tuli tuonne syvemmälle ja ei siis mitään hajua onko ne jo sulaneet vai ei...

Kuitenkin tekis jo vähän "mieli"..joten uskaltaisko sitä jo... :whistle: ???

Ja synnytyksestä nyt siis 6 vkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Milloinkas ootte harrastaneet "pupuilua" ekan kerran synnytyksen jälkeen..??
Ja onko ollu tikkejä tmv. vielä siinä vaiheessa..???

Mulla ois jälkivuoto nyt loppunut ihan kokonaan ja jälkitarkastus reilu vkon päästä.

Epparia ei tässä synnytyksessä tehty mut pari tikkiä tuli tuonne syvemmälle ja ei siis mitään hajua onko ne jo sulaneet vai ei...

Kuitenkin tekis jo vähän "mieli"..joten uskaltaisko sitä jo... :whistle: ???

Ja synnytyksestä nyt siis 6 vkoa.

Kyllä sinä uskallat ilman muuta kokeilla :) Ja epparia ei pitäisi tehdä kenellekään... Harmi, että sitä joissain paikoissa edelleen käytetään :/

Jos susta tuntuu että uskallat niin anti mennä! Sitten kun molemmat sitä tahtoo, on aika, jos oot hyvin toipunu synnytyksestä, ei siinä mitään naimalupaa lääkäriltä tartte, eli ihan hyvin voi alkaa ennen jälkitarkastusta etenkin kun vuoto on loppunu.

Jos alkaa tuntua pahalta, voihan sen lopettaa kesken.

Parempi aloittaa varovaisesti kokeilla mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen, ettei homman alkamiseen tule liian isoa kynnystä. Oot varmaan lukenu joskus palstalta juttuja (joista osa kai on tottakin ) ettei vanhemmilla ole ollut seksielämää kuukausiin, eikä enää oikein osaa aloittaa

"ekoina kertoina" varmuuden vuoksi kannattaa varata liukastetta purkista. Kaikki ei sitä tartte, mut jotkut tarttee. Hyvä että sekin on sitte valmiina jos tuntuu ettei homma luista ilman

muoks. lisään nyt vielä vastauksen kysymyksees, eli meillä meni vissiin 5 viikkoo, kun jälkitarkastus oli siinä heti kun sen sai, ja mulla oli vissiin pientä tiputteluvuotoa muistaakseni vähän yli kk. Mut heti jälkitarkastuksen jälkeen. Ja ei se ollut mitenkään kamalaa. Jännitin toki, mutta yllätys oli positiivinen, kun tikit ei tuntunu juuri lainkaan. =)

Viis lasta on , ekan ja tokan jälkeen n. 2viikkoa, kolmannen jälkeen tais olla 3viikkoa, neljännen jälkeen oli jo useampi viikko ja viidennen jälkeen..... en ees muista, mutta liian pitkä tauko.
Toisen jälkeen oli tikitkin vielä paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Jos susta tuntuu että uskallat niin anti mennä! Sitten kun molemmat sitä tahtoo, on aika, jos oot hyvin toipunu synnytyksestä, ei siinä mitään naimalupaa lääkäriltä tartte, eli ihan hyvin voi alkaa ennen jälkitarkastusta etenkin kun vuoto on loppunu.

Jos alkaa tuntua pahalta, voihan sen lopettaa kesken.

Parempi aloittaa varovaisesti kokeilla mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen, ettei homman alkamiseen tule liian isoa kynnystä. Oot varmaan lukenu joskus palstalta juttuja (joista osa kai on tottakin ) ettei vanhemmilla ole ollut seksielämää kuukausiin, eikä enää oikein osaa aloittaa

"ekoina kertoina" varmuuden vuoksi kannattaa varata liukastetta purkista. Kaikki ei sitä tartte, mut jotkut tarttee. Hyvä että sekin on sitte valmiina jos tuntuu ettei homma luista ilman

Tässä loistava vastaus :)

Mä en kyl varmaan mitään liukastetta tuu tarviimaan..kun on sen verran mestat avonaiset vielä... :| :ashamed:

Mutta lähinnä noi tikit arveluttaa-jos ne siellä on ees enää...

Se on kyllä totta ettei kovin pitkää väliä kannata pitää...viimeksi meni vissiin 3 kk ennen ku tapahtui mitään makuukammarin puolella-tosin silloin oli eppari ja tikkejä enempi...

Koko raskausaikanakin vain 3-4 kertaa tuli mitään puuhailtua ja nyt on sit vähän hakusessa tämä homma että miten sitä taas virittelisi itseään uudelleen niihin puuhiin...

Ja sit ku rinnat on täydet maidosta ja ne vuotaa ni mies ei voi ainakaan päällä olla... :whistle:

Tota... Tosta maidon valumisesta... Se on vaan elämää! Vai koetko sä itse sen epämiellyttävänä? Tuli vaan mieleen että jotku miehet pitää kiihottavana niitä muutoksia joita oman lapsensa äitiys on vaimon kroppaan tuonut. Voi olla pyöreyttä/ erinäisten ruumiinosien koon muutoksia, tai sitte vaikka tuota maidon valumista. Ei se ole paha asia ollenkaan! Jos oikeen kovasti valuu, voi laittaa vaikka pyyhkeen patjan ja lakanan väliin, ettei tartte petauspatjaa kuivatella (tää siis liittyy muuhunkin kuin seksin aikaiseen valumiseen, monilta valuu maitoa ihan nukkuessakin kun rinnat on täynnä )

[/quote]

Kyllä sinä uskallat ilman muuta kokeilla :) Ja epparia ei pitäisi tehdä kenellekään... Harmi, että sitä joissain paikoissa edelleen käytetään :/

[/quote]

VOI JUMALAUTA!!! Aika monta synntystä hoitaneena voin kertoa että epparia todellakin tarvitaan monessakin tilanteessa, esim väärä tarjonta, iso lapsi, imukuppi jne! Eppari on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin se että peräaukko repeää ja synnyttäjältä pahimmassa tapauksessa katoaa pidätyskyky kokonaan! Voi helvetti että ärsyttää nää luomuilijat jotka perustavat aatteensa muka faktoihin!!!!

[/quote]

[/quote]

VOI JUMALAUTA!!! Aika monta synntystä hoitaneena voin kertoa että epparia todellakin tarvitaan monessakin tilanteessa, esim väärä tarjonta, iso lapsi, imukuppi jne! Eppari on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin se että peräaukko repeää ja synnyttäjältä pahimmassa tapauksessa katoaa pidätyskyky kokonaan! Voi helvetti että ärsyttää nää luomuilijat jotka perustavat aatteensa muka faktoihin!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja epparitäti:

Mä luulen tyypin tarkottaneen, kun ainakin joissain sairaaloissa on/ on ollut tapana tehdä eppari kaikille, ainakin ensisynnyttäjille.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Mä luulen tyypin tarkottaneen, kun ainakin joissain sairaaloissa on/ on ollut tapana tehdä eppari kaikille, ainakin ensisynnyttäjille.

Juuri tuo on yksi syy, miksi siitä mainitsin. Eli se on ikäänkuin automaatio ensareille ja sen ei missään nimessä pitäisi olla.

Olet siis alalla. No voinet asiasi ilmaista turhaa kiihtymättäkin? Minä en ole mikään sen kummempi luomuilija, vaikkakin olen edelleen sitä mieltä, että erittäin harvoin episiotomiaa tarvitaan. Joo, imukuppi, väärä tarjonta ym. voivat olla perusteita epparille.

Itse perustan mielipiteeni nykytutkimuksille eikä siinä ole mielestäni mitään ihmeellistä. Episiotomialla ei saavuteta hyötyä repeämien ehkäisyssä normaali RT:ssä, jos repeämä on tullakseen, se tulee oli eppari tai ei. Ja jos on eppari, niin pahimmassa tapauksessa tulee kahteen paikkaan kunnon halkeama. Ja se repeämä menee sinne peräreikään, jos on mennäkseen.

Mutta, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Jos olet epparien kannattaja, niin voit olla, mutta ikävä kyllä tutkimusaineisto ei puolla kantaasi. Ja osassa yo-sairaaloita epparikäytäntö on erittäin tiukka eli sitä ei tehdä juurikaan.

Mutta ei taida enää liittyä alkup. aiheeseen :)

Yhteistyössä