Seksiä raskaus aikana

  • Viestiketjun aloittaja Miesnäkökulma
  • Ensimmäinen viesti
Reiska jatkaa
En väittänytkään, että mies olisi täysin tyytyväinen tähän tilanteeseen, mutta on joka tapauksessa sopeutunut ajatukseen. Vähän huono omatunto minulla kyllä tilanteesta on. Mutta tuntuisi kamalalta yrittää myöskään pakotttaa itseäni touhuun, kun ei yhtään huvita.



Mutta nythän pakotat miehesi tähän, vaikka häntä selibaatti tuskin yhtään enempää huvittaa. ..
 
hiljaista on meilläkin
Hei,

Meillä on varsin samanlainen meininki Mallalla. En ole ollut koskaan erityisen kiinnostunut seksistä. Tuntuuhan se hyvältä ja innostunkin aina lopulta leikkiin mukaan, kun mies on sinnikkäästi houkutellut. Maailmassa on niin paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä, että aikani ei todellakaan riittä jokailtaiseen sekstailuun. Minulle riittää vallan mainiosti kerran viikossa tai parissa. Miehellenikin sopii tälläinen rauhallinen maakuhuone-elämä.

Jostain olen lukenut, että korkeasti koulutetut naiset ovat keskimäärin seksuaalisesti vähemmän aktiivisia: heillä kun riittää älyllisiä haasteita ja pätemisen paikkoja kodin ja sängyn ulkopuolellakim. Mieheni olisi varmaan halunnut itselleen vaimokseen kotiäidin tekniikan tohtorin sijasta, jos seksi olisi tärkein asia parisuhteessa.

Nyt raskauden myötä, viikolla 15 mennään, on varsin hiljaista tuo seksielämä, koska minua väsyttää tavattomasti, vatsaan koskee lähes jatkuvasti ja oksettaa. Lisäksi keskenmeno pelottaa meitä miolempia. Sen sijaan halailua ja pussailua on paljon enemmän ja muutenkin raskaus on lähentänyt meitä valtavasti.

Reiskalle: miehillä on yleensä kaksi tervettä kättä, joilla voi purkaa pahimmat paineet palleistaan. Siihen ei mitään vierasta naista tarvita. Läheisyyden ja hellyyden kaipuun voi hoitaa ilman seksiäkin. Kyllä mies voi elää ilman seksiä kuukausia. Suomihan on täynnä keski-ikäisiä sinkkumiehiä, joilla tuskin käy flaksi joka viikonloppu, jos edes kerran vuodessa, tai varat riittäisivät huoriin. Jotenkin nekin miespolot tuntuvat elämästään selviävän :)
 
Can't understand
Että älylliset haasteet jotenkin vähentäisivät seksuaalista halua, itse korkeakoulutettuna ja seksistä pitävänä en usko tuohon ihan tältä istumalta.

Jotenkin tuntuu pahalta, kun lukee, että ihmiset eivät ole koskaan seksistä välittäneet, se on kuitenkin osa tasapainoista elämää.

Moni ilmeisesti ottaa sen miehen van lasten isäksi, ei tasaveroiseksi kumppaniksi. Tässä on pieni provo, mutta vaikka mieskin voi elää ilman seksiä, niin miksi pitää joutua elämään ankeasti, kun kerran parisuhteessa on. Naisella kun ei ilmeisesti mahdu päähän kuin ne älylliset haasteet ja vauvahaaveet.

Kyllä se käteenveto on ihan eri juttu kuin kunnon seksi, miksi et voi edes tuollaista palvelusta (siis käsin) miehellesi suoda?
 
Netta
Haloo! Eipäs liitetä yks yhteen kahta toisiinsa kuulumatonta asiaa! Itse oon korkeesti koulutettu, kaksi yliopistotutkintoa ja seksi maistuu+himoja löytyy, eteenkin raskaana ollessa!
 
When ever, Where ever
""Sitähän voi toiselle tuottaa mielihyvää, vaikka itseä ei niin haluttaisikaan""

Vau, tästä sulle täydet pisteet!!! Meillä ei vaimo kyllä halua tuottaa mielihyvää, jos ei seksi itseä satu kiinnostamaan.

Raskausaika (ihan alkua lukuunottamatta) oli meillä seksuaalisesti huomattavasti muuta aikaa vilkkaampaa. Lapsen synnyttyä taas meni pitkään, että vaimo lainkaan innostui sänkypuuhista. Eikä valitettavasti olla koskaan päästy samalle tasolle kuin raskausaikana :(
 
hiljaista on meilläkin
Hei,

Lukemani tutkimuksen mukaan koulutetut naiset välittävät seksistä KESKIMÄÄRIN vähemmän. Se on eri asia, että kaikki koulutetut välittäisivät vähemmän. Minun kohdallani tuo on varsin osuva selitys, olen sen verran usein ihmetellyt milloin seksiä päivittäin harrastavat ja pitkiä työpäiviä tekevät ihmiset ehtivät harrastaa jotain muutakin. Tietysti sen seksin voi suorittaa muutamassa minuutissa pois päiväjärjestyksestä, mutta semmoinen ei tyydytä minua laisinkaan. Eikä miehenikään ole semmoista edes ehdottanut. Kun hommaan ryhdytään, kyllä meiltä siihen ainakin tunti menee.

Minä kaipaan nimenomaan tasavertaista kumppania, jolla on samankaltaiset kiinnostuksen kohteet, arvomaailma ja jonka kanssa pystyy keskustelemaan älyllisesti. Onhan seksikin tärkeä osa parisuhdetta, mutta meidän tapauksessa se ole se tärkein osa. Seksikkääseen junttiin katoaa mielenkiinto kertakokeilulla tai parissa viikossa viimeistään. Uuden kun löytää helposti, kuka semmoiseen haluaisi sitoutua ?

En väittänytkään masturbaatiota samanlaiseksi kokemukseksi kuin seksiä partnerin kanssa. Olen minä miehelleni sen käteenvedon riemunkin tarjonnut. En tosin silloin, kun en meinaa väsymykseltäni pysyä hereillä, raastavassa päänsäryssä tai vaikka oksennusta pidätellessä. Silloin mies saa auttaa itse itseään. Eikö kerjääminen ja haluttoman puolison painostaminen yhteistyöhän laimenna nautintoa sen verran, että oma apu olisi kuitenkin se tyydyttävin ratkaisu?

En todellakaan hyväksy vieraissa käymistä sillä verukkeella, että toinen ei ole suostunut masturbaatioalustaksi tai edes vetämään käteen. Samalla logiikallahan voisimme vapaasti sekstailla muiden kanssa aina kun toinen on lomalla tai työmatkalla eikä ole välittömästi seksitarpeita tyydyttämässä.

Minusta yksi onnistuneen parisuhteen salaisuuksista on se, että seksitarpeet ovat suht samalla tasolla. Silloin kummankaan ei tarvitse uhrautua. Lisäksi pitää ymmärtää, että tarpeet vaihtelevat kausittain, esim. raskauden tai sairauden takia, ja sopeutua tilanteeseen.
 
samppa
En koe millään tavalla uhrautuvani, jos itselläni ei tee mieli seksiä ja silti annan miehelleni sen ilon ja tyydytyksen.

Kyse on siitä paljon puhutusta rakkaudesta, toisen kunniotuksesta ja arvostuksesta. Rakastan miestäni ja olen onnellinen siitä, että hän on onnellinen ja nauttii elämästään täysipainoisesti. Tunne on molemmin puolinen- joskus kun mieheni on väsynyt, eikä valmis seksiin (kyllä niinkin päin joskus käy) ja minua haluttaisi, hän samoin mielellään antaa minulle huomion ja hellyyden muuten kuin yhdynnän kautta.

En halua puhua 'uhrautumisesta' mutta jos sitä sanamuotoa pitää käyttää, niin se on parhaimmillaan molemmin puolista.
 
samppa
No, jos vielä kommentoin tuohon koulutustason ja naisen seksuaalisen halukkuuden korrelaatioon: täytyy sanoa, että jos tuo pitää paikkansa, niin olen iloinen, että olen 'vain' opistotasoa enkä tohtoriksi väitellyt ;o)
 
When ever, Where ever
No joo kaikkea sitä kuuleekin. En mitenkään suostu ymmärtämään miksi seksuaalisella halukkuudella ja koulutustasolla olisi tekemistä toistensa kanssa, vaikka joku varmaan on tuollaisen tutkimustuloksen jossain saanutkin. Kuulostaa vähän samalta kuin väite blondien tyhmyydestä. Vai olisiko Kari Peitsamo sittenkin ollut oikeassa kauppaopiston naisista...

Tuskin seksillä voi kompensoida älyllisten haasteiden puutetta. Mulle ainakin seksi tuottaa sekä henkistä että fyysistä mielihyvää ja ei todellakaan tunnu miltään haasteelta. Noin äkkipäätä on paha keksiä mukavampaa puuhaa kuin seksi, joten ainakin mun prioriteeteissa asettuu aika korkealle. (Toki esim lapset talossa asettavat omat rajoituksensa, mutta vähän mukaille väitän, että kaikki syyt olla harrastamatta seksiä ovat tekosyitä.)

Sekä minulla että vaimolla on ylempi akateeminen loppututkinto ja ns haastavat työt. Toista vaan sattuu kiinnostamaan ja toista taas juuri ei...
 
vierailija
Minä ainakin rakastan miestä niin paljon etten tod seksittömäksi jätä! <3 Rv 23, masua alkaa jo vähän olla mutta eipä se haittaa. :) Meillä on seksi ja rakastelu ihan hirmuisen tärkeää eikä olla unohdettu raskauden ajaksi. Vasta jos lääkäri käskee niin pidetään tauko. xD
 

Yhteistyössä