sektion

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peruminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peruminen

Vieras
Minulle on varattu sektioaika vauvan perätilan takia. Nyt olen kuitenkin menettänyt yöuneni, koska mietin koko ajan sitä, että mitä jos sektioon mennessä huomataankin vauvan kääntyneen. Laittavatko he minut takaisin kotiin odottelemaan "normaalia" synnytystä vai saankohan sen sektion kuitenkin? Soitin jo äitiyspoliklinikalle, mutta sieltä tuli hyvin epämääräinen vastaus... Sieltä sanottiin myös, että jos synnytys alkaa ennen aikojaan, niin sitten katsotaan mitä tehdään. Joskus voi kuulemma tulla perätilassa oleva vauva niin vauhdilla ettei muka ehditä leikata. Ja taas viimeksi lääkäri sanoi, että jos synnytys alkaa, niin sitten leikataan päivystyksessä. Miten ihmeessä samasta sairaalasta saa noin ristiriitaista tietoa?!! En todellakaan aio synnyttää vauvaa perätilassa, koska olen ensisynnyttäjä enkä halua ottaa riskiä, että vauvalle tapahtuu jotain.
Olen sitäpaitsi jo henkisesti valmistautunut sektioon enkä halua synnyttää alakautta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 15:25 peruminen kirjoitti:
Joskus voi kuulemma tulla perätilassa oleva vauva niin vauhdilla ettei muka ehditä leikata. Ja taas viimeksi lääkäri sanoi, että jos synnytys alkaa, niin sitten leikataan päivystyksessä. Miten ihmeessä samasta sairaalasta saa noin ristiriitaista tietoa?!!

Mun mielestä tässä ei ole ristiriitaa. Leikataan jos ehditään ja jos ei ehditä niin sitten edetään sen mukaan, tietysti. Kyllähän se ihan totta on, että aina ei välttämättä ehditä leikata, toiset ei ehdi edes sairaalaan asti... Mutta onhan tosi pieni riski, että ensisynnyttäjällä alkaisi ja etenisi synnytys niin vauhdilla, että sitä tuskin kannattaa sen enempää jäädä murehtimaan.
Ja jos vauva on kääntynyt niin sektiota tuskin perätilan takia tehdään...

Itselläni oli suunniteltu pelkosektio muutama viikko sitten. Synnytystapa-arviossa sanottiin, että jos synnytys on sairaalaan saapuessa ehtinyt jo niin pitkälle, että kohdunsuu on auennut täysin, niin synnytys tullaan suorittamaan alakautta. Muussa tapauksessa leikattaisiin, vaikkapa sitten keskellä yötä. Eli jos synnytys olisi edennyt kovalla vauhdilla ponnistusvaiheeseen niin suunnitelmat olisivat muuttuneet. Tälläiset tapaukset kuulemma ovat harvinaisia, mutta mahdollisia.

Yhteistyössä