Seksiongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore vaimo

Vieras
Olemme +30v pari, naimisissa, yhdessäoloa takana joitakin vuosia. Muutaman viimeisen kuukauden aikana seksi on alkanut olla ongelma: minä en saa orgasmia enää yhdynnässä, itsekseni saan kyllä helposti.

Olen ilokseni kuulunut siihen joukkoon, joka saa (melkein) aina, enkä nyt käsitä missä voisi olla vika. Ei ole stressiä, sairautta tai mitään mikä voisi häiritä, mutta ei vaan onnistu. Halut on tallella ja jylläävät kovasti, mutta mitään ei vain tapahdu. Mies turhautuu, minusta puhumattakaan. Ja tietenkin tulee paineita saada eikä sitten ainakaan onnistu.

Kaiken pitäisi olla kunnossa ja silti näin.

Se on ainakin varmaa, että orgasmista ja sen tulemattomuudesta keskusteleminen miehen kanssa on kuin metsälle juttelisi. Mielestäni miehellä ei ole edes oikeutta alkaa kantamaan huolta naisen orgasmista, koska 90% miehistä ei tajua asiasta yhtään mitään ja he vain lisäävät naisen ja omia paineita. Homma menee väkisin yrittämiseksi, kun pitäisi vapautua.
Helposti käy niin, että aletaan etsiä syyllisiä. Tietysti jos osataan ja ymmärretään keskustella, niin mies voi jotakin tajuta, mutta pahoin pelkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Se on ainakin varmaa, että orgasmista ja sen tulemattomuudesta keskusteleminen miehen kanssa on kuin metsälle juttelisi. Mielestäni miehellä ei ole edes oikeutta alkaa kantamaan huolta naisen orgasmista, koska 90% miehistä ei tajua asiasta yhtään mitään ja he vain lisäävät naisen ja omia paineita. Homma menee väkisin yrittämiseksi, kun pitäisi vapautua.
Helposti käy niin, että aletaan etsiä syyllisiä. Tietysti jos osataan ja ymmärretään keskustella, niin mies voi jotakin tajuta, mutta pahoin pelkään.

En nyt olisi ihan noin pessimisti. Meidän suhteessa olen se, joka on aina kantanut huolta vaimon orkuista ja hoitanut ne. Tuskin olen ainut mies, joka vie ja nainen vikisee. Jotenkin sitä on pitänyt naisen tyydyttämistä kunnia-asiana ja itsestään miehelle lankeavana tehtävänä. Olen aivan varma, että useimmat miehet ilahtuisivat jos saisivat naisilta vinkkejä, miten toimia. Miehet saisivat myös vastuuta, luottamusta ja niin tärkeää palautetta miten olisi hyvä toimia. On hankalaa oppia pitkänkaavan kautta yrityksen ja erehdyksen kautta. Molemmilla olisi paljon järkevämpää ilmaista tunteensa ja toiveensa. Näin oppiminen olisi molemmin puolin nopeampaa ja tulokset parempia. Jos tekniikka on kunnossa, niin on helpompi keskittyä nauttimiseen.

Yhteistyössä