seksuaalisen halukkuuden vähentyminen raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua !

Vieras
Heips !

Minä ja mieheni odotamme esikoistamme ja ihan plussasta asti multa on hävinnyt seksihalut lähes kokonaan. Masturbaatio kyllä kiinnostaa mutta mieheni jotenkin ällöttää mua... Pelkään ettei halut palaa synnytyksenkään jälkeen... Eihän suhde voi toimia ilman seksiä ihan oikeasti. Onko kellään muulla käynyt näin ?

Ennen raskautta meillä oli seksiä vähintään 5krt viikossa ja seksi oli mahtavaa. Sen tiedän että haluihini vaikutti paha hiivatulehdus jonka takia yhdyntä kerran sattui paljon. Sen jälkeen haluni loppuivat kokonaan. Nyt viime aikoina pelko siitä ettei seksielämämme palaudu koskaan on saanut aikaan haluja yrittää mutta kun yritimme, en pystyny mihinkään. Sanottakoon vielä että mulle on tehty seksuaalista väkivaltaa ja tämä nykyinen puolisoni on ensimmäinen jonka kanssa harrastin seksiä sen tapahtuman jälkeen.

Pelkoa kivusta ei enää ole enkä tiedä miksi haluni ovat vieläkin poissa... Kokemuksia ja vertaistukea kaipaan...

Valmistaudu, ettei palaa synnytyksen jälkeen. Usein vielä imetyksen aikana hormoonit vaikuttaa niin, ettei tee mieli. Ja varsinkin väsyneenä seksi on viimeinen asia mielessä.

Poissa on ja pysyy!
Meillä vaimolta loppui halut samalla tavalla reilu 15 vuotta sitten, eikä niitä ole sen jälkeen pahemmin näkynyt joitakin satunnaisia kertoja lukuunottamatta.

Eipä kyllä minuakaan enää vaimo pahemmin kiinnosta. Aikansa kun tyhjää pyytää, niin oppii kovapäisempikin luovuttamaan.

Niin että käske vaan miehesi ruveta katselemaan uutta sänkykaveria, jos mielii vielä normaallin seksielämän saada. Sinun kanssasi se on auttamatta ohi.

No onneksi tiedän että on erilaisia tapoja muuttaa hormoonitasapainoa joten tuskimpa olen haluton loppu ikääni. Nyt taas muistin miksi täältä ei kannata mitään kysellä...

Älä välitä näistä vanhoista katkerista pieruista mitä täällä pyörii, niillä on samat jutut vuodesta toiseen :D ihan normaalia että halut katoaa etenkin alkuraskaudessa. Itsellä esim on hajuaisti niin herkillä, että kaikki hajut ällöttää. Keskiraskaudessa on voinut halut taas palatakkin, tai sitten ei. Synnytyksen jälkeen voi myös olla haluton kausi, riippuen vähän väsymyksen määrästä. Mutta kyllä ne halut sieltä jossain kohtaa on aina palannut :) joskus nainen voi olla jopa normaalia halukkaampi jossain raskauden vaiheessa. Yksilöllistä.

Ihan normaalia (ilman taustaasikin), varmaankin halut palaa viimeistään loppuraskaudessa. Ja odotappas sitä himokkuutta mikä iskee synnytyksestä palauduttuasi, aivan erilaista kuin ennen lapsia :)

Yhteistyössä