Sektioiden jälk.alatiesynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimetön

Vieras
Itselläni on kaksi sektiota takanapäin..olen ajatellut että jos vielä lapsia saisin,niin oiskohan mahdollista synnyttää normaalisti alakautta? Onko jollakin kokemusta? Vai onko se jo automaattisesti sektio? Lantio on ihan ok, joten ahtauden takia ei sektioita ole tehty. Ensimmäinen oli tulossa väärässä tarjonnassa ja toinen ei vaan laskeutunut alas käynnistyksestä huolimatta.

Valitettavasti sektio.....Mulla oli meinaan juurikin edelliset synnytykset noin kun sullakin ja nyt kolmatta oottelen. Heti ekalla äitipolikäynnillä ekst sanat oli "että jaahas, kaksi sektiota, joten leikataan..." Meinas olla vaikee paikka, olin niin toivonu että joskos vois kokeilla edes kolmatta alakautta myös. Jotenkin pelottaa suunniteltu sektio... :(

No ei varmasti!Riippuen arven kunnosta,vauvan ja äidin voinnista jne on teoriassa mahdollista yrittää alateitse 2 sektion jälkeen.Just samaa sanoivat mulle sektioiden jälkeen että kolmannen kanssa leikataan,mutta koska kaikki oli kunnossa niin vaadin mahdollisuuden yrittää alateitse.Pienen taistelun jälkeen pyyntööni suostuttiin(NKL),kunhan lähtee itsekseen tulemaan.Raskaus meni reilusti yli(41+5)mutta onneksi kätilöt suostuivat rauhassa odottelemaan että vaavi hoksaisi tulla ja lopulta syntyikin alateitse.Ainoa mikä erosi nk.norm.synnytyksestä oli se että jouduin olemaan kiinni monitorissa joka mittasi kohdun sisäistä painetta ja siten arven kestämistä.Olen todella tyytyväinen etten vain suostunut automaattisesti sektioon, 11 päivää sitten synnytin nimittäin neljännen lapseni-alateitse.Eli älä anna periksi ihan heti,mikäli lääketieteellistä syytä leikkaukselle ei ole :hug: .

Yhteistyössä