Seksuaalinen suuntautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä oon mikä oon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä oon mikä oon

Vieras
Olen huomannut näin aikuisiällä, että myös naiset kiinnostavat samalla tavalla kuin miehet. (Olen yli kolmekymppinen)
Nuorempana jo sitä aavistelin, mutta sysäsin ajatuksen mielestäni syrjään, pelosta ettei minua hyväksyttäisi tälläisenäkuin olen.
Nyt olen uskaltanut pikkuhiljaa kertoa hyville ystävilleen olevani bi ja myös mieheni (olen naimisissa) tietää tästä.
Nyt on enään iso kynnys kertoa omille vanhemmille sekä sisaruksille tämä, , kuitenkin olen jo vuosia ollut saman miehen kanssa ja lapsiakin tehnyt.
Miten kertoisin olevani bi hienovaraisesti ja säilyttäisin hyvät välit perheeseeni?

Siksi haluaisin kertoa, koska olemme mieheni kanssa siinä pisteessä, ettei meidän yhteiselosta enään tule mitään.
Jos sattuu, että löydän vielä jossain vaiheessa rinnalleni samaa sukupuolta olevan kumppanin. (Miestä en enään ota saman katon alle asumaan)
Ei tulisi siinä vaiheessa järkytyksenä läheisille ja meillä on muutenkin hyvin läheiset välit peeheeni kanssa, joten miksi salata jotain tälläistä?

Miks sun pitäis kertoa? Oikeesti?
Ymmärrän et tää on sulle uus juttu ja oot innoissas mut hei ehkä kerrot sit jos joskus alat oikeasti vakavaan suhteeseen naisen kanssa?

Ei tämä ole uusi juttu, olen sen tiennyt jo vuosia,kertonut aikoinaan yhdelle ihmiselle, joka alkoi karttamaan minua kuin ruttoista ihmistä ja tuntenut sen vuoksi ahdistusta.
Nyt kun vihdoinkin olen kerännyt rohkeutta ja voimaa uskaltaakseni tulla kaapista ulos, miksi ei saisi kertoa?
Salaa olen vuosia naisia katsellut sillä silmällä, mutta tämä yksi ihminen käytöksellään ja sanoillaan aikoinaan aiheutti sen, ettei rohkeuteni riittänyt muuhun ja itsetunto oli pitkään romuna.

Kuulostaa ehkä hullulta, mutta kyllä, yksi ihminen pystyy näin tekemään sanoilla, teoilla ja varsinkin käytöksellään.

Yhteistyössä