seksiä?!?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti
mietteliäs
Tää on nyt melko pikku juttu, eikä tosiaan mikään välttämättömyys, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä teidän mielipidettä....

eli oli verenvuotoa viikolla 28+ jolloin lääkäri käski välttää yhdyntää. Syytä verenvuotoon ei löytynyt, rasitus nimettiin vain yleiseksi syyksi ja olenkin ollut siitä saakka saikulla. Viikolla 32+ tuli taas vähän verta. Molemmilla kerroilla niin vähän, että päivän ajan jäi vessa reissuilla paperiin pyyhkiessä. Nyt viikkoja 35+ eikä seksiä ole harratettu tasan viikon 28 jälkeen ja mieli tekis jo melkolailla....
Mitä mieltä olette, uskaltaako tässä raskaudessa vielä petipuuhiin ryhtyä? jos odotettais niin kauan, että 37 viikkoa täynnä niin onko tästä yhdynnästä jotain haittaa sen jälkeen, tai siis siitä jos sitä verta taas tulee? siis kummallakaan kerralla veren vuoto ei ole mitenkäään liittynyt seksii, mutta jos ärsytys limakalvoilla saa sitä taas aikaan... Ja verenvuoto ei ole tullut kohdusta saakka (istukasta tms) vaan emättimestä eikä mistään ""syvältä"". Ei haluta mitään turhia riskejä ottaa tietenkään jos tuosta jotain haittaa on. Toisaalta seksikin ois ihan kivaa (varsinkin kun synnytyksen jälkeen voi mennä syystä tai toisesta taas useampi kuukausi ennen kuin mitään touhuillaan) ja varsinkin jos tämä raskaus päättäisi yliaikaiseksi mennä niin yhdyntähän saattais saada synnytykseenkin vipinää...

Tulipas pitkä selostus, mutta tässä pohjaa tälle meidän ""ongelmalle"". mitä mieltä olette asiasta? uskaltaako vai ei...? mieli tekee, mutta tietystikään ei haluta mitään enää riskeerata (voiko näillä viikoilla enää riskeerata edes,koska vaavi alkaa olla valmis syntymään? varsinkin jos odottais sinne viikolle 37)

kiitos jos joku jaksaa vastata!:)
 
sepä
Voihan sitä seksiä harrastella muutenkin kuin yhdynnässä...
tuottakaa toisillenne ihmeessä mielihyvää muuten =o)

Itse ainakin nautin ihan täysillä seksistä ekan raskauden aikana, tuntui,että oisin voinu kokoajan....
 
aino
Meille asetettiin ""Yhdyntäkielto"" jo rv 20 verenvuodon takia.

Ja mielihyvää voi tosiaan tuottaa muillakin konsteilla.

Oletteko kokeilleet liukuvoiteita? Suosittelen. Kapinallisina olemme tuota yhdyntäkieltoa rikkoneet ja reilun liukuvoiteen käytön ansiosta, luulisin, ei ole verenvuotoa esiintynyt.
 
hmmm.
En ymmärrä mitä haittaa seksistä voi olla jos ainoa sivuvaikutus on pieni vuoto emättimestä ja ei käy kipeää tai mitään. Limakalvot nyt on kovilla raskauden aikana ja nenäverenvuotokin on normaalia, niin miksei emättimen limakalvotkin voisi reakoida lisääntyneeseen verimäärään. Näin minä pähkäilisin asiaa. Voi olla että olen ihan väärillä jäljillä...
Mutta jäi vaivaamaan, että miksi olet saikulla jos vuoto ei kerran kohdusta vaan emättimestä ja on niin vähäistä kuin kerroit? Tuntuu kuin tarinasta jäi jotain puuttumaan. Ei kai lääkärit syyttä suotta saikulle laita ja anna vielä yhdyntäkieltoa...
 
alkuperäinen
Kyllä lääkäri kirjoitti 2 viikkoa saikkua tämän verenvuodon takia (jota hän ei koskaan nähnyt, koska vuotoa ei silloin enää ollut)mutta hän ei halunnut riskeerata ja kirjoitti saikkua. Tästä 2 viikon kuluttua neuvolasa kyseltiin supisteluista ja sanoin, että en tiedä onko niitä vai mitä ja kuvailin tuntojani ja th laittoi saman tien lääkäriin, joka kirjoitti loppu ajaksi saikkua (lähes 4 viikkoa). Ulkosuu oli auennut, sisäsuusta en tiedä (käsikopelolla luuli kohdun kaulan olevan 2 cm, mutta ultralla oli 4,2 selitti th seuraavalla kerralla, kun en merkintöjä kortista ymmärtänyt). Viikolla 32+ kun vuotoa tuli niin en mennyt ollenkaan lääkäriin, neuvolasta sanoivat, että sitten vasta jos jatkuu seuraavanakin päivänä eikä se jatkunut.

Itse olen pähkäillyt myös tuota, että ei kait seksistä mitään haittaakaan voi olla (ainakaan enää tässä vaiheessa). Eri asiahan olisi ollut jos yhdyntä ois käynnistänyt synnytyksen viikolla 30 tai alle. Ehkäpä me uskaltaudumme petileikkeihin... Minä olen ollut malttamattomampi, mutta miestä pelottaa enemmän, että mitä jos minuun sattuu, verta tulee, vauvalle on haitta yms...
 
aino
Lapselle on hyvä pysyä kohdussasi ihan sinne 40 viikolle asti, joten jos seksi on kielletty vuodon takia niin noudattaisin lääkärin ohjeita.
Spermassa on sellaista ainesosaa joka voi aiheuttaa supisteluja ja näin ollen käynnistää synnytyksen.

Mutta ihmettelen kyllä minäkin että on laitettu noin pitkälle sairaslomalle pienen vuodon takia..
Harmittaa varmaan kun tippuu tuossa vaiheessa jo kelan rahoille eikä saa palkkaa jos menee saikku yli 3 viikkoa.
 
täh
Ettekö te osaa muuten harrastaa seksiä kuin yhdynnässä??? Nyt olisi viimeistään aika opetella!!!

Voisi olla aika vaikea päästä yli siitä, jos omalle vauvalle tapahtuisi jotain yhden panon takia... voisi mennä halut aika pitkäksi aikaa...
 
seksi
itsekin seksiä tuossa tilanteessa kaipaisin, mutta ei nyt riskejä kannattaisi ottaa... Kun se vauva sieltä pimpistä putkahtaa, niin sen jälkeen... Ei kannata turhia maksaa lasten liiasta, vaan aloittakaa vaikka heti kotiin päästyänne seksikäs sutina vällyjen välissä ja ottakaa vauva siihen viereen... Vinkki: Jos miehes on esim. töissä niin voisit viedä vauvaa vällyjen väliin ja vähän nuoleskella pimppiä tai pippeliä ja imuta sit niin saat sutinaa...
 

Yhteistyössä