Sektiosta palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sektiomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sektiomaha

Vieras
Elikkä kuinka nopeasti uskaltaa alkaa tekemään vatsalihas liikkeitä? Itsellä nyt 9 vko sektiosta, jälkitarkastus tehty ja kaikki sen mukaan ok. Syviä vatsalihaksia olen jo jonkin verran harjoittanut (eli vetänyt napaa sisään), mutta varsinaisia vatsalihasliikkeitä en ole vielä uskaltanut tehdä.
Muuten on paino pudonnut niin mukavasti, vain tuo maha pömpöttää.. Olisi kiva alkaa vähitellen mahtumaan vanhoihin vaatteisiin, nappi kun ei mene kiinni vielä yksistäkään housuista!
Olettekos muut sektion läpikäyneet saaneet vatsan palautumaan litteäksi jumppaamalla? Kun eräs tuttavani pelotteli, että vatsani jäisi ikuisesti pömpöttämään sektiosta johtuen...

Ehkä vielä kannattaa ottaa rauhallisemmin ja antaa vatsakerrosten kunnolla parantua.Mulla aikaa sectiosta pian 2 v eikä ole vatsanahka palautunut vaan löysää löytyy,Koko talven kävin 2 kertaa viikossa aerobicissä ja tein vatsalihaksia,ilmeisesti liian vähän kuitenkin...

Ei suoria vatsalihaksia ennen kuin ovat palautuneet paikoilleen... Itselläni ovat vielä tuolla sivuilla, sektiosta 3kk. Tai voi siis tehdä, mutta sitten vatsalihakset eivät palaudukaan enää lähelle toisiaan (sama juttu jos niitä tekee raskaana ollessa). Syviä voi reenata ja vinoja myös.

Kuin myös aikaa kulunut sektiosta.Minulla 1,5v kohta.Paino on siinä missä ennenkin mutta vatsa pömpöttää.Ei kuitenkaan niin paljoa kuin heti synnytyksen jälkeen.Sairaalaan jäi vain 4 kiloa.Loput lähti viikossa.Minä myös olen käynyt salilla,jumpassa ja kävelemässä.En kuiteenkaan ilmeisesti tarpeeksi minäkään.

Lääkärini sanoi, että vatsa pömpöttää sektion jälkeen ainakin vuoden verran. Kaikki nestetiehyet kun ovat poikki, kuten hermot ja lihaskudoskin. Kestää aikansa ennenkuin paikallinen aineenvaihdunta taas alkaa toimia. Hermojen uusiutuminen kestääkin sitten vielä kauemmin, lääkärin mukaan kymmenenkin vuotta. Vatsaliikkeiden harjoitus kannattaa aloittaa hyvin varovaisesti.

Mulla ensimmäisen section jölkeen palautui ihan litteäksi,mutta ajallaan.Ei kannata hötkyillä.

Toisen sektion jäljiltä ei ehtinytkään saada kokemusta palautuuko, kun tulin melekin heti raskaaksi 8-o

Täällä sectiosta 10kk ja edelleen vatsa pömpöttää vaikka muuten entisissä mitoissa.Olipa lohduttavaa kuulla että vielä on mahdollisuus saada se litteämmäksi koska vyötärö ollut ainoa osa kropasta joka on ollut kohdallaan...:)

Alkuperäinen kirjoittaja sektiomaha:
Elikkä kuinka nopeasti uskaltaa alkaa tekemään vatsalihas liikkeitä? Itsellä nyt 9 vko sektiosta, jälkitarkastus tehty ja kaikki sen mukaan ok. Syviä vatsalihaksia olen jo jonkin verran harjoittanut (eli vetänyt napaa sisään), mutta varsinaisia vatsalihasliikkeitä en ole vielä uskaltanut tehdä.
Muuten on paino pudonnut niin mukavasti, vain tuo maha pömpöttää.. Olisi kiva alkaa vähitellen mahtumaan vanhoihin vaatteisiin, nappi kun ei mene kiinni vielä yksistäkään housuista!
Olettekos muut sektion läpikäyneet saaneet vatsan palautumaan litteäksi jumppaamalla? Kun eräs tuttavani pelotteli, että vatsani jäisi ikuisesti pömpöttämään sektiosta johtuen...

Vatsa palautui itsestään puolessatoista vuodessa. SAma muuten kaverilla joka synnytti alateitse. Taitaa olla vartalotyypistä kiinni.
Toisen kaverin sektiomaha palautui varmaan kahdessa kuukaudessa (kaksosmaha)

Yhteistyössä