Hae Anna.fi-sivustolta

Seksuaalinen hyväksikäyttö

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Rikottu, 25.09.2017.

1. Rikottu Vierailija

Aloin tässä muutama päivä sitten pohtimaan lapsuuteni muistoja, ja aina välillä mieleeni muistuvaa ahdistavaa kokemusta. Olin 11v ja veljeni muutamaa vuotta vanhempi. Olimme lomalla sukulaisilla ja koko perhe nukkui samassa huoneessa. Havahduin hereille kun kuulin hengitystä vierestäni ja minua tartuttiin reidestä kiinni ja sitten hyvin nopeasti jo intiimeistä paikoista. Olin niin järkyttynyt ja peloissani että jähmetyin paikoilleni ja esitin yhä nukkuvaa. Oli hyvin tietoinen kaikesta, mutta ajattelin kestäväni sen ja selvitäkseni helpoiten vain odottamalla että tilanne menee ohi. Näin jälkeenpäin (olen nyt parikymppinen) kuulostaa jo itsellekin naurettavalta, mutta en halunnut nolata veljeäni. Kun koskettelu viimein loppui, lähdin vessaan jossa viivyin hyvin pitkään; istuin lattialla, itkin ja tärisin hiljaa, kunnes tuli niin kylmä että oli pakko palata sänkyyn. Tunsin häpeää ja vihaa, enkä kehdannut nousta sängystä aamulla, ennen kuin äiti oli joutunut monta kertaa komentamaan ylös. Seuraavina öinä pelkäsin nukahtaa. Tapahtuma meinasi toistua kahteen kertaan, mutta onnistuin välttämään tilanteen kääntämällä kylkeä, esittämällä herääväni yms. En kuitenkaan uskaltanut nukahtaa tunteihi ennen kuin olin varma veljeni jo nukahtaneen. En ole puhunut asiasta kenellekään, en edes rakkaalle poikaystävälleni. Seksistä en ole oikeen koskaan saanut nautintoa, mutta en ajatellutkokemuksieni vaikuttavan siihen mitenkään ennen kuin nyt. Olen äärettömän katkera veljelleni, mutta rakastan häntä ja meillä on hyvät välit. En halua pilata hänen parisuhdetta, mutta koen hänen rikkoneen minut sekä jos toisin asian julki, koko perheemme. Poikaystäväni tulee myös toimeen veljeni kanssa äärettömän hyvin, mutta tiedän että pilaisin sen suhteen jos kertoisin kokemukseni.
    Olen tähän mennessä vähätellyt asiaa suijellakseni itseäni, mutta haluaisin käsitellä asian kokonaan ja päästä eteenpäin. Onko kyse siis seksuaalisesta hyväksikäytöstä? Toimenpiteisiin en missään nimessä ryhtysi, sitä paitsi molemmat olimme alle 15v mutta eikai se itse määritelmää ja omaa traumaani muuta? Aion kertoa asiasta tekijää mainitsematta poikaystävälleni sekä hyvälle ystävälleni, ja ehkä puhun ammattilaisen kanssa yksityiskohtaisemminkin. Haluan unohtaa asian, ja se vaikeuttaa prosessia. Olen vasta parin päivän ajan yrittänyt toistaa itselleni että näin todellakin kävi, minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi, ja vielä itselleni luottamuksellisen ihmisen toimesta, ja olen ollut aivan hajalla sen vuoksi. Itkettää koko ajan ja tunnen itseni voimattomaksi ja heikoksi. Apua:'(

2. Seljankukka Vierailija

Hei Rikottu. Nyt olisi tärkeää, että pääsisit keskustelemaan aiheesta ammattilaisen kanssa, jotta saisit käsiteltyä aihetta. Vaatii rohkeutta puhua tuollaisesta aiheesta ääneen, mutta se oikeasti auttaa <3

Toivotan sinulle voimia ja tsemppiä tulevaan: muista, ettet ole pilalla. Se ei ollut sinun syysi. Älä kanna enää sisälläsi taakkaa, vaan puhu, että pääset noista peloista ja tuntemuksista eroon. Se on ensimmäinen askel.

https://www.tukinainen.fi/

Kriisipäivystys seksuaalista väkivaltaa ja/tai hyväksikäyttöä kokeneille,
    puh. 0800-97899, ma-to klo 9-15, viikonloppuna ja pyhinä sekä niiden aattoina klo 15-21.

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri