seksisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja seksisuhteessa(N)
  • Ensimmäinen viesti
seksisuhteessa(N)
mietin, minkälainen ihminen kykenee olemaan seksisuhteessa!?

tunteeton...? kylmä...? itsenäinen...? vapaa/varattu...?

tuollaisia sanoja tulee minulle mieleen.
aloin seksisuhteeseen ennestään tutun miehen kanssa, aloitus oli helppoa koska tunsimme entuudestaan, oli tuttu ja turvallinen olo.
olen aina kuvitellut olevani vahva ihminen, olen hyvin itsenäinen, vapaa, rakastan vapautta.
siten oli "helppoa" lähteä seksisuhteeseen, koska kyllähän nyt seksi kiinnostaa, ja vielä tutun hyvän miehen kanssa.
alkuun oli hyvä mieli, oli ihanaa aikaa yhdessä, odotin innolla tapaamisiamme.
pikkuhiljaa huomasin miten tunteet alkoivat herätä.
mietinkin, mitä pahaa siinä on jos tunteet toista kohtaa heräävät??
no, seksisuhde ei enää voi olla seksisuhde, mutta haluaako toinen enemmän?? riittääkö toiselle seksisuhde eikä muuta?? ...en tiedä...
kun joskus saisi selkeän vastauksen mieheltä niin helpottaisi paljonkin! (;
seksisuhteessa, ainakin minä koen syyllisyyttä siitä että tunteet ovat heränneet, koska onhan se sopimuksen pettämistä...syyllisyyttä!!??? ihminen on hullu...miksi pitää kokea syyllisyyttä siitä että välittää toisesta!?!?!
sitten ... seksisuhteessa, niin...miksi kelpaan ja riitän seksisuhteeseen mutta en enempään???!!!???
miksi emme voi olla parisuhteessa? miksi en kelpaa kunnon suhteeseen??
tällaisia miettiessä ajan kanssa...en ole enää kauan vahva ihminen!!

onko miehille helppoa olla seksisuhteessa?? onko miehillä mitään tunteita seksisuhteessa??
onko miehille helppoa lopettaa seksisuhde???

minun neuvo/ohje on ... ÄLKÄÄ LÄHTEKÖ SEKSISUHTEESEEN...SE HAJOTTAA SISINTÄ!!!!!

 
nainen30v
Minä en voisi alkaa seksisuhteeseen. Olen tunteella elävä ihminen, tuollainen tekisi minusta rikkonaisen ihmisen.

Voimia sinulle, toivottavasti saat asiat järjestymään, ilman särkynyttä sydäntä!
 
Nin-a
Rohkenisin veikata että naiselle seksisuhteessa oleminen on vaikeampaa kuin miehelle. Seksillä on tapana herättää naisen tunteet. Jokin biologinen jäänne kaiketi sekin. Miehillä vastaavaa ei seksin myötä tapahdu vaan rakastuminen tapahtuu jossain aivan muualla. Samasta syystä mieheltä onnistuu yhdenillanjutut mutta suurin osa naisista kaiketi tuntee itsensä käytetyiksi ja rikkinäisiksi merkityksettömän yhdenillanjutun jälkeen. Olet varmasti aivan oikeassa siinä että seksisuhde hajottaa sisintä. Viimeistään siinä vaiheessa kun itse haluaa enemmän kuin toinen ja mieleen tulevat juuri nuo kysymykset kuin sinullakin.

Yritä puhua asiat selväksi miehen kanssa. Välittämisestä ei kannata huonoa omaatuntoa kantaa, mutta seksisuhdetta ei myöskään kannata jatkaa jos toinen ei halua samaa kuin sinä.
 
Inhorealisti1
Jos seksi on huonoa, seksisuhde loppuu ennen kuin on alkanutkaan. Jos se on hyvää, nainen ennen pitkää ihastuu. Naisille tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa pitää seksi ja tunteet erossa toisissaan. Ja senhän tietää, että siitä seuraa sydänsuruja.

Naiset eivät ymmärrä "parisuhdehierarkiaa". On naisystäväksi kelpaamattomia panoja ja vaimoksi kelpaamattomia naisystäviä. Ylemmällä portaalla vaaditaan aina enemmän. Ja kyllähän minä sen ymmärrän, että syö luonnetta, jos ei pääsekään siihen asemaan toisen sydämessä ja elämässä, johon haluaisi.

Että älkää rikkoko itseänne uskotellessanne olevanne kykeneviä ja henkisesti vahvoja vakipanosuhteeseen.
 
ap.
onko miehille helppoa olla seksisuhteessa?? onko miehillä mitään tunteita seksisuhteessa??
onko miehille helppoa lopettaa seksisuhde???



kiitos jo vastanneille asiallisista kommenteista! :)
ehkä sellainen hetken, muutaman panokerran pituinen seksisuhde voisi mennä...mutta sitten kun on kyseessä kuukausien mittaisesta, niin taitaa olla mahdotonta säilyttää se "pelkkänä" seksisuhteena!!
niin...nauttiako hyvästä seksistä, jossa ei sen suurempia tunteita kannata "tuhlata"...vai lopettaako koko juttu ja olla ilman niinkauan kunnes eteen astuu se jonka kanssa voisi olla oikeassa parisuhteessa...
siinäpä pohtimista.


hmmm...
no, aika "helppoa" tehdä päätös...
mieluummin tunteella kun ilman.

huh...kyllä silti kirpaisee ajatus luopua hyvästä tyypistä jonka kanssa on mukavia hetkiä.
mutta ei muukaan auta!

nim. ihan vähän surusilmäinen /:
 
Ei aina nainen
Mitäs jos miehenkin tunteet ovat heränneet? Oletteko jutelleet asiasta? Ehkä mies ei kehtaa tai halua tunnustaa koska se olisi "sopimuksen rikkomista".

Itsellänikin on kokemusta seksisuhteista. Pidän itseäni itsenäisenä ja vahvana ihmisenä. Kerran mies ihastui, itse olisin halunnut vain jatkaa hyvää seksiämme, ilman tunetita. Koin sen loukkaavaksi, että hän vetikin maton jalkojen alta ja alkoi luulla että meillä olisi muutakin. Hän alkoi mustasukkaiseksi. Lopetin suhteen. Itse kun olisin vain halunnut läheisyyttä ja seksiä, en ollut valmis suhteeseen ja tein sen hyvin selväksi. Luulin että olimme samaa mieltä.

Toisessa seksisuhteessani ihastuimme kumpikin toisiimme aika nopeasti. Tai huomasimme viihtyvämme toistemme seurassa ja aloimme näkemään päivittäin. Hyvin nopeasti kuitenkin tiesin, ettei suhteesta tulisi mitään. Seksisuhteeseen mies oli täydellinen; urheilullinen, minua 5v nuorempi, komea jne. Mutta en arvostanut häntä kovin korkealle minulle tärkeissä asioissa kuten työ, yleissivistys, ajatukset maailmasta.

Seksisuhde voi toimia. Mutta vaarana on, että toinen ihastuu. Siitä en ole samaa mieltä, että se ihastuja olisi automaattisesti nainen. Omasta kokemuksestani huvittaa oli se, että nämä miehet aluksi hokivat koko ajan, että tämä ei sitten tarkoita suhdetta ja ei mitään tunteita, mutta lopuksi he itse juuri ihastuivat ja alkoivat puhumaan rakkaudesta.
 
sivupersoona
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
onko miehille helppoa olla seksisuhteessa?? onko miehillä mitään tunteita seksisuhteessa??
onko miehille helppoa lopettaa seksisuhde???

Vastaan kun miehiltä kysytään.
Minä en ainakaan osaisi kuvitella pelkkää seksisuhdetta. Aina olen ollut sitä mieltä, että ensin tutustutaan muuten ja rakastutaan jonka jälkeen tulee seksi. Meille se tuli yhteisestä päätöksestä vasta avioliitossa. Minun luonteelle se ei sovi, että käydään tekemässä vaan se herkutteluhetki ja poistutaan paikalta. Ikäänkuin nuoltaisiin täytekakun päältä kermat pois.
Mutta jos oikein rehellisesti asiaa miettii, niin kyllähän mies sen pystyy tekemään tunteittakin, mutta jälkeinpäin voi tulla ajatus mitä sitä nyt tuli tehtyä. Joten tuo ajatus olisi paras tulla jo ennen seksisuhteeseen ryhtymistä.



kiitos jo vastanneille asiallisista kommenteista! :)
ehkä sellainen hetken, muutaman panokerran pituinen seksisuhde voisi mennä...mutta sitten kun on kyseessä kuukausien mittaisesta, niin taitaa olla mahdotonta säilyttää se "pelkkänä" seksisuhteena!!
niin...nauttiako hyvästä seksistä, jossa ei sen suurempia tunteita kannata "tuhlata"...vai lopettaako koko juttu ja olla ilman niinkauan kunnes eteen astuu se jonka kanssa voisi olla oikeassa parisuhteessa...
siinäpä pohtimista.


hmmm...
no, aika "helppoa" tehdä päätös...
mieluummin tunteella kun ilman.

huh...kyllä silti kirpaisee ajatus luopua hyvästä tyypistä jonka kanssa on mukavia hetkiä.
mutta ei muukaan auta!

Minä kysynkin pystytäänkö nykyään enää nauttimaan tutustumisen alkuvaiheessa pelkästä yhdessä olosta ja läheisyydestä ja hellästä kosketuksesta?
Minä ainakin nautin siitä ajasta, ja nautin edelleen.
Toisen alastomana näkeminen ja itseni näyttäminen paljaana on myös nautinnollista. Eikä tuokaan vielä välttämättä tarvitse johtaa seksiin.

nim. ihan vähän surusilmäinen /:


 
seksisuhde ennen
MInä nainen, olin seksisuhteessa yli vuoden.
Ei tuntunut missään, eikä herännyt mitään rakastumisen tunteita. Suhde oli myös helppo muuttaa vain kaveruudeksi kun toinen löysi "oikean" suhteen.

Jotain tunteita oli, eli välittäminen, kaveruus..mutta molemmat tiesi että meistä ei paria tule. JOtenkin seksikaverin kanssa tuli oltua niin rehellinen, puuttui kaikki toisen ihanteellistaminen ja ruusunpunaiset lasit, että lopulta huomaan ettei kukaan "oikea" poikaystävä kykene tuntemaan minua niin hyvin. Koska oikea poikaystävä ei halua kuulla existä eikä tulevista, oikean poikaystävän kanssa saattaa mennä kaikki pilalle ihan pienestä paljastuksesta, oikea poikaystävä alkaa ehkä jossain vaiheessa alistamaan mustasukkaisuuden takia, tulee riitoja yms, joiden takia vetäydytään kuoreensa. Mutta seksikaverin kanssa ei ole mitään mistä riidellä, on vain naurua ja hauskanpitoa, tai vain olemista.

Mikä seksisuhteesta naiselle tekee hankalan, on että se "oikea" poikaystävä ei tule välttämättä kestämään sitä että naisella sellainen suhde ollut...hän alkaa kokea itseään riittämättömäksi, vaikka miehet kyllä mielellään itselleen moiset huvit sallivatkin.

Seksikaveruus ja muutenkin vapaa elämä aiheutti minulle sen, että en voinut enää ottaa kovin tosissani miehen vaatimuksia ikuisesta neitsyydestä..

Lisäksi seksikaveruudessa on se vaara että mies alkaa pelätä herättävänsä naisen "tunteet", jolloin seksikaveri voi alkaa käyttäytyä tahallaan kylmästi ettei särkisi naisen sydäntä.
Miehet usein luulevat liikoja itsestään, eli ensin heillä on huono itsetunto, mutta kun joku tarpeeksi kauan "antaa" heille pillua, he alkavat kokea olevansa jotain merkittävää. Kannattaa seksikaveri valkata tarkoin, koska kaikista miehistä ei sellaiseksi ole. Ja pahimpia ovat ne miehet jotka itse "rakastuvat" ja alkavat mustasukkaiseksi vaikka mitään oikeaa suhdetta ei ole. Puhumattakaan siis niistä miehistä joiden pitää tahallaan alkaa kylmäkiskoiseksi koska luulevat naisen rakastuneen heihin.
 
seksisuhde ennen
...kiteytän tämän siihen, että hyvä seksikaveri ei ole kylmä eikä tunteeton.
Hyvä seksikaveri on tasapainoinen ja on myös kohtelias ja mukava, eikä mikään paskiainen joka tulee keskellä yötä ja nussitaan, aamulla heräät siihen että yöpöydällä on seteli ja ukko tipotiessään.

Kyllä seksisuhdekin jotain ihmissuhdetaitoja vaatii onnistuakseen. Mutta vaikka siinä parinleikkimisessä mentäisiin kuinka pitkälle, raja menee siinä että ei olla mustasukkaisia eikä haaveilla yhteisestä tulevaisuudessa pariskuntana. Kun tinen ihastuu ja haluaa mennä, häntä kannustetaan ja annetaan jopa pari iskuvinkkiä läksiäislahjaksi, ja halataan kun tavataan.
 
vaarna
Minulla oli ihana seksisuhde sitoutumiskyvyttömän miehen kanssa. Tapailimme harvakseltaan useiden vuosien ajan, aina kun molemmilla oli yksinäistä. Pari kertaa jopa niin että toisella oli joku kumppani "menossa". Sen takia seksikaveruus ei ole hyvä, että ainakin noin pitkässä kaveruudessa siihen jää kiinni ja on ikävä toista vaikka itsellä olisi hyvä parisuhde. Noin 7 vuoden aikana miesystävät ovat vaihtuneet muutaman kerran mutta tämä seksikaveri on pysynyt samana. Tiedän ettei hänestä ole vakituiseen suhteeseen ainakaan minun kanssani, mutta onhan sitä tullut ajateltua. Tällä hetkellä raastaa, kun olen itse suhteessa ja tuttu suola janottaisi..
 
Nainen33v
Yhdyn kahden viimeisen kirjoitukseen :) Ite oon nyt 1,5 v ollu seksisuhteessa, enkä todellakaan haluaisi luopu tästä ihmisestä, mutta tavallaan kaipaan vakituista parisuhdetta, mutten tämän kyseisen ihmisen kanssa. Vaikka meillä on muuten mukavaa niin arvomaailmamme ja kiinnostuksen kohteemme yleensä elämästä ovat täysin erilaiset, joten tiedän, etten tulisi koskaan olemaan onnellinen tämän ihmisen kanssa muuten...
 
ainokainen
Rohkenisin veikata että naiselle seksisuhteessa oleminen on vaikeampaa kuin miehelle. Seksillä on tapana herättää naisen tunteet. Jokin biologinen jäänne kaiketi sekin. Miehillä vastaavaa ei seksin myötä tapahdu vaan rakastuminen tapahtuu jossain aivan muualla. Samasta syystä mieheltä onnistuu yhdenillanjutut mutta suurin osa naisista kaiketi tuntee itsensä käytetyiksi ja rikkinäisiksi merkityksettömän yhdenillanjutun jälkeen.
Näin se menee.

Ap, sinun täytyy itse ottaa nyt vastuu tilanteesta. Kukaan toinen ei ole tunteistasi ja hyvinvoinnistasi vastuussa kuin sinä itse. Eli jos tuo nykyinen tilanne tuntuu liian tuskallliselta, etkä voi enää nauttia suhteesta, lopeta se. Niin yksinkertaista se on.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Rohkenisin veikata että naiselle seksisuhteessa oleminen on vaikeampaa kuin miehelle. Seksillä on tapana herättää naisen tunteet. Jokin biologinen jäänne kaiketi sekin. Miehillä vastaavaa ei seksin myötä tapahdu vaan rakastuminen tapahtuu jossain aivan muualla. Samasta syystä mieheltä onnistuu yhdenillanjutut mutta suurin osa naisista kaiketi tuntee itsensä käytetyiksi ja rikkinäisiksi merkityksettömän yhdenillanjutun jälkeen. Olet varmasti aivan oikeassa siinä että seksisuhde hajottaa sisintä. Viimeistään siinä vaiheessa kun itse haluaa enemmän kuin toinen ja mieleen tulevat juuri nuo kysymykset kuin sinullakin.
Jos tämä on tosi, olen onnellinen! Miehet ovat Marsista ja naiset Venuksesta-kirjailijan väite, että mies pystyy kokemaan rakastumista vain seksin myötä, on surullinen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä