Selittäkää mulle hölmölle kun en tajua, miksi jotkut tekee lisää lapsia, vaikkei meinaa jaksaa edellistenkään kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästyttää kummastuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästyttää kummastuttaa

Vieras
Yksikin mamma juuri kertoi odottavansa neljättä... Koko kevään, kesään ja syksyn on valittanut väsymystään, puhunut masennuslääkkeistään ja terapioistaan ja miten käyvät miehenkin kanssa parisuhdeterapiassa, kun meinasi ero tulla. Miten se lapsiperhearki on niin uskomattoman rankkaa, ettei mitenkään olisi voinut etukäteen kuvitella ja välillä tuntuu ettei jaksaisi enää yhtään.
No nyt sit kertoi, että neljäs vauveli olisi tulossa. Tässä kohtaa en pystynyt salaamaan hämmästystäni ja utelinkin aika suoraan, että kuinkas nyt noin, kun on niin rankkaa ollut edellistenkin kanssa. Kaikki lapset ovat alle kouluikäisiä. Totesi vaan vauvakuumeen sitten kuitenkin vieneen voiton.

Anteeksi, mutta omasta mielestäni kuulostaa niin uskomattomalta, ettei tiedä pitäisikös melkein itkeä vai nauraa. No, kukin tekee valintansa ja kantaa niistä toivottavasti vastuun, muttei silti voi välillä kuin ihmetellä.

Vastaavaan törmännyt ennenkin...

Olen tavannut pari naista, jotka ovat todella vauvahulluja. Rakastavat siis vauvoja ja sitä vauva-aikaa. Molemmat näistä naisista olivat ihan poikki (useampia pieniä lapsia siis) ja perhe/parisuhde-elämä aivan kuralla. Jotenkin itse asian pähkäilin, että nämä naiset eivät A) osaa ajatella asioita pidemmälle ja b) haluavat "paeta" siihen vauva-aikaan, kun lapselle riittää, että on vain siinä ja antaa ruokaa.

Yhteistyössä