Olimme vaimon kanssa eroamassa. Poikamme asui äitlnsä kanssa. MInun silloinen pariruhde oli törmäämässä seinään, joten vietin paljon aikaa poikani kanssa. Eräs viikonloppu sitten vaihdoinex-vaimoni autoon ajovalopolttimon ja talvirenkaat. Siinä turisin entisten naapurien kanssa aikaa vierähti.
Koeajoin auton vein avaimet vaimolle. -Hei haluatko saunoa, minulla on sauna lämmin, ex:ni kysyi- Kiitos, se passaa ja Tapani lähtee isän kanssa myös saunaan, sanoin pojalleni Saunominen sopi erittäinhyvin sillä Itse asuin kerrostalossa ja minulla ei ollut vakituista saunavuroa. Löylyttelimme pojan kanssa kun pukuhuoneesta kuului ex:n kysymys -Häirtseekö jos minäkin tulen saunomaan.-Jee, äiskä tule vaa, saunotaan yhdessä isin kanssa kuten joskus ennen. Kyyneleet kihosi silmiini.Vaimo kipusi lauteille ja huomasinhänen säilyneen nämä kaksivuotta yhtä solakkana kuin ennenkin. Saunan jälkeen aloin tehdä lähtöä kun poika kysyi äidiltään. Eikö isi voi jäädä minun viereenyöksi niin ei tartte lähtä yksin sinne murjuun, Olin aina sanonut pojallenni, kun jätin hänet kotiinsa, meneväni sinne murjuun. Vaimo vastasi -Jos isä haluaa niinminun puolesta saa jäädä. -No, ei minulla mikään kiire sinne ol, jos se kerran sopii niinvoinhan minä sinun mielikseni jäädä , sanoin pojalleni ja pörrtin hänen hiuksiaan. Niin siinä sittenvalmistelin pojan nukkumaan ja hänen nukahdettuaan menin olohuoneeseen katsoman televisiota. Vaimoni olisi ellä myös. Tv-ohjelmista viis, keskustelimme kaikesta, menneistä, nykyisyydestä ja tulevasta. -Huomasin, että sinulta alkoi kyyneleet valua kun Tapani muistutti enne saunomisesta. No, teki vähän Herkää, vastasin. Jossakin vaiheessa vaimo haki viinipullonja lasit kysyen -Maistuuko.Vastasin myöntävästi ja ilta jatkui viiniä naukkaillen ja jutellen. Kerroinavoimesti omasta tilanteestani ja vaimo omastaan. Nauraen totesimme, että meitä taitaa olla kaksi puutteessa olevaa. No iltaverähti lähelle puoltayötä kun vamo sanoi, nyt nukkumaan niinherätään aamulla virkeänä. Tein lähtöä pojan huoneeseen kun vaimoni sanoi,. -Enmminä puraise jos tulet minun viereen vähäksi aikaa. Mentiin makkariin köllähdettiin parisänkyyn. Siinä vielä vaihdettiin muutamia lauseita kun vaimo sanoi. -Kun kerran olet siinä niin eikös me voitas rakastella. Niin tehtiin. Voisitä tunteiden mysrskyä. kuukasia patoutunut kiima purkaantui molemin puolisena himona. Ekä erä kesti suunniilleen pisto, nostoja ravistus. Toinen oli jo rakastelua puolin ja toisin. Tästä yöstä on kulunut yli 30-vuotta ja olemme edelleen naimisissa ja asumme yhdesssä. Sanavarstoomme on lisääntynyt termi. "autonhuolto," joka tarkoittaa rakastelua kiihkeästi. Kyllä kannatti totella Tapani-poikaa.