Sektiosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa

Vieras
Ihan ekaksi: tässä EI OLE kysymys siitä, että toinen äiti olisi toistaan parempi tämän asian perusteella! Siis EI LIITY MITENKÄÄN PAREMMUUTEEN, ok!!?

Olen tuota asiaa miettinyt ja tajunnut viimein, mistä tulee se väite, ettei äiti ole SYNNYTTÄNYT sektio-vauvaa.
Siis eihän se oikeasti olekaan! Ei äiti siinä mitään tee, ei voi sanoa, että hän SYNNYTTÄISI, eihän??

Siskoni on par´aikaa suunnitellussa sektiossa ja huomasin, ettemme ole missään vaiheessa puhuneet SYNNYTYKSESTÄ, vaan LEIKKAUKSESTA.

TOKI se pieni ihminen siinä SYNTYY maailmaan, mutta ei häntä kukaan SYNNYTÄ, vaan hän syntyy kirurgin tekemän leikkauksen avulla. =) *turhis*

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Onko jossaki sanakirjassa määritelty mitä tarkottaa synnytys? :xmas:

En ole tätä asiaa sanakirjasta tutkinut, mutta jos ajatellaan termiä "äiti synnyttää", niin kai hän siinä silloin JOTAIN TEKEE?

Yritin lasta synnyttää 26 tuntia kunnes voimat loppui minulta ja lapselta ja oli pakko tehdä kiireellinen sektio. Ja lopputulos on se että ajatellaan että minä en ole tehnyt mitään lapsen syntymän hyväksi. Sitten tulee äiti joka tunnissa sankarillisesti itse synnyttää lapsensa helposti alakautta.....arvatkaa jurpiiko kuulla että ethän sinä ole synnyttänyt !
Kokisin vastaisuudessa vaikka 10 normaali alatiesynnytystä ennemmin kuin yhden sektioon päätyneen synnytyksen

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yritin lasta synnyttää 26 tuntia kunnes voimat loppui minulta ja lapselta ja oli pakko tehdä kiireellinen sektio. Ja lopputulos on se että ajatellaan että minä en ole tehnyt mitään lapsen syntymän hyväksi. Sitten tulee äiti joka tunnissa sankarillisesti itse synnyttää lapsensa helposti alakautta.....arvatkaa jurpiiko kuulla että ethän sinä ole synnyttänyt !
Kokisin vastaisuudessa vaikka 10 normaali alatiesynnytystä ennemmin kuin yhden sektioon päätyneen synnytyksen

Siis jos ollaan pilkuntarkkoja, niin sinä "yritit synnyttää", mutta "vauva syntyi leikkaamalla". Toki voidaan puhua synnytyksestä minun puolestani tässäkin yhteydessä, jotta se tuntuisi sinusta kivalta, mutta tosi asia on, ettei leikkaus edelleenkään ole synnyttämistä! Jos itse joutuisin joskus sektioon, en osaisi puhua, että olisin vauvan synnyttänyt. En ymmärrä miksi se edes on niin tärkeää saada sanoa, että on SYNNYTTÄNYT? Mielestäni on pääasia, että se lapsi on SYNTYNYT, kuin se, KUINKA HÄN ON SYNTYNYT. Näin itse ajattelen.

mä en taas ymmärrä miksi sektio-äidit ottaa niin hemmetisti tämmösestä itteensä,mitä siitä että lapsi on leikattu ulos ettekä ole synnyttäneet sitä alateitse???Ette te sen huonompia äitejä ole!!Muistakaa että tärkeintä on että se lapsi on syntynyt,ei se onko se leikattu vai synnytetty!!!!!!!!!

Yhteistyössä