Selittäkää minulle tämä: Tallinomistajan raivostunut puoliso hakkasi hevosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kilttimies

Tunnettu jäsen
16.06.2023
2 227
352
83
Nuori hevonen pääsi karkaamaan tallin työntekijältä. Tallin omistajan puoliso tuli apuun ja työntekijän näkemättä löi varsiharjalla hevosta niin että varsi katkesi. Työntekijä sai hevosen kiinni ja luovutti sen puolisolle, jolloin se karkasi uudelleen. Tässä vaiheessa puoliso hakkasi sitä raivostuneena laudanpätkällä useita kertoja. Työntekijä ei kestänyt katsoa.
Hevosen käytös muuttui eikä sillä enää pystynyt ratsastamaan. Tallin omistaja tuomittiinkin sakkoihin ja vahingonkorvauksiin.
Mitä... helvettiä... oikeasti?

• Vihainen
Reactions: Lispetti
No onpa sairasta. Toivottavasti joku saa kuntoutettua hevosen hellin ottein ja saa palautettua hevosen luoton ihmiseen.

Älä jaksa taas.

Älä itse jaksa.

Kai tajuat, että KUKAAN täysijärkinen ei usko noita kilttimiehen juttuja?

Siis ainakaan, jos on lukenut sen viestejä yhtään enempää...

Ja on myös ihan älyttömän kyseenalaista, mitä saat tuosta kilttis provostasi Lissu?

Pääset fantasioimaan kanien teurastuksesta, haukkumaan sitä daamiasi reiäksi ja sylkemään naapurien päälle.

Näitähän asioita sinä Lissu kirjoittelet nimimerkki kilttimiehen takaa, mutta mitä saat noista sairaista jutuista?

• Vau!
Älä itse jaksa.

Kai tajuat, että KUKAAN täysijärkinen ei usko noita kilttimiehen juttuja?

Siis ainakaan, jos on lukenut sen viestejä yhtään enempää...

Ja on myös ihan älyttömän kyseenalaista, mitä saat tuosta kilttis provostasi Lissu?

Pääset fantasioimaan kanien teurastuksesta, haukkumaan sitä daamiasi reiäksi ja sylkemään naapurien päälle.

Näitähän asioita sinä Lissu kirjoittelet nimimerkki kilttimiehen takaa, mutta mitä saat noista sairaista jutuista?

Väitätte että keppostelen silleen, että keksin jotakin sivupersoonia ja että tänne laittamani kuvat ovat jonkun muun koska oikeasti olen mies.😁

Joo, tota, oikeestihan mä oon karvainen taksari Reijo 50v ja tietenkin Kilttis.🤣😂

Meidän tallilla on siis viitteitä siitä ettei hevosia kohdella kunnolla mutta mitään ei olla varsinaisesti nähty.
Sinun pitäisi keskustella jonkun sellaisen ihmisen kanssa joka on ollut koko elämänsä tekemisissä hevosten kanssa. Pääsääntöisesti hevosia pidetään hyvin.
Suosittelen ettet erityisesti hae artikkeleita koska kaikesta löytyy mätäpaiseita, jotka pilaavat alaa kun alaa.

Sinun pitäisi keskustella jonkun sellaisen ihmisen kanssa joka on ollut koko elämänsä tekemisissä hevosten kanssa. Pääsääntöisesti hevosia pidetään hyvin.
Suosittelen ettet erityisesti hae artikkeleita koska kaikesta löytyy mätäpaiseita, jotka pilaavat alaa kun alaa.
Niin kauan kun piiskoja ja ruoskia käytetään yleisesti ei voi sanoa että hevosia pidetään hyvin.

Väitätte että keppostelen silleen, että keksin jotakin sivupersoonia ja että tänne laittamani kuvat ovat jonkun muun koska oikeasti olen mies.

Joo, tota, oikeestihan mä oon karvainen taksari Reijo 50v ja tietenkin Kilttis.

Ei, olet oikeasti nainen.

Mutta sinä olet keksinyt tuon kilttimiehen ja kirjoittelet sen nimimerkin takaa.

Vttu, kukaan ei enää tajua mitä saat tuosta provosta.

Alkaa Lissu osa kilttiksen viesteistä olemaan sellaisia, että on jo aihetta huoleen.

• Haha
Niin kauan kun piiskoja ja ruoskia käytetään yleisesti ei voi sanoa että hevosia pidetään hyvin.
Et vieläkään ymmärrä sitä n 600 kg vastaan sinun ymmärtämyksesi. Hevosen on toteltava ihmisen sille antamia käskyjä koska se on turvallisuustekijä. Ajattele että olet ratsastamassa tiellä missä kulkee autoja ja hevosesi tekee mitä haluaa tai kieltäytyy tekemästä niin että ratsastaja putoaa tai jopa heittää ratsastajan selästään?
Hevosen ei saa antaa oppimaan näykkimään, potkimaan, pomottamaan ihmistä.... Sitä on kasvatettava ja pystyttävä hallitsemaan muullakin kuin porkkanalla. Ja hei hevonen ei ole tyhmä eläin se vaistoaa jos ihminen on epävarma toimissaan.

Yhteistyössä