Seksielämä takaisin synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten?

Vieras
Apua kaivataan, tilanne on lyhkäisyydessään seuraava:

Raskaus vei miehen halut, nyt synnytyksestä alkaa olla muutama kuukausi eikä edelleenkään mitään tapahdu. Raskausaika oli itselleni melko vaikea, sillä itse kaipasin seksiä hurjasti, sitä ei hoidettu mitenkään. Synnytyksen jälkeen halut olivat minulla edelleen tallella, mutta nyt, puolentoista kuukauden jälkeen tuntuu etten tunne mitään kipinää :( Ei sillä, ei mies ole edes yrittänyt lähestyä minua <sillälailla>, joten tavallaan tunnen, että viimein olen onnistunut kuoppaamaan oman haluni...mutta:
Koko tilanne pelottaa, en todellakaan halua elää ilman seksiä ja kipinää puolison kanssa, MITEN SAADA SE TAKAISIN? Pahinta on, että jostain syystä en saa sanottua mitään miehelle. Miten tälläisessä asiassa kannattaisi lähestyä miestä? Miten ottaa asia puheeksi?
Tuntuu, että miten vain asian ottaisin puheeksi mies loukkaantuu/vetäytyy itseensä. Ja konkreettista aloitetta en uskalla tehdä, yhtään pakkeja en enää kestä. Joten mitä ihmettä tässä tekisi?

Siis ongelma on että teillä kummallakaan ei ole haluja? Onko se silloin kauhea ongelma?

Omat halusi palautuvat luultavasti vielä. Minulla palautui halut oikein rytinällä 10 kk synnytyksestä. Sen 10 kk seksiä oli miehen tahdosta kerran viikossa-kahdessa mutta nyt sitä on joka toinen päivä minun halustani. Hormonit saavat halut katoamaan.

eikös yleensä jotkut seksuaaliterapeutit neuvo, että ensin pitää unohtaa koko varsinainen yhdyntä kokonaan.
Keskittyä siihen kipinän sytyttämiseen..? Tosin puolitoista kuukautta, nii ei sulla ole hormoonit vielä normalisoitunut ollenkaan, ja mieskinhän alitajuisesti reagoi naisen hormooneihin.
Josset imetä ja haluat yrittää niitä kipinöitä sytytellä, nii miten olisi pieni rentoutuminen viikonloppuna? Pyydät miestä hakemaan viinipullon tai glögiä tänään alkosta, istutte sohvalla ja nautitte pienet hömpsyt. Pidätte pienen mukavan hetken kahdestaan vauvan nukkuessa, sanot miehelle että vaikka juhlistatte nyt hyvin mennyttä raskautta ja siitä syntynyttä perhettä.
Ei mitäään sen kummosenpaa :) Ei mitään negatiivista keskustelua, voit vaikka kehaista miestä jostakin, ja ihan vaikka kysyä mihin hän on oli tyytyväinen sinussa raskausaikana. :)
Läheisyydestähän se kaikki alkaa?

Kiitos neuvoista :)

Tottahan tuo, että eihän tämän luulisi ongelma olevan kun ei kerran kummankaan tee mieli, mutta sepä just pelottaakin! Läheisyyttä meillä kyllä on, pusuja ja haleja riittää, mutta niistä puuttuu kaikki eroottinen lataus :/ Ja ainakin minä ikävöin sitä! Puhuminen meiltä onnistuu ja olemme todella läheisiä, joten keskustelustakaan ei ole pulaa, mutta tämä yksi elämänalue on vaiettu :(
Kaipaan miestäni ja omaa haluani. Tahdon kipinät takaisin, sillä tällä tavalla tuntuu parisuhteesta puuttuvan hyvin olleellinen osa. Mutta kuin voin ottaa asian puheeksi ilman, että mies ottaa itseensä?

[QUOTE="aloittaja";27458012]

Kaipaan miestäni ja omaa haluani. Tahdon kipinät takaisin, sillä tällä tavalla tuntuu parisuhteesta puuttuvan hyvin olleellinen osa. Mutta kuin voin ottaa asian puheeksi ilman, että mies ottaa itseensä?[/QUOTE]

Vastasit itse omaan kysymykseesi ennen kysymystäsi. Eli puhumalla itsestäsi, älä syytä miestä. Onko miehellä stressiä? Se vaikuttaa uskomattoman paljon.
Kipinää voi herätellä monella tapaa. Vaikka heti aamusta alkaa pientä vihjailua pitää ja joillekin toimii uudet vaatteet, kampaus, meikki jne. itsetunnon kohotus.

[QUOTE="vieras";27458108]Vastasit itse omaan kysymykseesi ennen kysymystäsi. Eli puhumalla itsestäsi, älä syytä miestä.

Niin olen ajatellutkin, mutta voi että sekin tuntuu loukkaavalta, että sanoisin, etten tunne mitään kipinöitä :( Jos kuvittelen tilanteen toisin päin, että mies sanoisi minulle niin niin kyllä se kirpaisisi :/

[QUOTE="aloittaja";27458183][QUOTE="vieras";27458108]Vastasit itse omaan kysymykseesi ennen kysymystäsi. Eli puhumalla itsestäsi, älä syytä miestä.

Niin olen ajatellutkin, mutta voi että sekin tuntuu loukkaavalta, että sanoisin, etten tunne mitään kipinöitä :( Jos kuvittelen tilanteen toisin päin, että mies sanoisi minulle niin niin kyllä se kirpaisisi :/[/QUOTE]

No sano sitten, että haluaisit lisää kipinöitä. Ei kai tarvitse puhua tämänhetkisestä surkeudesta vaan viriilimmästä tulevaisuudesta. Voit ihan hyvin syyttää hormoneja ja pehmittää näin asiaa miehelle. Eli siis sano, että olet huolissasi seksin määrästä ja että haluaisit taas saada vanhan itsesi takaisin jne.

Nukkuuko vauva ok?

Yhteistyössä