Hae Anna.fi-sivustolta

Seksiäänet tyttären huoneesta

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä vähän neuvoton, 18.04.2011.

1. vähän neuvoton Vierailija

Tyttäreni on 18-vuotias, kohta 19. Hän asuu ja opiskelee toisella paikkakunnalla ja tulee silloin tällöin viikonlopuiksi tänne lapsuudenkotiin. Nyt hän sitten toi poikaystävänsä mukanaan.

Minusta oli aika noloa, kun viikonloppuna useaan otteeseen tyttären huoneesta kuului selvästi sekstailun ääniä, siinä ei paljoa yritetty olla hiljaa. En tiedä, tajuaako tytär että äänet kuuluu vai eikö välitä. Mitä teen, sanonko tästä? Poikakaveria ollaan varmaan tuomassa toisekin viikonloppukylään.

2. jdru Vierailija

Palstaan viitaten - ei kai varsinaisesti "kasvattamaan" kannata ryhtyä täysi-ikäistä ihmistä.

Sanoako mitään vai ei - se jää kyllä omaan harkintaasi. Ei tuo nyt tietenkään ihan fiksua käytöstä tyttäreltäsi ole, mikäli tietää äänien kuuluvan. Ehkä se on jokin täysi-ikäisyyden julistus joka menee ohi kuten ilmenikin ...mene tiedä.
    Minua eivät satunnaiset äänet häiritsisi (riitely olisi pahempi!) - tämä on hyvin persoonakohtainen juttu mitä itse kukin sietää ja sulattaa kodissaan.

3. Tree Vierailija

Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että lasten sekstailun kuunteleminen on vanhemmilleen yhtä vastenmielistä kuin vanhempien sekstailun kuunteleminen on lapselle (ja sitä ainakin voi kaikki miettiä kuinka hirveetä se olisi). Tästä päästään siis siihen, että kannattaisi mainita tytölle huonosta äänieristyksestä ja ehkä myös antaa teineille mahdollisuus olla teillä kahdestaan johonkin aikaan päivästä. Jos pelkäät nolaavasi tytön, niin ei ole pakko sanoa suoraan, kirjoita viesti tms niin tytön ei tarvitse kohdata katsettasi kun tajuaa asian (jos ei ole tajunnut aikaisemmin eikä siis ole tahallista, niin on varmasti todella noloa!).

4. puhdistus Vierailija

Kirjoita vaikka tyttäresi sähköpostiin, mitä kuulit hänen vierailunsa aikana ja että kuulemasi tuntui sinusta vastenmieliseltä. Tyttären nolostumista ei kannata pelätä, tottakai hän nolostuu, ei lapsellisuuksissaan ole varmaan tajunnut tilannetta.
    Kyllä 18-vuotiasta voi vielä "kasvattaa", ei tuo ikäraja tuo itsestään ihmiselle järkeä päähän ja viisautta sydämeen.

5. Monimutka Vierailija

Minulla kiinnitti huomioita tuo käyttämäsi sana "vastenmielinen". Itse en käyttäisi ainakaan sitä sanaa kun puhuisin asiasta. Seksi on luonnollista ja sen pitäisi aina olla mukavaa ja hauskaa. Toisen seksin kuuleminen on toki vaivaannuttavaa mutta ei tavallisen luonnollisen seksin pitäisi olla koskaan vastenmielistä kenenkään kannalta.
    Itse puhusin asiasta enemmänkin huumorilla vaikka vitsaillen että "ensi kerralla taidamme mennä välillä kunnon ulkoilulle kun tulette käymään niin että ei niin haittaa vaikka talossamme ei ole niin kummoinen ääneneristys" tai jotain vastaavaa. Toisen nolostuttaminen tai vastenmielisyydestä puhuminen ei varmaankaan ole oikea tapa kun kysessä on vielä kehittyvä nuori ihminen jolle seksuaalisuus on vielä tavallista herkempi alue.

6. Tottakai täytyy huomauttaa, teidän omassa kotonanne! Eikä mitenkään varovaisesti edes, vaan aivan suoraan ja rehellisesti jotta "lapsi" tyttö tietää todelliset tunteennne. Ei hitsit mitään sähköposteja tai muita noloja kirjeitä, aivan kuin asiaa olisi pohdittu päiväkausia -tyyliin. Itselleni on isoäänisesti huomautettu nuorena poikaystävän kotona, välitöntä palautetta. ja tämä oli mielestäni oikein.

7. hmmmm Vierailija

Koputa vaikka oveen kun on "tilanne päällä" ja sano samalla ystävällisesti, että voisitteko olla vähän hiljempaa. Uskoisin, että toimii eikä siitä tarvitse sitten sen kummemmin keskustella.

8. sohvis Vierailija

Tiedä vaikka tekevät tarkoituksella. Nykynuorethan ovat innokkaita koettelemaan rajoja, ja jopa murtamaan niitä. ¨
    Se on nähty.

9. vierailija Vierailija

Kyllä toisten seksin kuuleminen on vastenmielistä. En oikeasti tiedä vastenmielisempiä ääniä kuin se että toiset nussii.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri