sektio vai alatiesynnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
pelkään kuollakseni synnyttää alakautta, syynä edellisen synnytyksen "epäonnistuminen", mutta en halua sektiotakaan, sekin pelottaa riskeineen päivineen, kuvottaakin ajatus että maha on auki ja itse olet valveilla koko toimenpiteen ajan. mä en ajatellut että pelkäisin näin paljon kumpaakin..mistä tiedän kumpi on minulle parempi vaihtoehto, kun kumpikaan ei kuitenkaan ole.

No voin sektion kokeneena sanoa että minulle se ainakin oli helppo ja hyvä kokemus. Olisin toki valinnut alatiesynnytyksen jos olisi ollut mahdollista. Poika syntyi rv:lla 29+5.

Koitapa nyt kuitenkin mennä avoimin ja luottavaisin mielin synnytykseen.Kuulostaa ehkä hassulta neuvolta mutta anna synnytyksen viedä omaan tahtiinsa.Itse olen kokenut sektion ja alatiesynnytyksen ja molemmista jäi omalla tavallaan hyvät ja huonot muistot.Jos nyt saisin kuitenkin valita,haluisisin synnyttää normaalisti alakautta.Palkinto on siitä urakasta kuitenkin mahtava! :D

Meidän tyttö syntyi myös sektiolla perätilan takia. Pelkäsin myös tota hereillä-maha-auki-tajuissaan-tilannetta mut se ei ollutkaan niin kamalaa. Ei sattunut mihinkään YHTÄÄN leikkauksen aikana jakaikki meni hyvin ja nopeasti ja tyttö oli terve 9 pisteen vauva. Mut sitten... Seuraava viikko oli yhtä #&%?$!*ä... Jos toinen lapsi tulee niin mielelläni haluaisin synnyttää normaalisti. Lapsen hoito kipeällä vatsalla ei ollut herkkua ja koska hoitajat mielellään kannustavat vierihoitoon niin apua ei juuri herunut. Jo se että vaihtaa vauvan puolelta toiselle imettäessä oli tosi vaikeaa kun ei päässyt kunnolla istumaan ja vauva on pieni ja veltto ja hankala käsitellä.

Yhteistyössä