Seksi synnytyksen jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nyt kun aihe S E K S I on avattu Tapaus Katri Sorsa ja seksi postauksen myötä, voidaan jatkaa hieman erilaisella teemalla asiaan liittyen. Nimittäin, seksi synnytyksen jälkeen. Miten pian? Millä tavalla? Kuinka usein?

Ihan ensimmäiseksi voin kertoa oman tarinani. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen pelkäsin ekaa kertaa ihan hulluna. Siis oikeasti niin paljon, että asiaa tuli vain lykättyä ja lykättyä eteenpäin, kunnes 8 viikkoa synnytyksestä ja litran liukuvoiteen jälkeen uskalsin ehdottaa miehelleni seksiä. Se eka kerta oli kamala. En aio valehdella, minuun sattui ihan törkeesti. Olin yksinkertaisesti hormooneista johtuen niin kuiva, että jouduin käymään yksityisellä gynekologilla hakemassa reseptilääkkeen alapäähäni.

Sen jälkeen pidimme taas vähintään parin viikon tauon, kunnes halusin kokeilla taas ja pikkuhiljaa se ei tuntunutkaan enää niin pahalta. Seksihaluja minulla ei pahemmin ollut, mutta se ei estänyt minua harrastamasta seksiä mieheni kanssa.
Raskauden aikana halut hieman lisääntyivät ja sekstailtua tuli vielä viikolla 41:kin. Synnytyksen jälkeen taas olin päättänyt, että jälkitarkastuksen jälkeen voidaan miettiä asiaa. Kohtutulehdusepäilyn sekä mahdollisesti jälkeläisen jäännöksen vuoksi minua kuitenkin tutkittiin jo viikko synnytyksen jälkeen sekä pari kertaa sen jälkeenkin ja kynnys ajatella seksiä madaltui koko ajan. Eka tutkimus sattui toki, kun tikit olivat tuoreita, mutta viimeisin ei tuntunut enää missään. Siitä sain rohkeuttua ajatella, ettei seksikään voi enää sattua.

Viikko ennen jälkitarkastusta mieli seksiä kohtaan muuttui ja halusin varovasti kokeilla. Eli 5 viikkoa synnytyksestä. Olin yllättynyt, kun kipuja ei ollut lainkaan ja se tuntui jopa hyvältä. Kuvittelin, että siitä se meidän seksielämä taas herää henkiin. Väärin. Siitä alkoikin H A L U T T O M U U S.
Mua ei kiinnota seksi pätkän vertaa, nada, ei yhtään! Mun puolesta koko homman voisi unohtaa kokonaan. En kiihotu, en tunne halua seksiin, en tunne oikeastaan mitään. En voi sietää, jos mieheni koskee rintojani, sillä ne ovat tällä hetkellä täysin Alexin. Täysimetän poikaa enkä halua, että niihin koskee kukaan muu. Täysimetys taitaakin olla se syy, miksei minua haluta yhtään. Hormoonit. Jos neuvolassa minua varoitettiin ettei imetys ole täysin turvallisin ehkäisykeino niin olisi pitänyt vastata, että meidän kohdalla se kyllä ehkäisee 100%.
Minua itseäni harmittaa tämä haluttomuus aivan jumalattomasti. Haluaisin haluta, pidän miestäni haluttavana mutta kun en vaan yksinkertaisesti pysty. Onneksi kumppanille voi tuottaa mielihyvää muullakin tavalla kuin yhdynnällä ja miehelläni on täysi oikeus haluta minua vaikkei minulla olekaan haluja.
Tein eräässä Facebook ryhmässä kyselyn siitä, miten pian synnytyksestä he ovat harrastaneet seksiä ensimmäisen kerran. Tulos ei sinänsä yllättänyt minua, sillä suurin osa oli "heiluttanut peittoa" noin 3-7 viikkoa synnytyksestä. Tässä muutama poiminta vastauksista:
"3 viikkoa sektiosta".
"Esikoisesta 3vk, nyt tais olla joku 7vk... ei huvittanu aiemmin."
"Esikoisesta 1.5vk ja täst tokasta 2kk ���� ei vaan enää kiinnosta kokos seksi ja sillon ku molemmat nukkuu nii mieluummin teen jotain hyödyllistä"
"Varmaan 4-5vkoa synnytyksestä, muutama kerta senkin jälkeen. Itseä ei vaan huvita tai haluta yhtään!! ".
"vaihtelevasti (viiden jälkee) esikoisesta en muista tokasta meni 1/2vuotta, kolmannesta varmaa vielä kauemmin, nelosesta myös kuukausia. ja viides nyt reilu kk...ja ei oikee huvita".
Meidän imettävien pitäisi nyt vaan muistaa, että meidän miehillämme on edelleen haluja, he eivät saa samanlaista mielihyvää ja läheisyyden tunnetta vauvasta kuten me. Vaikkei itseään haluta, niin ei se vie meiltä kauheasti aikaa pitää oma mies tyytyväisenä. Oli se sitten pikapano suihkussa, suihinotto tai handjob, niin uskokaa mua, miehenne kyllä arvostavat sitä ja tulevat hyyvin iloisiksi saadessaan happy endin ;)
Kommenttikenttä on nyt teidän: milloin, miten ja kuinka usein? Jos oman nimimerkin alla tuntuu liian henkilökohtaiselta vastata niin pyöräytä anonyymi merkki eteen!
ps. kiitos kaikille Katri-postaukseen kommentin jättäneille. En aio vastata niihin, koska kirjoitin kaikki ajatukseni postaukseen. Toivon, että Katri saa perheineen nyt tarvitsemansa rauhan ja nettikiusaaminen loppuu.
pps. miksi kirjoitin niin henkilökohtaiseista aiheesta? Koska tiedän, etten olen tämän asian kanssa yksin, meitä on paljon ja tämänkään ei pitäisi olla tabu. Ja sitäpaitsi seksi on maailman luonollisin asia.

Mun esikoisen synnytyksestä tulee torstaina 2 viikkoa. Sain alapäähän tikkejä 6 kpl, 3 eri repeämään, tuli I- ja II-asteen repeämät.

Ja pakko myöntää että tekee jo nyt mieli seksiä mutta en vaan uskalla :( täysimetän lastani ja mulle sanottiin että täysimetys voi vaikuttaa haluihin, no.. eipä mulla näytä vaikuttavan kaikki tikit ei ole sulaneet, joten voin sanoa että seksiä uskallan kokeilla vasta jälkitarkastuksen jälkeen :) eikä sinäänsä seksillä ole kiire koska lapseni on paljon tärkeämpi!

Kohta 4 vuotta. Ollaan yhdessä silti, ihme kyllä. Ei ole haluja muitakaan miehiä kohtaan. Miehestä en tiedä, vissiin aika haluton hänkin. Ei valita, yhdessä ollaan kyllä ihmetelty tätä :D

Raskaustestin plussasta imetyksen loppuun meni reilut kaksi vuotta (kun imetin niin kauan). Mies ei halunnut panna raskaana olevaa eikä imettävää, joten sain olla rauhassa ihanan kauan. Omat halut eivät ole (vielä) tulleet takaisin, mutta eihän synnytyksestä ole kuin reilut 20 vuotta.

Eka kerta synnytysten jälkeen on ollut 3-5 vkon päästä. Ekan synnytyksen jälkeen paikat tuntuivat tosi väljiltä ja säikähdin asiaa. Aloitin armottoman jumppaamisen ja jo viikon päästä paikat oli taas timmissä kunnossa. Ei sattunut. Toisen synnytyksen jälkeen sattui eka kerta, toinen ei enää. Kolmannen synnytyksen jälkeen seksi tuntui tosi hyvältä heti.

Meillä hiljaisinta on ollut aina raskausaikana. Olen kokenut mahan tosi hankalaksi ja halut muutenki olleet hukassa. Seksiä ollut raskausaikoina ehkä 1-2x vkossa ja niistä suurin osa suihinotto miehelle. En vain ole halunnut yhdyntää. Mies on ymmärtänyt hyvin.

Synnytysten jälkeen, kun seksielämä on aloitettu, se on tuntunut nautinnolliselta ja hyvältä. Seksiä meillä on yleensä 4-5x vkossa. Nautimme siitä molemmat, vaikkakin mieheni on se innokkaampi osapuoli. Ts. tekee useammin aloitteen.

Takana 15 yhteistä vuotta, eli kai tästä tilanteesta voi olla ihan onnellinen ja ylpeäkin. Lapset ovat nyt 7v, 5v ja 1v

Miehelle suikkari 2vko synnytyksestä (ehdotti kyllä seksiä, en halunnut tikkien takia), seksiä yhdynnän kanssa 4 vko synnytyksestä ja alkuun ei olisi huvittanut ollenkaan (imetyshormonit?), mutta halut sitten heräsivätkin aktin aikana (mies huomio minut paremmin kuin yleensä) ja ihan harmitti kun hommat jäi kesken kun vauva heräsi.

Katsotaan miten nyt sitten toisen synnytyksen jälkeen huvittaa, mutta luulisin kuitenkin yrittäväni edes n. Kk synnytyksestä (riippuu tietysti myös mitä vaurioita tulee, ekassa 3 tikkiä pikku nirhaumiin)

Ekan synnytyksen jälkeen meni n.6kk ennenkuin harrastettiin seksiä ekan kerran. Syynä pahat repeämät, jotka vielä tulehtui yms, joten toipuminen kesti pitkään (kuukausia)!

Toisen synnytyksen jälkeen vähä nopeammin päästiin hommiin, mutta kyllä siihen silti joitain kuukausia meni..

Kolmannen synnytyksen jälkeen meni 1,5 vuotta, ennenkuin harrastettiin seksiä missään muodossa. Ei vaan yhtään huvittanu. Eikä mies kyselly.

Kaikkia lapsia oon täysimettäny n.6kk + osittaisimetystä yli vuoden, joten nekin imetyshormonit vaikuttaa..

Ei kannata aloittaa ollenkaan, siitähän seuraa vain uusia synnyttämisiä ja taas sama pohdinta edessä :cautious:

No ei se ole sama. Itsetyydytys on kivaa mutta vaikka sitä harjoittaisi ne akolliset päivät synnärillä niin miehistä otetta on ikävä jo ennenko kotiin pääsee.
Nojoo ihan tosissani en moista ehdottanutkaan, viiden lapsen isä kuitenkin :)
Toiselta kantilta: se on vähän sama kuin jos tipahtaisi hevosen selästä, ei siinä auta kuin mahdollisimman nopeasti yrittää kavuta selän päälle taas :D

Yhteistyössä