Selittäkääs tyhmälle, ultrasta pohdiskelua.

maalla on mukavaa

Aktiivinen jäsen
20.10.2008
1 088
0
36
Millä perusteella siis nt ultrassa ne viikot määritellään?

Mä olen kuvitellut että on sellaiset keskivertomitat ja niistä määritellään sikiön n. koko, että näillä viikoilla kaikki sikiöt olisivat vielä kohtalaisen saman kokoisia.

Mutta kaverin kanssa vertailtiin ultra juttuja, ja heillä sikiön mitat olivat 49,4mm ja vastasi ultran mukaan viikkoja 11+4

Meillä oli 48,8mm ja vastasi ultran mukaan viikkoja 11+5

joten miten ne oikein määrittelee ne viikot? Ei ainakaan tämän mukaan koon perusteella.. Vaikuttaako äidin koko? Tai joku muu, mutta mikä?

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä se ei muuta mittaillut, eikä siihen raporttiinkaan jonka sain mukaan tullut muita mittoja lukee vain että tuo mitta, ja sitten syke+sanallista tekstiä sikiöstä.

Kun viime raskaudessa kyllä viime raskaudessa muistan kun mittaili myöhemmissä ultrissa päänympäryksen ja reisiluun yms.. nytkin selitti koko ajan mitä tekee ja mittaa mutta niitä ei sanonut.

Mutta kai se nekin sitten mittasi. :)

Kattelin just noita kuvia ja kyllä niissä jotain mittoja on tosiaan muitakin, mut en kyllä uskalla arvata mitä on CRL: 44,8mm on vissii pääperämitta. BPD 16,9mm????? ja muistan kyllä et tosiaan niitä muitakin ois katottu... Rakenneultrassahan niistä tosiaan puhutaan enemmän =)